Er der nogen der har The modern coral reef aquarium vol. 2, som kan fortælle mig hvad den handler om. Jeg har fundet ud af den handler om koraller, men står der også om hvorledes man holder dem i akvariet med hensyn til lys og sporestoffer osv.
Jeg er i gang med at læse den.. er dog ikke komme så langt.
Der er beskrivelse af mange koraller, og ved hver står der et lille afsnit der hedder: Aquarium Maintenance. Der er en meget kort beskrivelse af lys, størmforhold osv...
Jeg kan lige komme med et eksempel på hvad der står ved Pachyclacularia violacea "Stjerne polypper":
Aquarium maintenance:
-General conditions: Robust and able to grow considerably under good lightning conditions. May overgrow large areas of the aquarium decoration.
-Lightning: Medum to high light intensity.
-Water circulation: Medium.
-Reproduction: Can easily be achieved by cutting pieces from stolon.
Så er ikke meget der står om hvordan de holdes i akvarie.
jthyge skrev:Jeg er i gang med at læse den.. er dog ikke komme så langt.
Der er beskrivelse af mange koraller, og ved hver står der et lille afsnit der hedder: Aquarium Maintenance. Der er en meget kort beskrivelse af lys, størmforhold osv...
Jeg kan lige komme med et eksempel på hvad der står ved Pachyclacularia violacea "Stjerne polypper":
Aquarium maintenance:
-General conditions: Robust and able to grow considerably under good lightning conditions. May overgrow large areas of the aquarium decoration.
-Lightning: Medum to high light intensity.
-Water circulation: Medium.
-Reproduction: Can easily be achieved by cutting pieces from stolon.
Så er ikke meget der står om hvordan de holdes i akvarie.
Det synes jeg da nok der står. Men nu er det nok ikke så repræsentativ for koraller som sådan, da stjerne koraller skal slås med en hammer for ikke at overvokse det hele.
Der er trods alt også grænser for hvor meget de kan skrive om hver enkelt art.