Side 2 af 2

: tors 22. feb 2007 17:28
af Mikkel E
Men nu er det jo bare sådan at 1 dårlig ting tæller for 1000 gode ting eller sådan noget. Nu er det ikke lige tilfældet her, men vi ser nogle gange at nogle har hængt en butik ud, uden at få hele sandheden og det er jo sjældent at vi høre butikken komme med deres forklaring. Derfor synes jeg personligt at en henvendelse til butikken først, kommer i første række og ikke som vi nogen gange ser, bare bliver kritiseret herinde. Derfor tror jeg at der er nogle der er umod i det hele taget at snakke om butikker på et offentligt forum og det er også forståeligt. Det handler om hvordan man vender og drejer den!

: tors 22. feb 2007 17:32
af wondersurfer
men igen det da skide sundt for alle at vide hvis en butik er useriøs el lign

: tors 22. feb 2007 17:34
af hellfish
Det skrev jeg også til ham karl der har butikken at han var en ordentlig handelsmand :D

: tors 22. feb 2007 18:08
af Michael S
Jeg synes det er fint med tilbagemeldinger fra andre omkring deres erfaringer med de forskellige forhandlere dette hjælper jo os alle til at vælge de forhandlere som har den bedste service.

: tors 22. feb 2007 21:14
af Per A
Nemlig Michael S!

Mikkel der er nok mange ting der er mere klart for dig om et par år eller 20, som forbruger :wink:

: tors 22. feb 2007 21:21
af Mikkel E
Hehe om 20 år har jeg mangle flere penge, eller jeg er nok stadig lige så fattig, hvis i forstår :D
Jeg har ikke noget imod at man diskutere en butik, bare der er god grundlag for det, men så er det bare lige hvordan man definere det.. Denne tråd er helt iorden efter min mening, men der har været tråde hvor personerne der har anmeldt en butik endten ikke har taget det seriøst, eller at man fornemmer at man mangler at få en anden drejning af sagen fra butikken.

: tors 22. feb 2007 21:37
af Keysper
hej hej;)

Det er noget af en debat i har gang i het.... jeg kan sige at jeg har bestilt et par ting hos Korallen heriblandt noget UV-lys som ikke var på lager... jeg har mailet med Karl og han afventer svar fra deres grossit! Jeg bestilte for godt 3 uger siden og sidst jeg hørte noget er lidt over en uge side!

Jeg kan fortælle at pengene er blevet hævet fra min konto med det sammen og jeg betalte med Netbank!

Håber snart jeg får mit UV-lys ;)

: tors 22. feb 2007 21:56
af røntved
derfor betal altid med plastikkort og undgå butikker der kun vil bruge bankoverførsel. Der er måske en grund til det.(du har betalt og kan ikke annulere, og må bare vente på varen)

: tors 22. feb 2007 22:14
af nyberg
j.SEVERIN skrev: Dette emne drejer sig ikke kun Korallens forretningsmoral men også om hvordan vi som forbrugere er sikret når vi nethandler. Jeg har handlet i mange år med tyske internetbutikker og har aldrig oplevet at de har hævet på kontoen før varene var afsendt.
Emnet er faktisk også lige blevet rigtig relevant for mig. Jeg har bestilt nogle varer hos en tysk online-akvariehandler, der skulle være en af de større spillere på banen. De har allerede hævet mine penge, som blev betalt via Visa. Men firmaet har endnu ikke sendt nogle varer. Det skumle er, at mit login til deres side, hvor jeg kan se ordrestatus, pludselig holdt op med at virke. Jeg kunne ikke engang rekvirere et nyt password, da jeg først troede, at det blot var udløbet. Jeg har skrevet til firmaet om at få en status, men den har de indtil videre ignoreret. Efter en uges tid genoprettede jeg mit login (måske dumt), men det gav selvfølgelig ikke adgang til at se min ordrestatus. Til gengæld kan jeg igen rekvirere nye passwords. Men jeg burde i princippet heller ikke kunne genoprette den samme profil igen med mindre, at den gamle er blevet slettet. Og her frygter jeg, at ordren har lidt samme skæbne. Og ja, profilen, som er ens mail-adresse, var den samme i begge tilfælde. Det kan jeg se på registrerings- og købskvitering i min indbakke. Der kan selvfølgelig være tale om hændelige fejl, men det ændrer ikke på, at butikkens service er under al kritik.

Jeg vil nødigt hænge nogen ud og har af samme grund heller ikke skrevet navn på butikken. Men spørgsmålet er om der nogen, der ved, hvordan man rent teknisk og juridisk står stillet over for en udenlandsk internet-butik, der er inden for EU? Kan man få banken til at hente pengene hjem igen? Eller er det en kamp imod vindmøller?

: tors 22. feb 2007 22:21
af røntved
Kontakt banken i morgen og bed om tilbageførsel af pengene. Skriv samtidig til firmaet at du gør det da de ikke reagere. det er ikke en kamp mod overmagten men ren rutine for banker

: tors 22. feb 2007 22:23
af hermes2005
du kan forholdsvist nemt få pengenen retur gennem din bank. Jeg prøvede for en del år siden at jeg efter at have købt en bog i USA at der blev hævet på mit kort fra et andet firma...dengang var sikkerheden åbenbart ikke så god som nu. Jeg anmeldte det til min bank og skulle skrive under på en tro og love erklæring og derefter fik det ret hurtigt mine penge hjem til mig igen. Så det kan klart anbefales at bruge visa kort, især til udlandet.