Klart nok da jeg kom i tanke om at jeg har jo en ventilations spalte lige ved siden af akvariet.. tänkte först vandslange, men fandt heldigvis en anden "slange" og bedre da jeg jo stadig skal have Ozon ned til skummeren.
Gaffa Gaffa og jeg var klar

Du skal ikke købe en ejer flaske. Den hænger du nemlig på. Flaskerne skal jo trykprøves fra tid til anden, og det er ejeren der betaler det.Thomas fra Stockholm skrev:Har en 3 KG CO2 flaske så en 10-15 KG skal nok bestilles, hvor köber man dem i Danmark som privatperson?
Thomas fra Stockholm skrev:Bliver sq så inspireret af jeres snak og rosende ord om kalkreaktorer at jeg nok kraftigt skal overveje at grave en af mine reaktorere frem i weekenden...
Har en Aquacere Turbo 200 stående og en lidt beskidt Deltec (model ukendt) stående (billed) samt magnetventil, det jeg mangler er vel bare en PH måler og en doseringspumpe?
Model nr skulle hjälpe enormt så jeg kan finde en manual
En fornöjense at dele, håber jeg under 2015 kan se nogle af alle de tråde IRL som jeg fölger herpederrevnørd skrev:MUMS
Altid fedt at følge din tråd Thomas - smukke koraller
Mvh
Peder
Du skal altid være velkommen i GillelejeThomas fra Stockholm skrev:En fornöjense at dele, håber jeg under 2015 kan se nogle af alle de tråde IRL som jeg fölger herpederrevnørd skrev:MUMS
Altid fedt at følge din tråd Thomas - smukke koraller
Mvh
Peder
Øøøh tanken er godt nok god men prøv lige at finde globus fremJohnny skrev:6kg flasker kan du købe i fadølskiosken på amager https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... 8lskiosken" onclick="window.open(this.href);return false; til menske penge og billige af ombytte jeg kører gennem sverige hver 4-5 måned og kan godt have en bytter med til dig du skal så bare hente den på vejen mellem ystad og malmø jeg kører mellem bornholm og kbh og har altid 1 eks flaske ståendne
Skulle nu nok kunne fungere med lidt planering, om en 12 KG flaske holder så länge som folket siger er det måske "bare" hver 2 gang eller noget og jeg er i Danmark ca. hver anden uge, jeg flyver dog oftest til Danmark..Malanica skrev:Øøøh tanken er godt nok god men prøv lige at finde globus fremJohnny skrev:6kg flasker kan du købe i fadølskiosken på amager https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... 8lskiosken" onclick="window.open(this.href);return false; til menske penge og billige af ombytte jeg kører gennem sverige hver 4-5 måned og kan godt have en bytter med til dig du skal så bare hente den på vejen mellem ystad og malmø jeg kører mellem bornholm og kbh og har altid 1 eks flaske ståendne
Frederikshavn - København ca 480km
Stockholm - Malmø ca 630 km
Bare som lidt Info.
Det var der heller ikke kritik af johnny's hjælpsomhed, det var bare det han skrev om at køre igennem Sverige fra Malmø til ystad folk glemmer engang i mellem at Sverige er et rimligt stort land.Thomas fra Stockholm skrev:Skulle nu nok kunne fungere med lidt planering, om en 12 KG flaske holder så länge som folket siger er det måske "bare" hver 2 gang eller noget og jeg er i Danmark ca. hver anden uge, jeg flyver dog oftest til Danmark..Malanica skrev:Øøøh tanken er godt nok god men prøv lige at finde globus fremJohnny skrev:6kg flasker kan du købe i fadølskiosken på amager https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... 8lskiosken" onclick="window.open(this.href);return false; til menske penge og billige af ombytte jeg kører gennem sverige hver 4-5 måned og kan godt have en bytter med til dig du skal så bare hente den på vejen mellem ystad og malmø jeg kører mellem bornholm og kbh og har altid 1 eks flaske ståendne
Frederikshavn - København ca 480km
Stockholm - Malmø ca 630 km
Bare som lidt Info.
Min pap-onkel körer som bud og er vel i Stockholm 10-15 gange om året og bor i Middelfart så ideen er ikke umulig, men at planere logistikken for at spare nogle hundrede er jeg nok for doven til![]()
Vil dog passe på at takke Johnny for forslaget!
Kommer at starte med min 4 KG som jeg har stående, får fikse til min ProfiLux.
Funker det som alle siger bliver det nok 2x12+ flasker at have hjemme da de ikke er "vildt" dyre og jeg har plads, kalkreaktor bliver jo nok også et must når jeg engang skal opgradere for med min nye belysning er KH og Ca forbruget helt enormt.
Dertil skal jeg have en rigtig doserpumpe der er beregnet til kontinuerlig drift "lydlös" og en extern PH controller.