Helle & Poul's 360L

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Helle & Poul's 360L

Indlæg af PoulD »

@Anders: Som sagt sker der ikke meget i baljen, Har dog købt lidt frag af Tonning Thomsen. Men jeg kan da godt poste et par billeder. Jeg fodrer en gang om dagen med flagefoder kød og flagefoder grønt og næsten dagligt en terning cyklops. 2-3 gange om ugen også en terning artemia eller mysis.

@Casper M: Hvis jeg skal være helt ærlig er jeg vist ikke lykkedes specielt godt med den fisk. Den har en ganske provokerende adfærd og har svært ved at tilpasse sig samfundets normer for hvordan en prydfisk bør opføre sig. Den fordeler, uden at skamme sig, omtrent en halv liter saltvand jævnt ud over et par kvadratmeter gulvtæppe hvis jeg ikke er hurtig nok ved fodringstid. Jeg har forsøgt at vise den tallerkener med æg, rasp og mel, men den er helt uden for pædagogisk rækkevidde. Ville sådan ønske mig den fik en diagnose, ADHD - eller noget, så jeg kunne fralægge mig ansvaret.
DSC01935.jpg
DSC01933.jpg
DSC01931.jpg
DSC01929.jpg
DSC01922.jpg
DSC01923.jpg
DSC01920.jpg
DSC01919.jpg
DSC01918_1.jpg
Senest rettet af PoulD man 8. maj 2023 06:03, rettet i alt 2 gange.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg syntes det ser fint ud!!
Brugeravatar
Casper M
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
4
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Indlæg af Casper M »

PoulD skrev: lør 6. maj 2023 20:58 @Anders: Som sagt sker der ikke meget i baljen, Har dog købt lidt frag af Tonning Thomsen. Men jeg kan da godt poste et par billeder. Jeg fodrer en gang om dagen med flagefoder kød og flagefoder grønt og næsten dagligt en terning cyklops. 2-3 gange om ugen også en terning artemia eller mysis.

@Casper M: Hvis jeg skal være helt ærlig er jeg vist ikke lykkedes specielt godt med den fisk. Den har en ganske provokerende adfærd og har svært ved at tilpasse sig samfundets normer for hvordan en prydfisk bør opføre sig. Den fordeler, uden at skamme sig, omtrent en halv liter saltvand jævnt ud et par kvadratmeter gulvtæppe hvis jeg ikke er hurtig nok ved fordringstid. Jeg har forsøgt at vise den tallerkener med æg, rasp og mel, men den er helt uden for pædagogisk rækkevidde. Ville sådan ønske mig den fik en diagnose, ADHD - eller noget, så jeg kunne fralægge mig ansvaret.
DSC01935.jpg
DSC01933.jpg
DSC01931.jpg
DSC01929.jpg
DSC01922.jpg
DSC01923.jpg
DSC01920.jpg
DSC01919.jpg
DSC01918_1.jpg
Ja de kan vidst være nogle hidsige sataner men flot det er den sig endelig til hvis den engang kommer tilsalg
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Hvordan går det med achilles?
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Hej Bo,

Det går skam rigtig fint. Både achilles og alle de andre fisk trives fortrinligt. Men, engang i løbet af 2025 skal vi have renoveret stuen, og da vi også har ønsker om at tage på nogle længere togter/ekspeditioner/rejser har jeg besluttet at lukke ned inden sommer. Faktisk er jeg allerede startet på at sælge nogle af korallerne, og nu hvor beslutningen er taget, ryger fiskene nok også til salg tidligere end jeg faktisk havde tænkt mig. Det bliver bestemt ikke uden vemod. Især kirurgerne er næsten som medlemmer af famillien og det kommer til at gøre ondt at skille sig af med dem. Alligevel bliver kirurgerne nok de første fisk jeg sætter til salg.
Jeg har allerede luftet for nogle stykker, at jeg nok ville lukke ned, så jeg ved godt hvad der nu vil ske: Du eller andre sikkert spørge om pris på achilles eller andre fisk, men så langt er jeg altså ikke kommet endnu. Især achilles synes jeg er svær at prissætte. Det er bestemt ikke blevet nemmere af, at der allerede er flere som meget ivrige after købe den, selv om den ikke engang er til salg endnu. Det er fristende, at lade den gå for højeste bud, men på den anden side skal den heller ikke lande hos en som hverken har erfaring eller har sat sig en smule ind i spillereglerne for at holde den slags fisk.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Forstår godt prioriteringen imellem akvarie og fremtidsplaner, men alligevel er det altid trist at et velfungerende stuerev lukker ned.
Jeg håber at dine fisk (og især achilles) ender i et ligeså velkørende system som dit.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
8
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Indlæg af tim_rn »

PoulD skrev: man 2. dec 2024 11:12 Det er fristende, at lade den gå for højeste bud, men på den anden side skal den heller ikke lande hos en som hverken har erfaring eller har sat sig en smule ind i spillereglerne for at holde den slags fisk.
Hvor er det dejligt at læse den tilgang til denne og jeres andre fiskevenner. Håber I finder et godt sted til dem alle!
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"