Min nye anemone fra klovnfisken (Nu med nyt billede)
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
hej alle.
Først vil jeg lige sige at I man naturligvis bare kommer ned med anemonen og får pengene igen, ingen tvivl om det.
Så vil jeg naturligvis beklage at denne anemoner skulle være farvet, det er generelt noget vi er imod, og vi har købt den i god tro, samt solgt den i god tro.
Jeg har ikke snakket med De Jong endnu, men er sikker på de har samme holdning som mig, da det er en meget seriøs forhandler, men fejl sker. Det kan være at de er taget ved næsen af deres leverandør, eller noget i den dur.
Jeg tager aldrig farvet koraller ind, så er det ved uheld eller fejlleverancer, heller ikke sarcophyton, de sarcophytonb jeg får er ikke farvet, men får det ikke nok lys bliver de brune. Lige vel som en Acropora mister farve ved for lidt lys. Det kan anemoner også, men jeg er sikker på dette ikke er tilfældet ved din Daniel, her har de taget r.... på os
Er der nogen som kommer ud for dette igen, ved en varer de har købt hos os, så tag endelig fat i os, så vi kan hjælpe.
Først vil jeg lige sige at I man naturligvis bare kommer ned med anemonen og får pengene igen, ingen tvivl om det.
Så vil jeg naturligvis beklage at denne anemoner skulle være farvet, det er generelt noget vi er imod, og vi har købt den i god tro, samt solgt den i god tro.
Jeg har ikke snakket med De Jong endnu, men er sikker på de har samme holdning som mig, da det er en meget seriøs forhandler, men fejl sker. Det kan være at de er taget ved næsen af deres leverandør, eller noget i den dur.
Jeg tager aldrig farvet koraller ind, så er det ved uheld eller fejlleverancer, heller ikke sarcophyton, de sarcophytonb jeg får er ikke farvet, men får det ikke nok lys bliver de brune. Lige vel som en Acropora mister farve ved for lidt lys. Det kan anemoner også, men jeg er sikker på dette ikke er tilfældet ved din Daniel, her har de taget r.... på os

Er der nogen som kommer ud for dette igen, ved en varer de har købt hos os, så tag endelig fat i os, så vi kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Thomas
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jep sådan skal det være Thomas.. Ingen slinger i valsen.. Dejligt at se.
Det er rart at høre det ikke er med vilje de kommer med.. Mon ikke også opmærksomheden på dette er skærpet noget efter denne her tråd.. Jeg føler mig da lidt klogere... Men tvivler på at jeg ville kunne undgå at falde i hvis jeg stod i butikken.. Simpelthen fordi jeg ikke kan vurdere om korallen er farvet eller har sin naturlige farve. Nogle af de koraller jeg har set billeder af her på siden. Ser helt unaturlige ud også.. Svært når koraller nu ofte er så flot farvede under det rigtige lys. Men falmer under for lidt.
Jeg har en acropora som var helt brun da jeg fik den. Nu er den flot grøn, faktisk over det hele.
/Henrik
Det er rart at høre det ikke er med vilje de kommer med.. Mon ikke også opmærksomheden på dette er skærpet noget efter denne her tråd.. Jeg føler mig da lidt klogere... Men tvivler på at jeg ville kunne undgå at falde i hvis jeg stod i butikken.. Simpelthen fordi jeg ikke kan vurdere om korallen er farvet eller har sin naturlige farve. Nogle af de koraller jeg har set billeder af her på siden. Ser helt unaturlige ud også.. Svært når koraller nu ofte er så flot farvede under det rigtige lys. Men falmer under for lidt.
Jeg har en acropora som var helt brun da jeg fik den. Nu er den flot grøn, faktisk over det hele.
/Henrik
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
det var rart at få løst dette mysterium (& en yders intersant tråd) godt gået thomas (men du burde nok informere dine kunder at muligheden om indfarvning forelå) --- & til dig mads som straks forsvarede jeres impotør i stedet for at tænke på den stakkels kunde som står i 7 sind prøve på at hjælpe ham lidt & evt. skrive at du straks vil undersøge hans prb. --- som du skrev - den er aldeles ikke farvet!!! (det er ikke særligt pænt at bruge !! i dette tilfælde.) vores seriøse impotør kunne aldrig finde på at sælge sådan vare. nu må du snart være gammel nok til at komme på handels skole & lære lidt kunde tække. du siger jo direkte at kunden ikke har ret!! den gang jeg gik på handels skole lærte vi at det at stå i foretning er et servic fag & at kunden som regl har ret.læs & lær. sådan som jeg har oplevet dig de sidste par år på diverse forumer virker du ikke særlig efter tænksom prøv at tænke dig om før du fare i blæk huset. det er jo ikke 1 kaffe klub du arb. i & de kunder som du betjener har som regel sparet længe for at handle i jeres foretning det er jo 1 dyr hobby.håber at du er venlig at svarre på min beretiget kretik.- venligst--jan.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hold nu op Jan, du lyder simpelthen som en gammel slidt 78'ere - Hvis dit eneste formål med at komme tilbage, er at køre din gamle ubegrundede hetz mod Mads videre, så syntes jeg du skulle pakke dig ned i det hul du kom fra.
Jeg håber bestemt at Mads holder sig for fin til at deltage i dit mudderkasteri.
Ufatteligt at en voksen mand skal blive med at med køre på en 16 årig, blot fordi han begiv et enkelt lille fejltrin som 14 årig - føj !
/erik
Jeg håber bestemt at Mads holder sig for fin til at deltage i dit mudderkasteri.
Ufatteligt at en voksen mand skal blive med at med køre på en 16 årig, blot fordi han begiv et enkelt lille fejltrin som 14 årig - føj !
/erik
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg bliver mere og mere "pissed" over dig....roneld skrev:det var rart at få løst dette mysterium (& en yders intersant tråd) godt gået thomas (men du burde nok informere dine kunder at muligheden om indfarvning forelå) --- & til dig mads som straks forsvarede jeres impotør i stedet for at tænke på den stakkels kunde som står i 7 sind prøve på at hjælpe ham lidt & evt. skrive at du straks vil undersøge hans prb. --- som du skrev - den er aldeles ikke farvet!!! (det er ikke særligt pænt at bruge !! i dette tilfælde.) vores seriøse impotør kunne aldrig finde på at sælge sådan vare. nu må du snart være gammel nok til at komme på handels skole & lære lidt kunde tække. du siger jo direkte at kunden ikke har ret!! den gang jeg gik på handels skole lærte vi at det at stå i foretning er et servic fag & at kunden som regl har ret.læs & lær. sådan som jeg har oplevet dig de sidste par år på diverse forumer virker du ikke særlig efter tænksom prøv at tænke dig om før du fare i blæk huset. det er jo ikke 1 kaffe klub du arb. i & de kunder som du betjener har som regel sparet længe for at handle i jeres foretning det er jo 1 dyr hobby.håber at du er venlig at svarre på min beretiget kretik.- venligst--jan.
Hvis du har gået på handelsskole, har du så ikke lært noget om at stave, skrive og opstille en tekst, så det er muligt at tage dine indlæg seriøst ?
Mage til bedrevidende ignorant skal man da godt nok lede længe efter.
Hermed er du tilføjet til /IGNORE-listen hos mig.
/Kim
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
hej erik rart med delte meninger men som jeg lige har skrevet i den tråd om klovnens flotte nye ø synes jeg du virker lidt ensporet & som jeg skriver der burde du omtale de andre foretninger du kommer i bare lidt posetivt så man får lyst til et besøg.& din ingangs vinkel er ikke særlig pæn så vidt jeg ved kender vi 2. ikke hinanden så den start med "hold nu op " føler jeg ikke særlig sivileseret -& din instilling til om hvor jeg kommer fra & hvem der må skrive hvad på dette ellers udemærked forum tror jeg ikke er i overenstemmelse med forumets regler. & hvis du synes at almindelig god købmands skab hvor man prøver at hjælpe sine kunner i stedet for at modsige dem er hetz så er du lige så dårlig servic meindet som mads.jeg ved ikke hvad du arbejder med men prøv at vise din chef denne tråd & spørg ham hvad han synes - desuden skriver du at jeg køre 1 gammel ubegrundet hetz mod mads & i sidste linje indrømmer du at mads har begået 1 fejl - det rimer ikke hos mig. jeg har forstået at du er meget glad for thomas (lige som vi andre osse er uden at gude dyrke ham) men prøv at lade mads svare for sig selv det gjore han jo så udemærket da han påstod at hans impotør var den som havde rent mel i posen. det er så meget sjovt at der er andre som har haft lignende tilfælde uden at gøre insigelser. så gad vide hvordan impotøren vil bortforklare den. rart med 1.sund debat. -venligst--jan.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
hej nolan hvor er det rart at værre tilbage man ser straks hvem som er moden på en rask debat. men jeg synes at i bruger nogle hæftige gloser - er ked af at min stavning & tegnsætning ikke er optimale men vi havde ikke computere (de var ikke tilgængelig den gang i 1970.) da jeg gik på handelskole. venligst--jan.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Nå, vi har da ellers diskuteret en masse på nordicreef i "gamle dage" samt talt sammen ved flere lejligheder inde i Klovnfisken - Men jeg syntes det er meget lang tid siden jeg har set dig derinde ?så vidt jeg ved kender vi 2. ikke hinanden
Jeg tror altså ikke jeg kan lokke min chef til at læse dine fuldstændige umulige indlæg. Vil du ikke nok begynde at lave linjeskift og tegnsætning ?prøv at vise din chef denne tråd & spørg ham hvad han synes
Det er korrekt, Mads begik en enkelt fejl for 2 år siden på NRF - Det fandt han ud af og tog konsekvensen deraf - OG SÅ FÆRDIG MED DET ! Det kan du for f***** da ikke blive med at tæske rundt i.
Jeg syntes Mads har opført sig helt korrekt i denne sag, han har forsvaret firmaet officielle holdning indtil chefen selv kommer med ny melding - bedre medarbejder kan man da ikke finde.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
jeg synes at samtale emmnet er ved at blive kedeligt & uinterresandt (jeg kan forstå på jer unge mennesker at i ikke kan akceptere min noget dårlig måde at skrive på - det er ikke for at irretere jer men jeg er bare ikke bedre til at formulere mig skriftligt.) & med hensyn til din instilling om at mads forsvare firmaet officille holdning synes jeg du skulle spørge thomas hvad han synes om at hans medarbejdere modsiger hans kunder istædet for at hjælpe dem. hvorfor tror du at thomas går ind & lader handlen gå tilbage? han er selvfølgelig klar over at det ikke nytter noget at prøve at holde hånden over sin impotør. som tilsyneladende ikke har rent mel i nogle af sine poser. han burde nok også lærre sine medarbejder bare lidt af den kæmpe kunde forståelse som han har. venligst-jan.
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Saltvandsverdenen er dog fuld af underlige skabninger!! 

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Det var da en noget ophedet diskussion om Mads' indlæg
Jeg vil da godt indrømme at jeg også undrede mig lidt over Mads' hurtige kommentar om at den ikke var farvet, men alle kan jo tage fejl
Nu ved jeg ikke hvad det er blevet sagt/skrevet for 2 år siden på NRF, men jeg syntes folk overreagerer lidt på roneld's indlæg
Det er jo risikabelt at udtale sig så skråsikkert om en butik eller leverandør man måske nok har stor tillid til men ikke selv har kontrol med.
Dog syntes jeg at du (roneld) nok burde have sendt en pb til Mads i stedet for at kommentere på ham i tråden...
/Magnus

Jeg vil da godt indrømme at jeg også undrede mig lidt over Mads' hurtige kommentar om at den ikke var farvet, men alle kan jo tage fejl

Nu ved jeg ikke hvad det er blevet sagt/skrevet for 2 år siden på NRF, men jeg syntes folk overreagerer lidt på roneld's indlæg

Det er jo risikabelt at udtale sig så skråsikkert om en butik eller leverandør man måske nok har stor tillid til men ikke selv har kontrol med.
Dog syntes jeg at du (roneld) nok burde have sendt en pb til Mads i stedet for at kommentere på ham i tråden...
/Magnus
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
hej.
Føsrt syntes jeg at vi lige skal klappe hesten over denne farvet anemone, det var som jeg skrev igår en fejl fra vores side, og jeg har snakket med De Jong her til morgen, og de beklager også salget af anemonen, men siger også at det er for dem lidt svært at styre en fiskebåd 100 km. ud fra den Australske kyst, og derfor sker denne fejl. har har lovet mig mine penge retur når jeg kigger ned næste gang.
Jeg er meget glad for Mads, og syntes han gør det rigtigt godt hos os, og syntes ligeledes at han er god mod vores kunder og yder en fin service.
kan godt se at hans svar er lidt kort og hurtigt for hoved, men værre syntes jeg ikke det er, han kan lige som mig og De Jong tage fejl, hvilket vi har gjort.
Håber i Daniel ser det som en dårlig service fra Mads af, med det svar?
Kan i alle ha en god weekend, og nyd jeres akvarier, med eller uden farvet dyr
Føsrt syntes jeg at vi lige skal klappe hesten over denne farvet anemone, det var som jeg skrev igår en fejl fra vores side, og jeg har snakket med De Jong her til morgen, og de beklager også salget af anemonen, men siger også at det er for dem lidt svært at styre en fiskebåd 100 km. ud fra den Australske kyst, og derfor sker denne fejl. har har lovet mig mine penge retur når jeg kigger ned næste gang.
Jeg er meget glad for Mads, og syntes han gør det rigtigt godt hos os, og syntes ligeledes at han er god mod vores kunder og yder en fin service.
kan godt se at hans svar er lidt kort og hurtigt for hoved, men værre syntes jeg ikke det er, han kan lige som mig og De Jong tage fejl, hvilket vi har gjort.
Håber i Daniel ser det som en dårlig service fra Mads af, med det svar?
Kan i alle ha en god weekend, og nyd jeres akvarier, med eller uden farvet dyr

Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg syntes, der lidt for hurtigt blev konkluderet, at den måtte være farvet, hvilket desværre fik mig til forhastet at komme med en polariseret udmelding til denne hurtige konklussion. Jeg har haft mange diskussioner her på forummet, når arter har skullet identificeres, og denne gang har jeg sandsynligvis taget fejl. Desværre må der under indkøbet være sket en fejl fra De Jongs side, som jeg beklageligt fik overført til denne diskussion. Som sagt ønsker en seriøs grossist som De Jong bestemt ikke at handle farvede anemoner, ligesom os fra Klovnfisken bestemt heller ikke ønsker det. Sket er sket, og pengene bliver retuneret, hvis det ønskes, og jeg beklager selvfølgelig, at jeg sandsynligvis tog fejl.
Daniel er da yderst velkommen til at skrive mig en klage, hvis han synes jeg rådgav forkert, men jeg synes at du roneld skal give mig et kald på 30 70 37 66, så tager vi den derfra.
Daniel er da yderst velkommen til at skrive mig en klage, hvis han synes jeg rådgav forkert, men jeg synes at du roneld skal give mig et kald på 30 70 37 66, så tager vi den derfra.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Jeg forstå ikke den oppisket stemning, Jeg syntes Mads og Thomas har håndteret situationen helt rigtigt, enhver kan tage fejl en gang imellem og fejlen er i dette tilfælde rettet så de involverede partnere kan være tilfredse. Dermed burde sagen være afsluttet.
Ang Haugaards billeder af koraller og fisk fra Klovnfisken... så er de informative, smukke og bare gode at se. Så er jeg entelig ligeglad hvor de kommer fra
Det var mine 2 cents
Ang Haugaards billeder af koraller og fisk fra Klovnfisken... så er de informative, smukke og bare gode at se. Så er jeg entelig ligeglad hvor de kommer fra

Det var mine 2 cents

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
1000.tak til thomas & mads for dette flotte punktum i denne tråd. også tak til alle jer andre. jeg tror det har været en lærrerig trå for os alle. jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at mads ikke var en god ekspidient & en god medarbejder men kun på peget de mangler som der var i denne konkrete tråd & der efter ytret hvad jeg selv ville føle hvis jeg stod i den samme knibe. mads jeg må huske at skrive dit nr.ned. jeg synes det er rart at se at folk stadig er varme på tasterne & ytre deres meninger. -- venligst ---jan.