Hjælpes Godt igang!!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Kirling »

ja lige pracis og kender du det at man er blivet forelsket i et møbel og så er man held blind for alt andet :lol: :lol:
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

ok det skal jeg selvfølgelig lige ha undersøgt.. men har snakket med en anden der har haft det, som syntes det virkede fint, så måske du bare har været uheldig?? skal jeg ikke kunne sige?? det er på 260l ikke at det gør den store forskel men lidt dog, har ikke plads til mere ellers ville jeg da også helt klart have et 1000l :lol:
problemet med at hvis jeg skulle lave hulder i bunden er at mit overløb skulle være i siden pga underskabet, og så ville jeg jo ikke have meget plads i akvariet da overløbet jo selvfølgelig tager lidt plads..

ang lys så har jeg ladet mig fortælle mig at det skulle være nok til læder og softkoraller og ville jo altid kunne bygge et bedre lys system op hvis jeg ikke er tilfreds...

mine planer er at finde ud af om saltvand er mig, nu når ferskvand er det.. fordelen ved at jeg ikke bore huller er jo også at jeg altid kan bruge det til ferskvand hvis jeg fortryder det!!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

hullerne limer man bare til igen med en glas plade hvis det er.. men når du siger det sådan, så kan det godt være overløb er bedste løsning pt.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Ja du skal selvfølgelig lige se om saltvand er noget for dig først.
Overløb med huller den bedste løsning men for dig er det nok det andet overløb.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

ja det tror jeg også det er men nu må vi se det kan jo være at jeg ender med et helt andet akvarium :!: men hvis jeg vælger vision så tror jeg også det er den bedste løsning.. men takker for jeres råd, smider nogen billeder på siden når jeg engang er kommet lidt længere, så i kan følge lidt med i mit lille projekt :f2:
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Bare iorden. Glæder mig til at se hvad du finde ud af :wink:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Re: Hjælpes Godt igang!!

Indlæg af Kirling »

denne Durso standpipe..
http://www.dursostandpipes.com
Har lidt svært ved at forstå sysemet, engelsk har sku aldrig været min stærkeste side.. :happy: har dog set der inde at man kan bestille dem samlet STOR hjælp...
men er det meningen at den skal skrues på hullet hvor retur pumpen, pumper vand ind i akvariet eller?? kan se man kan få dem i forskellige højder skal den være lig med vand niveau eller lidt under?? har nok brug for hvis der er en der i bund og grund forklare mig hvordan den fungere :?: :?:

noget helt andet, får ikke særlig meget plads til min sump den kan maks blive 35 b 42 d og højden er ikke noget problem..
men det gør vel ikke noget at sumpen ikke pliver så stor bliver omkring 60 l hvis den bliver 40 h altså 35 b 42 d 40 h det må vel være godt nok...??
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Durso sidder ii overløbet, altså der hvor vandet løber i sumpen. den bruges for at undgå slubre lyd når vandet løber i røret, du kan købe delene i et hvert byggemarked, koster ikke noget videre.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

ja det er jeg med på helena.. men det er mere ang hvor høj den skal være, hvor vandstanden i overløbet skal være osv.. ja det kan man men tror sku jeg køber den samlet.. he he

hva siger i til det med min sump...
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"