Vil det ikke være en skam at hælde ferskvand over stenene nu de er så fulde af liv?
jacques skrev:Her står noget om mantis og bl.a. hvordan de fjernes:
http://ozreef.org/library/articles/mantis_shrimp.html
Sådan en har jeg også i min Euphyllia glabrescensCelia skrev:En skummer kan vel entelig ikke blive for stor, jo større jo bedre.
En skummer skummer proteiner, de proteiner ryger altid opad, derfor skummer man overflade vandet. og derfor har man et overløb så det er overflade vandet (hvor proteinerne samles) der ryger i skummeren.
Nok om dether er billederne (kønne men dødbringende) - korallen var død få dage efter.
Nu sammenligner du også med 50 kg. sten, som var så indkørte, som de overhovedet kan være.Celia skrev:Hvad er dine vandværdier ? - jeg har ihvertfald ikke prøve det du beskriver og som der er sagt før så skal saltvand ikke lugte. det kunne da godt tyde på at der var noget galt så.
Vi har lige tilført 50 kg levende sten (til de 75 kg der var i forvejen) igen problemer der, de myldre alle med liv.
He, he.....Dan Binderup skrev:hej Hans.
tak for svaret. jeg tvivler faktisk på at en skummer kan gøre en helt masse ved mit vand nu. da jeg, i morges, stak hovedet ind i rummet hvor stenene står ramte jeg en mur at rådden saltvans lugt, hvis det ikke var for mads-fisk indlæg, ville jeg havde gået fuldstændig i panik nu. det er nu rart med sådan et forum.
tak til alle.