Så kan jeg da ikke blive dårligere til at fragmenter Acropora Carduus koraller.
Næsten 50% overlever ikke.
Der er hvis en læringskurve der skal arbejdes med
Tusind tak Charlie.charlie saltvand skrev: søn 3. nov 2024 10:55
Bruger du en 2 komponent der bliver VARM når den hærder……..?
Har du dem ude af vandet…? Hvor længe….?
“Dipper du”? I hvad…..? hvor længe…..?
Jeg er IKKE ekspert, overhovedet, men tænker at der er plads til forbedring
Tal med Erik og andre eksperter, der må være noget i din proces der kan gøres bedre, det der er synd for dig
Del meget gerne hvis du finder ud af hvad det er der driller nu![]()
Kunne være problemet , men underligt det kun er 50% der er dødeCasper M skrev: søn 3. nov 2024 17:18 De fleste dybtvands acroporaer tåler ikke dip så det kan være det der er problemet
@Seniorreefer Jeg tror at Charlie har fat i noget. Varmen fra to komponent limen.Seniorreefer skrev: søn 3. nov 2024 18:44Kunne være problemet , men underligt det kun er 50% der er dødeCasper M skrev: søn 3. nov 2024 17:18 De fleste dybtvands acroporaer tåler ikke dip så det kan være det der er problemet![]()
Så må du da høre om han ikke byder på kaffe og balje gennemgang jeg har dsv ret langt op til Carsten men en dag når jeg er i nærheden vil jeg skrive til ham angående besøg
Fedt du må lave nogle test mellem dem og MP40Seniorreefer skrev: ons 6. nov 2024 09:08 Log:
Plaster på såret, efter et skuffende valg fra dansk syndspunkt
IMG_4260.jpeg
Mit lyspunktuden filter, her når lyset lige bliver tændt, mens jeg hører trump på tv.
Kopierne af MP-40 ankommer i dag![]()
Desværre blev jeg nødt til at bruge en Hollandsk side oceanstorecharlie saltvand skrev: ons 6. nov 2024 12:54 Spændende med jebao kopierne! Har du købt på amazone, ell alibaba ell….?
Jeg et også grædefærdig, men er jo selv skyld i problemet.ttkthomsen skrev: ons 13. nov 2024 17:02 Øv for pokker! Jeg håber du finder en løsning hurtigt for det ville da ikke være til at bære at miste de fine koraller.
Senior Reefer here is the way it worked for a few guys.
2 ways.
Way A: You need 2 more clean setups. Not my preference.
You need to start a few new tanks, place dipped corals in there. No rocks or plugs and cut corals off at the bottom foot prio dipping.
Transfer corals after dip in the tank.
Then a week later you do do the same into Tank 2.
Then you toggle weekly for 3-4 times the corals over.
Important is to break the tanks down and sanitize and restart within the week. These tanks are more or less very fragile, Fresh Saltwater only and are not that excellent and some corals won't make it.
While the toggle procedure is done, you break down the main tank, sanitize everything and start from scratch and have the tank hopefully ready for the cleanup procees to be completed.
Way B: My preferred way
Break down the tank and discard everything in the tank, clean all equipment, run everything on RODI water for a week, and clean out everything again and restart the system with new Rocks, substrate, Corals etc. basically a brand new reset start.
Way C: Some folks reported luck.
Do start a new tank fully cycled, do the first step with the Exodus Dip for 6 hours dipping procedure individually and trnasfer corals over in the new tank after dip.
Then break down tank 1 as in way B, and when this is cycled you do the same again and bring them back into restarted Tank 1, the benefit here is you may save or may not save the Livestock you have.