"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Låst
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Han$en »

Niller skrev:
Lord Mike skrev:Det er det jeg siger konstant til dig Jan, "Du er ikke jyde for ingen ting :T "

Men vi finder ud af noget når du kommer forbi d.6.03.09. Eller hvornår det nu er......
:GO Jeps du....Vi ses den 6. Nu håber jeg da bestemt du er hjemme den dag :think:
Michael er altid hjemme :T
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Hejsa

Jeg har den sidste måneds tid gået og målt lidt værdier i akvariet. Det er de første mållinger jeg har lavet i akvariets levetid, hvis man lige ser bort fra Ca og KH som jeg har lavet løbene. Mållinger er blivet foretaget af følgende mærker: Jbl, Salifert, (Po4 med Rowaphos-testsæt) og krydstjekket. Udover dette så er alle mållinger lavet inden vandskift.

Men her er de værdier jeg har målt:

D: 27.01.09.

Nitrit: 0,025
Nitrat: 1
PO4: 0
KH: 6
CA: 420
MG: 1100
Temp: 25gr.
Salt: 1.024

Da min MG var for lav tilsatte jeg så 2 pakker af denne http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=44149 ialt 900gr. og forventede så at MG ville stige minimum 2-300. Der gik så yderligere ca. 3 uger før jeg målte igen.

D: 22.02.09.

Nitrit: 0,025
Nitrat: 0
PO4: 0
KH: 9
CA: 400
MG: 1000
Temp: 25gr.
Salt: 1.024

Min Mg var altså ikke steget medmindre mit forbrug er helt enormt, og den tror jeg nu ikke helt på da jeg har erfaret at MG-forbruget går langsomt. Så jeg besluttede for at prøve et andet mærke, jeg købte en noname MG (Kan købes hos Dec-Ocean og Klovnfisken) som er mere i krystaller frem for TM bio-Mg som kommer i pulver form. Jeg tilsatte ca. 500gr. af den nye og her efter yderligere 1 uge ser mållingerne således ud:

D: 28.02.09.

Nitrit: 0
Nitrat: 0
PO4: 0,25
KH: 8
CA: 420
MG: 1180
Temp: 25gr.
Salt: 1.024

Nu lader det så til at min MG er ved at komme på rette vej, men der skal godt nok tilsættes en hullens masse i akvariet før min værdi kommer på plads. Noget andet som undre mig lidt er forholdet mellem nitrit og nitrat, da nitriten i min verden gerne skulle forsvinde før nitraten.

Men nu da jeg ikke har målt for andet end Ca og KH det første år, så var det måske på tide at jeg fik taget mig sammen og lavet lidt mållinger (bare engang imellem) og mon ikke at min vækst på korallerne kommer til at gå lidt hurtigere nu hvor jeg for min MG på plads samt at lave lidt flere hypige mållinger.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3637
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af nielsk »

Tropic Marin er fup og svindel. Det er bundet til en masse vandkrystaller så du betaler for en masse extra fyld i bøtterne. Jeg har 1000 L cirkulerende vand, købte en 1,5 kg tropic marin magnesium til 199 kr, den hævede mg 60! Hældte bare det hele i sumpen på 24 timer.
Det samme har jeg erfaret med ca tilskud.
6 spske CaCl fra Matas hæver Ca i mit akvarie med det samme som 1 kg tropic marin ca !!!
Nogen tjener stygt på os! Men ikke længere mig.
Aquafair.de - der får du 6 kg magnesium leveret til døren for 240 kr - det er ikke super drøjt men mængden "vejer" op for det. Der er til et lille halvt år i mit system.
SPS : Stability provides succes
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 857
Tilmeldt: tirs 10. apr 2007 20:59
17
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Jesper B »

Er det calcium clorid, nielsk?
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af exzos »

Googler man CaCl så siger den da Calcium clorid :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Calcium_chloride
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: ons 1. dec 2004 21:41
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af DennisJ »

Lord Mike skrev:Hejsa

Nu lader det så til at min MG er ved at komme på rette vej, men der skal godt nok tilsættes en hullens masse i akvariet før min værdi kommer på plads.
Hej Mike,

hvis du bruger denne regner, så siger den der skal tilsættes 2.2KG Magnesiumchlorid for at hæve din Mg fra 1000-1300.

http://www.meeresaquaristik.de/balling/5.php
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

nielsk skrev:Tropic Marin er fup og svindel. Det er bundet til en masse vandkrystaller så du betaler for en masse extra fyld i bøtterne. Jeg har 1000 L cirkulerende vand, købte en 1,5 kg tropic marin magnesium til 199 kr, den hævede mg 60! Hældte bare det hele i sumpen på 24 timer.
Det samme har jeg erfaret med ca tilskud.
6 spske CaCl fra Matas hæver Ca i mit akvarie med det samme som 1 kg tropic marin ca !!!
Nogen tjener stygt på os! Men ikke længere mig.
Aquafair.de - der får du 6 kg magnesium leveret til døren for 240 kr - det er ikke super drøjt men mængden "vejer" op for det. Der er til et lille halvt år i mit system.
Ja med den erfaring jeg har fået med TM-bio-MG så vil jeg bestemt heller ikke anbefale den. Men jeg kan huske at jeg brugte deres bio-calsium i mit første akvarie, jeg tilsatte ca. 300gr 1 gang om ugen og dette var faktisk ok som vedligeholdelse. Jeg vil derimod ikke anbefale at den bruges som buster, da den udover at hæve Ca også hæver KH voldsomt ved brug af store mængder. Jeg skulle buste min Ca fra 300 til 420 via TM-bio-calsium og tilførste den mængde som bliv beskrevet på pakken for at få det ønskede resultat iforhold til vandmængde, dette medførte at min KH røg op over 30.......Men jeg vil da lige kigge på Aquafair.de og deres produkter :GO
DennisJ skrev:
Lord Mike skrev:Hejsa

Nu lader det så til at min MG er ved at komme på rette vej, men der skal godt nok tilsættes en hullens masse i akvariet før min værdi kommer på plads.
Hej Mike,

hvis du bruger denne regner, så siger den der skal tilsættes 2.2KG Magnesiumchlorid for at hæve din Mg fra 1000-1300.

http://www.meeresaquaristik.de/balling/5.php
Nu bruger jeg jo ikke balling metoden da jeg har kalkreactor på akvariet, så om denne beregner kan bruges er jeg i tvivl om da jeg aldrig har sat mig ind i denne måde at køre sit akvarie på.

Men hvad er jeres mening omkring selve forbruget af MG, jeg har ikke i mit nye akvarie holdt øje med denne værdi. Men jeg havde klart den overbevisning i mit gamle akvarie at selve MG-forbruget gik langsomt, og jeg tilførte MG til akvarie ca 2-3 gange om året. Men når nu der skal bruges så meget magnesium for at få denne værdi på plads, er der så nogle der har negativ effekt ved at tilføre så store mængder på 1 gang eller breder i tilsætningen ud over en given periode.
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: ons 1. dec 2004 21:41
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af DennisJ »

Det er vel underordnet om man kører balling eller reaktor, hvis der mangler magnesium skal det tilsættes og så kan man bruge regneren.
Men det var nu mere for at bekræfte din observation om der skal rigtigt meget til for at hæve Mg.
Jeg har tidligere hævet vores ved at opløse magnesimchloriden i osmosebeholderen, så bliver det automatisk tilsat langsomt over en uges tid.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

DennisJ kan kun give dig ret i at der skal meget MG i mit system, jeg tror jeg har brugt omkring 2kg. for at hæve den ca. 400 i mine 12-1300liter vand. Tak for beregneren :GO

Jeg har fået fat i 2 stk rejer ved navn Periclimenes holthuisi og vil da gerne høre om der er nogen derude der har erfaring med disse. Jeg har ladet mig fortælle at de tit bliver observeret oven på koraller hvor de nærmest vogter dem. Men er der ellers noget som kunne være godt at vide omkring disse da jeg ikke rigtig kan finde oplysninger omkring denne flotte reje.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af leifkrarup »

Når jeg tilsætter Mg tilfører jeg anbefalet (fra beregneren som også kan bruges uden Balling) mængde som er 1 dl pr. dag til 250 liters akvarium. Du kan som med alle andre tilsætninger få uønskede effekter hvis du hæver for hurtigt.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

leifkrarup skrev:Når jeg tilsætter Mg tilfører jeg anbefalet (fra beregneren som også kan bruges uden Balling) mængde som er 1 dl pr. dag til 250 liters akvarium. Du kan som med alle andre tilsætninger få uønskede effekter hvis du hæver for hurtigt.
Jeg har altid tilført meget MG ad gangen, men har umiddelbart ikke observeret nogle uønskede ting i den forbindelse. Så hvilke uønskede effekter tænker du her på leifkrarup?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Lord Mike skrev:Jeg har fået fat i 2 stk rejer ved navn Periclimenes holthuisi og vil da gerne høre om der er nogen derude der har erfaring med disse. Jeg har ladet mig fortælle at de tit bliver observeret oven på koraller hvor de nærmest vogter dem. Men er der ellers noget som kunne være godt at vide omkring disse da jeg ikke rigtig kan finde oplysninger omkring denne flotte reje.
Er der virkelig ikke nogen der kender éller har haft denne reje :HM
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af William Jr »

- Du har ret i at der ikke er meget info om den... Jeg har dog ikke selv holdt den, men er af den forståelse at den lever i symbiose med b. la anemoner. Så jeg gætter på at den tjener til føden som nyttedyr...

http://www.divegallery.com/anemoneshrimp.htm
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Den minner meg litt om eventyret "Keiserens nye klær"
Det går jo nesten ikke an å se denne skapningen.. :dizzy: :grin:

Dere hvet.. klærne var så fine,at ingen kunne se de.. :T
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:Den minner meg litt om eventyret "Keiserens nye klær"
Det går jo nesten ikke an å se denne skapningen.. :dizzy: :grin:

Dere hvet.. klærne var så fine,at ingen kunne se de.. :T
LOL
William Jr skrev:- Du har ret i at der ikke er meget info om den... Jeg har dog ikke selv holdt den, men er af den forståelse at den lever i symbiose med b. la anemoner. Så jeg gætter på at den tjener til føden som nyttedyr...

http://www.divegallery.com/anemoneshrimp.htm
Ja Flemming det er stort set også hvad jeg har kunne finde af oplysninger :)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3637
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af nielsk »

Lord Mike skrev:
leifkrarup skrev:Når jeg tilsætter Mg tilfører jeg anbefalet (fra beregneren som også kan bruges uden Balling) mængde som er 1 dl pr. dag til 250 liters akvarium. Du kan som med alle andre tilsætninger få uønskede effekter hvis du hæver for hurtigt.
Jeg har altid tilført meget MG ad gangen, men har umiddelbart ikke observeret nogle uønskede ting i den forbindelse. Så hvilke uønskede effekter tænker du her på leifkrarup?
Jeg har lige hævet min mg 370 på 18 timer. Hældte 1,5 kg aquafairpulver direkte i sumpen ad 2 omgang med 6 timers mellemrum. Mine sps ikke engang så meget som trak polypperne ind - så det med langsom dosering er noget producenterne har opdigtet. Men KH er noget helt andet, uha det kan sps ikke lide hvis man piller ved for hurtigt.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Lidt billeder:
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
18
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lars S »

Nå, så er du fremme igen :wink: hvad skal du så drille os med denne gang, ja tænkte det nok, endnu engang fede foto, det er da et så fedt foto det første 8jpg, er det genskind eller kan man se igennem ?
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
spdiving
Reactions:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af spdiving »

Jeg kan se dit ene fragtment har fået en lille dusk for neden ... Pas på de alger de spreder sig og kvæler dine koraller.
Jeg har dem desvære selv i min hysterix og plukker af dem hvær dag og kæmper med at slippe af med dem.

Steen
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Lars S skrev:Nå, så er du fremme igen :wink: hvad skal du så drille os med denne gang, ja tænkte det nok, endnu engang fede foto, det er da et så fedt foto det første 8jpg, er det genskind eller kan man se igennem ?
Ja det er set fra stuen og ind gennem akvariet til akvarie-rum :wink:
spdiving skrev:Jeg kan se dit ene fragtment har fået en lille dusk for neden ... Pas på de alger de spreder sig og kvæler dine koraller.
Jeg har dem desvære selv i min hysterix og plukker af dem hvær dag og kæmper med at slippe af med dem.

Steen
Ja jeg har stadig lidt alger i fragment-akvariet, holder det så meget nede som muligt men sgu ikke helt nemt at få dem helt væk.....
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Johnny »

jeg har fået kalk mixer på mit system og det lader til de der børste alger er på retur i min balje
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Nydeligt det bilde 2.jpg Lord Mike ja :GO
Får håpe du ikke i etterkant vil komme til å "angre "på å slippe meg og Flemming.jr.inn på besøk i sommer..he-he.. :OJ :sneaky2:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Johnny skrev:jeg har fået kalk mixer på mit system og det lader til de der børste alger er på retur i min balje
Johnny, kan du ikke uddybe hvorfor du tror at det har noget med kalk-mixer at gøre ? har dog ikke bestemt mig at skulle udskifte min kalkreactor med en mixer.
Knut-Arne Berg skrev:Nydeligt det bilde 2.jpg Lord Mike ja :GO
Får håpe du ikke i etterkant vil komme til å "angre "på å slippe meg og Flemming.jr.inn på besøk i sommer..he-he.. :OJ :sneaky2:
Jeg har skam heller ikke glemt vores aftale, hvor vi skal have os en hyggelig akvariedag :beer:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Så har jeg idag fået min Planton-reactor så nu går jeg og venter på computeren så reactoren kommer til at køre for sig selv med fodring og div. doseringer.....Jeg havde godt nok bestilt en reactor på 11 liter men det jeg endte op med var en på 18 liter, så når den køre kan der tappes ca 6 liter planton om dagen.... :sneaky2:
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 548
Tilmeldt: søn 19. aug 2007 15:31
16
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af iceMD »

Hvad har du lige givet for det setup?:) det lyder da lækkert:)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:Så har jeg idag fået min Planton-reactor så nu går jeg og venter på computeren så reactoren kommer til at køre for sig selv med fodring og div. doseringer.....Jeg havde godt nok bestilt en reactor på 11 liter men det jeg endte op med var en på 18 liter, så når den køre kan der tappes ca 6 liter planton om dagen.... :sneaky2:
Det lyder spændende. Jeg ser frem til at følge dette projekt! :GO

- Du ved... Med billeder, masser af billeder! :wink:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af peder »

Hej Mike.............3jpg hvad er det for en?? kan ikke rigtig vurdere farven heller.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

William Jr skrev:- Du ved... Med billeder, masser af billeder! :wink:
Jepper :wink:



iceMD skrev:Hvad har du lige givet for det setup?:) det lyder da lækkert:)
Reactor med doseringscomputer koster omkring 7000,- i udsalg.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Hej Mike.............3jpg hvad er det for en?? kan ikke rigtig vurdere farven heller.
Det er en Seriatopora caliendrum :wink: her er et billed af moderkorallen i normalt lys.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Veldigt interisangt å følge med på ang. denne Grotec,en ja Lord Mike :happy:
Har kikket på en slik selv,og vil følge med på dine erfaringer fremover med store øyne..
Hvilke kulturbaser er det du har startet opp med foresten?
Er det Grotec,s eget?,og blir spennende å følge med på dine erfaringer fremover med dette Grotec-system,kvalitet på algekulturen,og ikke minst reultat i akvariet ditt fremover..
Gleder meg til oppdateringer fra deg Lord Mike,jeg også :GO :y
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"