William Jr's 810 l. Kirurg Mix

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: William Jr's 810 + Sump. Opdateret: 13-05-09

Indlæg af William Jr »

christiantt skrev:Kææææft der kommer meget snask!! :P Der må godt nok være en del næring i det vand :)
Men tørskummer du ikke lidt for meget??
Hej Christian.

- Ja, det er en del... Hvis dette er tør skumning, så skal jeg have koblet den på en 25 ltr. dunk :K

Billede

:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Re: William Jr's 810 + Sump. Opdateret: 13-05-09

Indlæg af William Jr »

Med dette indlæg ønsker jeg at sætte skelpæl for udviklingen af denne tråd til dato, og starte op herfra som et nyt kapitel...

Denne tråd har haft mange vendepunkter, og mange frustrationer mv.

Jeg startede denne tråd med udpræget interesse for kun fisk, næsten. Koraller var blot deko element, men sagde mig ikke det store...

Jeg har tilladt mig at tilsætte fisk som jeg har gjort, baseret på 25 års erfaring med Cichlider. Dette primært Malawi og Tanganyika...

Med den spirende intersse for koraller som jeg udviklede efter trådstart, erkendte jeg at dette ville kræve en større indsats fra min side end oprindelig tilsigtet. Dette fordi at Kirurger som stadig er min primær interesse er en stærkt forurrende faktor, dette hvis man giver dem hvad jeg mener de bør have for at trives...

Derfor ønskede jeg at slå over på Zeosystemet for at med dette lettere at kunne holde No3 og Po4 under kontrol... Dette måske naivt tænkt af mig, men nu er det købt!!

Til de kommentarer og tanker som denne tråd har affødt, dette sammen med min seneste bortgives annonce:

- Dette vil jeg blot runde af med at sige at jeg er IKKE et rigt svin, med højere tanker om mig selv end naboen. Og til de som kender mig som den bonderøv jeg er, da er jeg stadig den samme gode gamle bonderøv... :wink:

Dette setup er blevet realiseret som resultat af meń grads erstatning efter trafikskade jeg pådrog mig d. 11.12.07, efter at blive påkørt af bil bagfra med anslået 80- 100 km/ t

Så tænk venligst ikke om denne tråd som for at spille smart... Jeg kan bare ikke komme i tanke om en bedre investering som terapi for mig efter dette uheld. Givet min store passion for akvaristikken er dette rekreation for mig!!

Heldig?? Absolut... Men jeg giver gerne det hele væk i bytte for det helbred jeg havde!!

Nok om det...

Akvariet starter snarligt på en frisk herfra!! :beer:
/Flemming,

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Re: William Jr's 810 + Sump. Opdateret: 15-05-09

Indlæg af Musiker »

:GO - Det er en svær, men meget god og vigtig egenskab at kunne indrømme åbent, når noget er kikset!
Uanset hvad, så har du, da ihvertifalde al udstyr der skal til for at lave et super akvarie!

/Henrik
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Musiker skrev::GO - Det er en svær, men meget god og vigtig egenskab at kunne indrømme åbent, når noget er kikset!
Uanset hvad, så har du, da ihvertifalde al udstyr der skal til for at lave et super akvarie!

/Henrik
Tak Henrik :oops:

- Jeg giver også tilståelse at jeg måtte over på Zeo forummet og læse dine kommentarer til opstarten af "Ed's Reef", for at forstå hvad dette handlede om...

:K

- Bare en lille fisk så :wink:

/Flemming,

Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

LOL - Jeg er ikke et hak bedre.. Jeg må indrømme at det var kombinationen af mine egne (dårlige) erfaringer med storindkøb til Klovnfiskens fødselsdag.. Efterfulgt af fordraget Bornemann gav ved SaltvandsMessen der gjorde det klart for mig hvilke fordele der kan være ved at vente laaang tid med fiskene.. Og man kan jo sagtens bruge penge på koraller indtil da :-) ..
Tiden vil vise om det rent faktisk giver den høje successrate som Bornemann påstår.. Akvariet ser ihvertifalde sundt ud indtil videre..

/Henrik
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Billede

- Lidt nyt til baljen :K

I kassen lå min nye lyscomputer:

Billede

Billede

Og min returpumpe:

Billede

Billede

I kassen lå også min nye stream 6205 :GO

- Naturligvis intet levende... :wink:
/Flemming,

Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Mmmmm!!! Lækker pumpe!! :GO

Og det skal nok komme til at gå denne gang Flemming. Jeg tror også at du bliver rigtig glad for ZEOvit systemet :)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av ett par Red-Dragon pumper jeg også Flemming :y
Du får gi meg tilbakemelding på hva du mener om de,når du haver hatt den i drift litt :GO
driver litt innimellom og sjekker opp litt priser på de,så vi får se..
Blir helst noen "større"jeg er på jakt efter,men dog muligens samme merket ja. :y
Du skønner.. jig haver nu fått i hende noe Ocean-Motion 4 vejs greier.. :T
Bliver jo litt "påvirket" av alle dine indkøb her.. :whew: :happy2:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

christiantt skrev: Og det skal nok komme til at gå denne gang Flemming. Jeg tror også at du bliver rigtig glad for ZEOvit systemet :)

Tak Christian. :happy:

- Jeg tror også at det nok skal gå. :GO Jeg slår en streg i sandet, og starter på en frisk...
/Flemming,

Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Knut-Arne Berg skrev:Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av ett par Red-Dragon pumper jeg også Flemming :y
Du får gi meg tilbakemelding på hva du mener om de,når du haver hatt den i drift litt :GO
driver litt innimellom og sjekker opp litt priser på de,så vi får se..
Blir helst noen "større"jeg er på jakt efter,men dog muligens samme merket ja. :y
Du skønner.. jig haver nu fått i hende noe Ocean-Motion 4 vejs greier.. :T
Bliver jo litt "påvirket" av alle dine indkøb her.. :whew: :happy2:
Jeg har ikke sat den nye pumpe på systemet endnu. Men den er samme type som på min BK skummer, og vejer det samme.
Vægten, sammen med de meget bløde dæmpefødder gør denne pumpe meget støjsvag/ stille.

BK skummer pumpe:

Billede

Retur pumpe:

Billede

Billede
_________

Ocean Motion... :beer:

- Se den vil jeg også gerne have på min retur :hehe:
Men Signe mener at jeg har nok med mine Tunze... :naughty: Hun har nok ret... :rolleyes:

/Flemming,

Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Tror du haver nok sirkulasjon i karet ditt egentligt jeg Flemming :y
Du må huske på at for meg blir det litt annerledes,da jeg for det første haver "noen" akvarier nu.. :wink: ,og i og med at jeg snart skal plukke ned hovedkaret mitt i 1.etg.(ud med all keramikk),så ser jeg her en mulighed for å kobble opp med rør til en slik O-M,på en fornuftig måde,slig at jeg får skjult dette mest muligt(tapper jo ud alt vand/fjerner og omgrupperer al stein på nytt i dette karet.)
Var bare"nødt"for å legge ind en lille"gulrot" i programmet der for å holde motivasjonen oppe,efter all min frustasjon med det keramikkaret,for å føle at jeg hadde noe igjen for alt arbeidet med å rive ned og bygge opp igjen,med enda en ny indkøringsperiode i vente.. :rolleyes:
Er litt "usikker"på hvor stor matepumpe jeg egentligt trenger til dette karet, for å ikke tabe for mye effekt,i forhold til det jeg er vandt med her fra før.. :think: , og derfor "flesker jeg lige godt igang med ett tilsvarende sirkulasjonsoppsett på de spritnye avleggerkaret i min kelder,(egentligt for å få "føling"med hvordan dette fungerer i praksis,og hvor stor pumpe som må til i hovedkaret i 1.etg.
vurderer en 10-12000 liters i avleggerkaret,så får vi evaluere efter dette :)
En ide med ett sligt O-M oppsett,er jo at jeg ser for meg en drastisk reduksjon på mitt store anntall tradisjonelle steampumper,(disse koster også penger :2cents: med tanke på nykøp,udskiftninger,og ikke minst rutinemessige avkalkinger av alle disse, noe som er en ergelig og møysommelig jobb,når en haver 20-30 pumper rundt om i systemene sine.. :rolleyes:
Er utvilsomt fordeler og bakdeler med alt,men liker ideen med dette systemet,og tester først ud nu i avleggerkaret,så får vi se..
Må jo få bestilt meg en pumpe også da,og vurderer å ta en med meg fra danmark selv,så slipper jeg frakten,og skal jo snart ned der anyway,så noen uger fra eller til.. :dontknow: :think:

Litt "offtropic" kansje dette :oops: ,men er det noen som haver fått med seg,hvor store pumper(trykk)en kan mate en slig Ocean-Runner 4.vejs med?? :dizzy:
(lurer bare på om det er en "magisk grense"her å tage hensyn til, så jeg ikke køber en for stor pumpe til dette..)
Hadde jo hverdt dagens "brøler"i så måde.. :rolleyes: :sneaky2:
Senest rettet af Knut-Arne Berg søn 17. maj 2009 14:04, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Ja fine sager du her har fået købt dig Flemming, og da jeg jo så den nykøbte teknik kan jeg hermed bekræfte at det bestemt er god kram du har fået dig her :GO

Held og lykke med at sætte det til systemet.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:Ja fine sager du her har fået købt dig Flemming, og da jeg jo så den nykøbte teknik kan jeg hermed bekræfte at det bestemt er god kram du har fået dig her :GO

Tak for sidst Michael, og tak for de pæne ord :notworthy:

- Jeg tager et godt stykke min "blå Monti" med over til dig til sommer :GO
/Flemming,

Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Knut-Arne Berg skrev:Tror du haver nok sirkulasjon i karet ditt egentligt jeg Flemming :y

Litt "offtropic" kansje dette :oops: ,men er det noen som haver fått med seg,hvor store pumper(trykk)en kan mate en slig Ocean-Runner 4.vejs med?? :dizzy:
(lurer bare på om det er en "magisk grense"her å tage hensyn til, så jeg ikke køber en for stor pumpe til dette..)
Hadde jo hverdt dagens "brøler"i så måde.. :rolleyes: :sneaky2:
- Jeg har flow nok, det er sikkert. :GO
Men jeg kan li' OM for måden den skifter retningen på vandet... Det har jo ikke i sig selv noget med flowet at gøre, denne ville jeg jo sætte på min RD 6500
Og jeg har desuden forberedt til det:

Du ser hul i min "bølgebryder"

Billede

Billede

OM "magneten" ville jeg montere her istedet for T- stykket:

Billede

Men nøjes med "2 vejs versionen :GO
_______

Du kan ikke sende for meget flow igennem din OM :GO Dvs. at det kan du... Men den kan sende vandet til side via "By Pass" Y, så du ikke belaster omskifteren !!

Jeg finder lidt billeder til dig omkring dette, senere :GO

/Flemming,

Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

William Jr skrev:
Lord Mike skrev:Ja fine sager du her har fået købt dig Flemming, og da jeg jo så den nykøbte teknik kan jeg hermed bekræfte at det bestemt er god kram du har fået dig her :GO

Tak for sidst Michael, og tak for de pæne ord :notworthy:

- Jeg tager et godt stykke min "blå Monti" med over til dig til sommer :GO
Det vil jeg satme blive glad for :wink: Vi skal jo også have knækket af til dig i min balje :wink:
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Takker atter en gang for din gode besvarelse Flemming :y
Nu skal jeg "prøve" :oops: å ikke avbryte mer i tråden din..
(jeg blir litt ivrig iblandt :embarassed: )
Jeg fikk bestilt min fra dette firmaet,og det tok rundt 1,5uke, før jeg hadde dette i hende,forøvrigt.
helt greit og smertefritt,gjennomført handel :GO
http://www.oceansmotions.co.uk/erol.html#592X594
(koster vel egentligt ikke mer end en noenlunde "feit"Tunzestream,er da..+ selfølgeligt en passendes driverpumpe udenom,og de er jo er jo veldig fleksible ja...) :)
Du haver jo gode muligheder til å få eftermontert noe slikt du også,og "Rom,var jo ikke bygget på "en" dag,som de lærde sa.. :y
Begynner så smått å få litt "reisefeber"her nu :happy: , og gleder meg til å besøke deg,og de vi "rekker over"sammen på disse korte dager.. :grouphug:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Knut-Arne Berg skrev:Takker atter en gang for din gode besvarelse Flemming :y
Nu skal jeg "prøve" :oops: å ikke avbryte mer i tråden din..
(jeg blir litt ivrig iblandt :embarassed: )
Jeg fikk bestilt min fra dette firmaet,og det tok rundt 1,5uke, før jeg hadde dette i hende,forøvrigt.
helt greit og smertefritt,gjennomført handel :GO
http://www.oceansmotions.co.uk/erol.html#592X594
(koster vel egentligt ikke mer end en noenlunde "feit"Tunzestream,er da..+ selfølgeligt en passendes driverpumpe udenom,og de er jo er jo veldig fleksible ja...) :)
Du haver jo gode muligheder til å få eftermontert noe slikt du også,og "Rom,var jo ikke bygget på "en" dag,som de lærde sa.. :y
Begynner så smått å få litt "reisefeber"her nu :happy: , og gleder meg til å besøke deg,og de vi "rekker over"sammen på disse korte dager.. :grouphug:
Det er OK :GO Jeg syntes også at OM er "lidt" spændende, så lav du bare alt det OT du vil... :biggrin:

En tråd fra OM forum:

http://www.oceansmotions.com/forum/view ... ss&start=0

- En film sakset fra denne tråd:

http://s113.photobucket.com/albums/n238 ... orking.flv

Om du ser nøje efter ses føromtalte By Pass :wink:

(Jeg må stadig ikke få OM på også... Det hjalp ikke at jeg plagede igen. OG hun havde ingen forståelse for at hvis du har, så skal jeg også! :wink: :T :wink: )

:beer:
/Flemming,

Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Hvad mener du helt præcist med at starte på en frisk :dizzy: Har du sendt alle fiskene væk :( Eller hvad? Fortæl, fortæl :wink:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Helena skrev:Hvad mener du helt præcist med at starte på en frisk :dizzy: Har du sendt alle fiskene væk :( Eller hvad? Fortæl, fortæl :wink:
Jeg har to fisk tilbage:

C. striatus

A. bariene

- Disse to har jeg foræret til MiksBiks... (Med betingelse at de kom i karantæne før introduktion til akvariet!)

Så med at starte på en frisk mener jeg at ville starte med koraller først, når ballancen er genoprettet. Og siden fisk!

- Med det at genoprette ballancen er fordi at jeg midt i dette scenarie også kom til at overdosere Zeo, så der er "lidt" brun/ grønt over det hele... Når jeg har styr på det, så starter jeg med koraller og venter længe med fisk denne gang!
/Flemming,

Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Jeg modtog endelig de sidste låger for lampetop, og sumpkabinet:

Billede

Billede

Billede

Billede

- Så igang med at spartle og male... Kontrasten til de grå låger bliver sort!
/Flemming,

Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Fin og koselig terapiarbeid det der Flemming :y
Som mange andre haver sagt før,så er det alt i forbindelse med oppbyggningen i forbindelse av karet, som står for morroen :K
det blir litt "tomt",når det ikke er mer å gjøre,og alt går som det skal,og en kun har de kedelige vedlikeholdsrutiner å se frem til.. :rolleyes:
Men,dette er jo blivet riktigt flott,dette oppsettet ditt,så er det sagt! :y
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Ok, ja så kan man jo godt sige at du blev slået hjem, :( Det var en lidt ærgelig start, men nu ved vi jo alle at du godt kan, :y :y Så op på hesten igen.
Kan godt kende det du siger Knut Arne, med at det er så spæændende at bygge, arrangere købe ind osv. holde øje med liv der udvikler sig, og lige pludselig er det bare hverdag, det er lidt lige som at glæde sig til jul.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Helena skrev:Ok, ja så kan man jo godt sige at du blev slået hjem, :( Det var en lidt ærgelig start, men nu ved vi jo alle at du godt kan, :y :y Så op på hesten igen.
Kan godt kende det du siger Knut Arne, med at det er så spæændende at bygge, arrangere købe ind osv. holde øje med liv der udvikler sig, og lige pludselig er det bare hverdag, det er lidt lige som at glæde sig til jul.
:biggrin:

- Jeg venter bare på at slå en sekser for at få min brik ud igen... (!) :GO

Jeg kan godt følge jer... Men den spænding har jeg haft i 25 år, så nu gider jeg ikke mere. :wink:

- Jeg gider. Men hvad jeg mener er at jeg faktisk ser frem til kun de nødvendige rutiner, med det ansvar man har påtaget sig.

Modsat hvad min tråd måske giver udtryk for, interreserer jeg mig ikke en døjt for teknik, dette kun valgt for at gøre "mit liv" og rutiner nemmere! :wink:

Når de er overstået så skulle dette gerne fremstå som en del af vores møblement som i videst muligt omfang passer sig selv...
Og når det er overstået, så læner jeg mig tilbage med en god cognac i den ene hånd. Og en god cigar i den anden!

/Flemming,

Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Jeg tror faktisk du slog den 6ér da du startede dette projekt :y
I øvrigt bliver du nødt til at vælge imellem cognac, og cigar, medmindre du har 3 hænder, for du skal have et kamera, i den ene hånd, ellers kan vi jo ikke følge med :GO
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Helena skrev:Jeg tror faktisk du slog den 6ér da du startede dette projekt :y
I øvrigt bliver du nødt til at vælge imellem cognac, og cigar, medmindre du har 3 hænder, for du skal have et kamera, i den ene hånd, ellers kan vi jo ikke følge med :GO
Mmm... Så bliver det kamera og cigar, og lade cognac'en vente imens. :wink:

- Tak for de opmuntrende ord! :)

/Flemming,

Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Hvis valget falder på cigeren, så kan jeg anbefale "A. Fuente Opus X" :wink:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Efter indfangning af de sidste fisk måtte akvariet genindrettes... Dette netop sket og herfor de lidt grumsede billeder!

Fra mit skrivebord

Billede

Fra lænestol

Billede

Enderude:

Billede

Indgangs vinkel:

Billede

Modsatte side:

Billede

- Første hensyn i denne indretning er til Kirurger som jeg stadig har i frisk erinding (!) :wink: Lur mig mig om der ikke kommer Kirurger i igen... 2" prioritet er stadig koraller!

Denne gang bliver de bare introduceret i omvendt rækkefølge... Der skal selvfølgelig koraller i!! :K

/Flemming,

Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:Hvis valget falder på cigeren, så kan jeg anbefale "A. Fuente Opus X" :wink:
- Kendte ikke den, takker :GO

Har de den hos FF tobak, ved du det?
/Flemming,

Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Tvivler på det, men hvis de vil hjælpe dig, så skal de have fat i Johnny Hansen. Hans gamle firme hed H.J. Hansen og handlede netop med cigarer fra Caribien.

For nørder så kan jeg sige at selve cigareren Opus X kan fåes i mange forskellige størrelse, helt fra lille hvor den hedder cigarrillo og op til den størrelse som hedder Churchill, da Winston Churchill røg denne ret så store cigar (Goggel Churchill og du skal se :wc: ). Og hvis det skal være yderligere nørdet så kan jeg forstælle at netop denne store cigar bliv fremstillet specielt til Churchill på en fabrik i midten af Havanna ved navn Partagas som yderligere er den ældste på Cuba :sneaky2:

Når men jeg kan anbefale den størrelse som hedder Robusto :wink:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:Tvivler på det, men hvis de vil hjælpe dig, så skal de have fat i Johnny Hansen. Hans gamle firme hed H.J. Hansen og handlede netop med cigarer fra Caribien.

For nørder så kan jeg sige at selve cigareren Opus X kan fåes i mange forskellige størrelse, helt fra lille hvor den hedder cigarrillo og op til den størrelse som hedder Churchill. Da Winston Churchill røg denne ret så store cigar (Goggel Churchill og du skal se :wc: ) Og hvis det skal være yderligere nørdet så kan jeg forstælle at netop denne store cigar bliv fremstillet specielt til Churchill på en fabrik i midten af Havanna ved navn Partagas som yderligere er den ældste på Cuba :sneaky2:

Når men jeg kan anbefale den størrelse som hedder Robusto :wink:
Stærkt :K

- Uhh, jeg er langt fra så vidende som du på dette felt. Og så langt fra nørdet, men livs nyder; det er jeg! Og det er her der bliver plads til cigaren i min bedste stol, i en stille stund :GO

Giv den gas med nørderierne, det er der masser plads til... :biggrin:
- Lidt samme nørderi beslægtet med nørderi omkring god kaffe og ægte chokolade... :wink:

/Flemming,

Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"