Cyano behandling med Boyds chemiclean.
Halløjsovs.
Har startet behandling med ovennævnte produkt i mandags, da det blev for massivt med Cyano'en i baljen.
Har fulgt "opskriften" på pakken og har regnet med at jeg har 600L vand i systemet.... Har noget mere, men heller regne med for lidt end for meget i dette tilfælde
Her er skummer 10 min efter jeg havde hældt opløsningen i baljen, havde skruet 2 trin ned for skummer og AF med koppen
Det SKUMMER MEGET
Her er fotos med fra lige da jeg startede behandlingen og så her 2 døgn efter.
Det virker sgu !!!
Det har kørt 2 døgn nu, har IKKE set bivirkninger på fisk, koraller, rejer, snegle ell andet.
I morgen aften vil jeg så skifte de 20% vand der anbefales..... Gider næsten ikke skifte 120L vand

har jo ikke skiftet én liter de sidste 8,5 måned.....
Når jeg alligevel skal have 120L ud af systemet vil jeg nok benytte lejligheden til at lave en skillevæg i sumpen lidt lavere (ml refugium og skummerrum) Dette for at få mere plads i sumpen til vand ved evt pumpe stop, da jeg også i løbet af påsken vil koble mit lille søheste "tårn" til anlægget ( 40x40x70 cm)
Jeg er af venlige sjæle herinde blevet kraftigt frarådet at koble de 2 baljer sammen, da søheste "sviner" meget, men vil nu tage chancen da jeg IKKE kan holde No3 oppe i DT. Jeg har jo forøvrigt heller ikke søheste i det akvarie lige nu, men Kauderni yngel
Værdier pt.
Kh 7,7
Cal 425
Mg 1320
Po4 0.045 (lægger lidt gfo i en sok når de 2 systemer er sat sammen og køre)
No3 0.2
Salt 1.026
Temp 26.0
Go påske derude!