Side 14 af 19

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tors 30. apr 2009 18:36
af Benjaminkn
Er der snart noget nyt i sagen da mit akvarie næsten er oppe på 30 grader :G

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tors 30. apr 2009 21:04
af Brintlev
hej


Er lige kommet hjem fra udlandet, og kan se der er sket lidt.... kedeligt du sælger carsten, men er glad for din indsats med hensyn til hele denne problemstilling.

Tja, så vidt jeg kan se, er det dig der skrev det sidste brev til Neil, er det dig der tager da af den videre kontakt med red sea eller hvordan? og hvad skrev du egentlig i brev nummer 2?

Hilsen

Christian

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tors 30. apr 2009 21:07
af Benjaminkn
mig? jeg har ikke skrevet noget til red sea jeg hopper bare med på vognen (:

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tors 30. apr 2009 21:23
af Brintlev
Benjaminkn skrev:mig? jeg har ikke skrevet noget til red sea jeg hopper bare med på vognen (:
Jeg tænkte nu os på brugeren TJA, og ikke dig benjaminkn :wink:

men kan da godt se, at jeg kunne have formuleret mig anderledes...

hilsen

christian

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: fre 1. maj 2009 06:58
af TJA
Hejsa,

Carsten og jeg har sendt et brev til Neil, og vi afventer svar. Når der er noget nyt, regner jeg med at Carsten poster svaret i tråden, når den kommer.

MVH/TJA

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: søn 3. maj 2009 16:21
af blackbox
hej alle

er lige kommet hjem fra forlænget weekend, og har endnu ikke hørt noget fra redsea, men har dog hørt fra en anden kilde, at der skulle komme en løsning på problemet i næste uge.

jeg skal nok skrive med det samme jeg hører noget, og i skal ikke spørge hvor jeg har hørt det andet fra, min mund er lukket med syv segl (SMIL)

mvh Carsten

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: søn 3. maj 2009 16:57
af Benjaminkn
hvis de ikke kommer med en løsning eller giver en chiller skal de vel tage akvariet tilbage?

det er ihvertfald hvad jeg mener.

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: fre 8. maj 2009 00:14
af blackbox
hej alle

har endnu ikke hørt noget, men giver dem til i næste uge, inden jeg sender en knytnæve mail (SMIL)

god weekend

mvh Carsten

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tirs 12. maj 2009 11:28
af Brintlev
Man må godt nok væbne sig med tålmodighed, ku de dog bare informere lidt løbende, om hvordan deres test og forsøg på at løse det her problem gik, altid rart med lidt update.

Håber snart der kommer noget brugbart. Så det her problem kan ligges på hylden...

hilsen
Christian

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: man 18. maj 2009 07:41
af Benjaminkn
Er der noget nyt i sagen?

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: man 18. maj 2009 11:51
af blackbox
har intet hørt endnu, meget belastende

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tors 21. maj 2009 01:03
af blackbox
har lige rykket for et svar, og pointeret at det nu er en måned siden de lovede os at der ville gå en uge...

mvh Carsten

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: tors 21. maj 2009 17:49
af blackbox
og her er svaret

Dear Carsten,

I am sorry if my last mail was unclear however at that time I told you that within a week we would be beginning testing in climate controlled facility. The testing itself takes time and is still ongoing.

After 3 weeks of testing I have some interesting data however the testing is not yet complete.

The test room was maintained at 22.5OC (+/- 0.5C).
Aquarium set up as follows:
 Water level set approx 7 lines down from the top
 Rear cooling fans working
 No fine filter
 9 – 12 hour photoperiod

So far I can tell you that if the MAX is set up as we now recommend (as above) with all of the original pumps the maximum temperature increase over a 24 hour period is 4C.

Within any 24 hour period the difference between minimum and maximum temperatures is approximately 1C which I therefore attribute to the lighting.

We have not yet completed the testing to establish the exact effect of maintaining the correct water height and volume in the tank, as well as the effect of the rear cooling fans however so far it appears that the MAX is performing well if set correctly.

We have also been able to establish that the new circulation and skimmer pumps that we intend to introduce shortly will reduce the temperature increase by 1OC to a total of 3OC above ambient instead of 4OC with the original pumps.
The difference is not significant enough to warrant replacing pumps however for a limited period we will probably offer the new pumps at subsidized prices as upgrades for all existing customers.

I would like to confirm with you that all of your colleagues are now maintaining their tanks as I have described above and that under these conditions are still unable to maintain a maximum of 4OC above their ambient.

I will keep you informed as I get more results from the testing.

Regards

Neil

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: fre 22. maj 2009 12:40
af Benjaminkn
det er bare ikke godt nok.

de er da nød til at gøre et eller andet, vi kan jo ikke blive ved med at vente.

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: fre 22. maj 2009 13:48
af leifkrarup
Benjaminkn skrev:det er bare ikke godt nok.

de er da nød til at gøre et eller andet, vi kan jo ikke blive ved med at vente.
Sorry! Benjamin .....svaret er at hvis alt er indstillet korrekt og stuetemperaturen er normal d.v.s. 22-23 grader så er der ikke noget problem da temperaturen kun stiger med 4 grader.
De agter ikke gøre andet end at tilbyde jer de nye pumper til nedsat pris. Du må nok løse problemet selv da der desværre ikke kommer mere hjælp fra Red Sea.

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: fre 22. maj 2009 14:06
af blackbox
det er også umiddelbart min fortolkning af det, tror ikke i skal regne med at få en gratis køler eller noget fra dem

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 09:45
af dyfo-svendborg.dk
Vedrørende Red Sea Max 250.

Det er med stor beklagelse at vi ikke har kunnet servicere de kunder der har købt Red Sea Max 250 hos os ordentligt, vedrørende varmeproblemer i dette akvarium. Vi har håbet og troet på at den Danske grossist eller Red Sea ville løse dette problem, så folk kunne nyde dette flotte akvarium uden at være bange for at fisk og koraller bliver kogt.
Vi har ved flere tilfælde sagt til vores kunder at Red Sea arbejder på dette problem og at de vil finde en løsning indenfor snar fremtid. Til trods for utallige henvendelser til den Danske grossist og direkte til Red Sea Europe, har vi ikke fået nogen form for svar vi kunne bruge til noget. Det nytter simpelthen ikke noget at de endnu ikke har fundet en brugbar løsning på dette problem. Temperaturen i Danmark har endnu ikke været specielt høje, men jeg tør ikke tænke på hvordan det bliver i Juli og August, når vi (forhåbentlig) får nogle dejlige varme sommermåneder.
Vi i Dyfo Svendborg står til ansvar overfor de kunder der har valgt at købe dette akvarium hos os, og vi vil og kan ikke acceptere at den Danske grossist eller Red Sea ikke kan finde ud af at løse et problem der er så alvorlige som varmeproblemerne er i dette akvarium. Jeg vil personligt mene at hvis Red Sea tilbyder nogle pumper til reduceret pris, så indrømmer de faktisk at det er et problem med de eksisterende pumper og dermed bør de så absolut ikke tage penge for disse pumper.
Vi kan simpelthen ikke tillade os at skuffe vores kunder igen og igen, ved at meddele dem at vi ikke endnu har fået en løsning på problemet. Vi har (desværre)solgt et pænt antal af Red Sea Max 250 og solgte de første tilbage i December måned og disse kunder har nu været meget tålmodige og ventet i fem måneder på en løsning på dette problem. Men da hverken den Danske grossist eller Red Sea kan melde ud om en snarlig løsning, har vi i Dyfo Svendborg valgt at gøre noget ved dette problem nu. Vi tilbyder de kunder der har købt Red Sea Max 250 hos os en GRATIS køler, så temperaturen kan holdes nede og koraller og fisk kan holdes forsvarligt. Dette bliver en meget dyr omgang for os, men jeg ser dette som den eneste brugbare løsning. Så jeg vil bede dem der har problem med Red Sea Max 250 og har købt det hos Dyfo Svendborg at kontakte os, så vi kan få afklaret dette problem.
Med venlig hilsen
Peter Gudmundsson
Dyfo Svendborg
Vestergade 5
5700 Svendborg
Tlf. 62 22 99 51
Mail: dyfo@dyfo-svendborg.dk
Web: www.dyfo-svendborg.dk

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 09:58
af exzos
Det er sku service der vil noget! :GO

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 11:11
af sopdk
Sådan Dyfo Svendborg.....så er der nogle andre forretninger som har lidt at tænke over.....
Det der det kaldes service..... :GO

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 11:27
af wondersurfer
sindsygt god service.. det virkelig flot gjort det der

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 13:34
af Brintlev
Ja, det er godt gået..... utrolig fin service

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 13:49
af cooltaz
SUPER God service fra dyfo :D
Men det kan ikke være rigtigt at dyfo skal bøde for at Red sea/impotøren ikke kan holde hvad de lover :(
Den ville nok være bedre at undersøge om det evt. er muligt at køre en sag imod Red Sae/impotøren med krav om astatning :D
Da RSM250 er slogt under falske forudsetninger.....
Men ednu en gang Super god service fra Dyfo side :D

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 13:53
af Lord Mike
Ja kanon service fra Dyfo´s side, bare latterligt at forhandler skal have tab pga producent/importør´s manglende evne til at hjælpe deres kunder......

Godt gået Peter :GO

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 14:10
af TorbenC
Importøren kan jo ikke producere nogle nye pumper eller andet der afhjælper problemet, det er der kun Red Sea til.

Der er én der er skyld i ventetiden - det er Red Sea.

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 14:34
af Lord Mike
Importøren må da til enhver tid have ansvar for de produkter han/hun sælger til de danske forretninger, ligesåvel som forretningerne har ansvaret og bøvlet overfor den endelige kunde. Derfor vil jeg da også mene at det er importøren der skal rette fejlen for det produkt der ikke virker efter hensigten, at dette så burde gøres i samarbejde med producenten kommer hverken den endelige kunde eller forhandleren ved efter min mening.

Uanset hvad, så er det dårlig stil at kaste aben videre uden selv at påtage sig et ansvar for det produkt importøren sælger til forhandlerne som nu står med et stort problem overfor deres kunder.

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 17:06
af TorbenC
Ja, importøren skal gøre det i samarbejde med producenten, lige som butikken der har solgt varen skal gøre det i samarbejde med importøren!

Når producenten så bare ikke rigtigt har "travlt" med at finde en løsning opstår der jo et problem som i dette tilfælde. Aben/lorten/møget hænger uanset hvad på producenten af tingen. Det er bare alle andre der får bøvlet! Importøren KAN IKKE RETTE FEJLEN - om han så hopper jorden rundt på tungen.

Jeg har snakket med Red Sea's repræsentant (Steve?!?) for skandinavien/mellemøsten personligt da han var på besøg på mit arbejde (med grossisten)
Han virkede på det tidspunkt som om de var interesseret i at finde en løsning, men som han sagde, så producere man altså ikke en ny pumpe på 14 dage.
Jeg er enig i at det har taget for lang tid - dette kan kun én tage æren for - Red Sea.
De har lavet et produkt der ikke virker efter hensigten, forbrugeren har klaget til købsstedet, der har klaget til importøren, som i flere tilfælde har klaget til Red Sea uden resultalt!

Sammenlign det med de "nye" IC4 - er det også DSB's skyld at italienerne ikke har leveret alle togene - og dem de har leveret ikke virker som de skal ?

Jeg synes det er smagsløst at der skal køres hetz imod div. importører fordi en producent ikke prioriterer det skandinaviske marked.

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 17:10
af Benjaminkn
ærgeligt at man ikke har købt det i dyfo svendborg.

tror i at der er noget at gøre hvis man tager fat i klovnfisken?

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 17:21
af wondersurfer
det kan kun klovnfisken selv svare på

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: lør 23. maj 2009 17:23
af spdiving
Det kan næppe være kunderens problem at rede trådene ud. Det de køber skal bare virkke ellers er det bare retur med lortet.Der er vel en købs lov til det samme.

Steen

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

: søn 24. maj 2009 13:23
af blackbox
fik et brev fra neil , da han havde hørt at jeg havde solgt mit rsm, det ser ikke ud til at det bekymrer dem særlig meget.

Dear Carsten,

I am sorry to hear that you have sold your MAX.

It has been a pleasure corresponding with you as the representative of the Scandinavian market and would like to thank you for your patience and understanding during the time that we were working together.

Best Regards

Neil