Hold da op.
Så begynder min Acropora SR Rainbow at vise farve allerede
Edit. Dag 6 med lys.
Brunalger aftaget og de grønne tager over.

Jep har gennem det sidste lavet mit eget dip, da jeg nyder at få vilde koraller, med bla. Antibiotika osv. deler den desværre ikke, da jeg vil få evt problemer med at skaffe dem igen.lav jeres eget research er mit råd. Næsten umuligt at få medikamenterne

Hej Rasmus.rasmus2809 skrev: fre 1. aug 2025 09:23 Hej
Jeg er selv i gang med at skulle anskaffe et nyt akvarie og valget er faldet på Neptunian Cube, også et peninsula i samme størrelsesorden som dit. Jeg ved ikke om jeg synes deres tynde overløbskasse er så smart når den gør hele bagvæggen så tyk at man ikke kan montere visse cirkulationspumper (f.eks. Vortech MP-xx). Derfor går jeg nok også med et custom-made med en traditionel dimensioneret overløbskasse, og når man er i gang kan man lige så godt få noget mere bredde på tanken.
Er der en årsag til at du har valgt at have teknikskabet yderst og sumpen inde mod væggen?
Er der noget du vil have lavet om i designet nu du har fået sat det op?
Må vi se et par billeder af sumpen og skabet?![]()

For resten, så var den blå planet også inde over.Seniorreefer skrev: lør 9. aug 2025 10:14 Tusind tak for dine rigtige gode råd
Ringer lige til dig en af dagene, hvis du har tid. @crazy seahorse

Som Kasper også skriver, bruges Tin i deres fremstilligsprocess. I Danmark er det måske lidt anderledesEngelquist skrev: man 11. aug 2025 08:16 Der burde ikke være tungmetaller i glas i dag… der er strenge regler i dag og det var kun i “gamle dage” der blev brugt bly til glasfremstilling.
Men det kan da undre hvis du oplever forhøjet værdier…?
Da jeg startede mit nye op fra Henning, var der ingen forhøjede værdier på tungmetaller overhovedet…

Det var netop årsagen til jeg ikke ville dosere sporelementerne, og godt du fik det præciseretcrazy seahorse skrev: man 11. aug 2025 08:29 Og så er det jo normalt, at alt opfører sig mærkeligt, når man starter et nyt akvarie op.
Når du ikke ser behov for tilsætning af sporstoffer kan det skyldes, at korallerne reagerer på alt det nye og så kan de rebe sejlene og liige se tiden an. I takt med at akvariet modnes, plejer tingene at normaliseres stille og roligt.