Kamuflage farvet hvid anemone.
Re: Kamuflage farvet hvid anemone.
Heteractis crispa kan fåes i helt hvide, og har hverken mistet zooxanthellerne eller er bleget eller anden form for lysblegning mm.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Michael, Carsten og Silas.... Hvad siger i til det sidste billede, der er blevet lagt ind i tråden? Og det Jesper skriver. Det understøtter jo meget godt det jeg har skrevet om h. crispa. Du får lige dit HAHA tilbage Silas
Så håber jeg at Jesper kan understøtte sin påstand med et eller andet link 

o_O
Heteractis crispa findes i flere farver brun/lilla og mener også gul. Men den findes også i en helt hvid udgave med blå/lilla spidser, og den er hvid fra naturen.
Og rolig nu ingen ballade
Og rolig nu ingen ballade

- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Jeg siger Det til det, at hvis de først har mistet alle (ikke kun en del) deres zooxanthellerne, får den dem ikke tilbage på magisk vis?
så det passer da meget godt overens med hvad der bliver skrevet i tråden! Anemonen har jo stadig et fordøjelsessystem, så med den rette føde vil den jo godt kunne leve videre.
Jespers mening er ligeså god som alle andres, jeg tror bare ikke på det!
Johan, Hvad siger du til alt det andet der er skrevet i tråden der beskriver fænomenet ud fra et biologisk synspunkt, endda af en koralrevsforsker - som passer det vi skriver?
Ingen ballade Jesper bare rolig
Ja der er nogle som er lysere and andre, men der er ikke kridhvide anemoner fra naturens side af! Med mindre de er blevet påvirket af et eller andet!
Find 1 billede med en kridhvid anemone i naturen? Jeg kan ikke. Slet ikke hvis man tænker på de nøjagtigt er den brune/gullige farve af en grund - føde!
så det passer da meget godt overens med hvad der bliver skrevet i tråden! Anemonen har jo stadig et fordøjelsessystem, så med den rette føde vil den jo godt kunne leve videre.
Jespers mening er ligeså god som alle andres, jeg tror bare ikke på det!
Johan, Hvad siger du til alt det andet der er skrevet i tråden der beskriver fænomenet ud fra et biologisk synspunkt, endda af en koralrevsforsker - som passer det vi skriver?
Ingen ballade Jesper bare rolig

Ja der er nogle som er lysere and andre, men der er ikke kridhvide anemoner fra naturens side af! Med mindre de er blevet påvirket af et eller andet!
Find 1 billede med en kridhvid anemone i naturen? Jeg kan ikke. Slet ikke hvis man tænker på de nøjagtigt er den brune/gullige farve af en grund - føde!
Hvis nu Peters Heteractis crispa havde været bleget eller andet, så havde den enten været død, eller havde skiftet farve for længst. Den er stadig HVID i mine øjne, og han har haft den siden 2012 ? Så videnskab eller ej, så syntes jeg det er et eksempel på de findes helt hvide
Jeg ved godt anemoner også bliver bleget og farvet og hvad de ellers kan finde på, men vil man give lidt mønt, og er heldig kan disse annemoner i vilde farver findes.

Jeg ved godt anemoner også bliver bleget og farvet og hvad de ellers kan finde på, men vil man give lidt mønt, og er heldig kan disse annemoner i vilde farver findes.
-
- Copepod
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2020
Søanemoner og livslængde:Jones skrev:Hvor lang tid er en anemone så om at dø? I den tråd jeg nævnte længere oppe fremgår det tydeligt at anemonen er hvid og det samme et år efter. Den har ikke ændret sig spor. Jeg har set hvide bubbletip anemoner, som har mistet farven, men hvide heteractis crispa ser jeg ofte hos bl.a. fyns akvariecentrum, hvor de også ankommer i brune og lilla varianter. De hvide h. crispa jeg har set og selv har haft har været med blå/lilla spidser, så jeg nægter at tro på at der ikke, naturligt, forekommer råhvide anemoner. Over and out.
Man ved meget lidt om dette aspekt, men døende hvide søanemoner kan overleve i årevis. Din hvide søanemone er stadig USUND, døende og har det ikke godt ligemeget hvor længe den formår at overleve. Min jødiske familie overlevede i årevis i Bergen-Belsen og Treblinkas koncentrationslejre. Det var ikke ensbetydende med at min jødiske familie havde det godt. "hvide" søanemoner i naturen er ikke ægte hvide, spedielt H. crispa snydder gevaldigt: de er altid minimum en smule brune pga de indre zooxantheller.
[/quote]så jeg nægter at tro på at der ikke, naturligt, forekommer råhvide anemoner[/quote]
Og det har du selvfølgelig været ude og undersøge på mindst 10 forskellige koralrev rundt omkring i verden over alle sæsoner? Du kender selvfølgelig også til hvordan H. crispa ser ud på Japanske koralrev (et berømt fænomen blandt profesionelle). Javel ja, jeg bøjer mig i støvet for de store supereksperter. Hu hej hvor i ka. Tak fordi du lige mindede mig om hvorfor jeg generelt ikke orker at være inde på slatvandforum.
LÆS iøvrigt om hvor vigtige zooxantheller for bl.a. søanemoner og stenkoraller fx i kapitel 2 i min bog. Min bog kan du låne på ethvert kommunebibliotek. Link her: http://www.koralrev.dk/artikel.asp?id=33" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Michael Arvedlund MSc PhD Koralrevsforsker
http://www.bricksite.com/reefconsultants" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Du behøver da ikke at være nedladende Michael. Det gør dig bare irriterende. Jeg forholder mig til hvad jeg har oplevet og du gør det samme. At du har oplevet mere på den front end mig giver dig naturligvis grundlag for, måske, at kende det rigtige svar. Men drop da lige den tone der. Den klæder dig ikke. Jeg melder mig ud af tråden her for folk opfører sig værre end små skolepiger. Og det er da dårlig stil for en, der gerne vil reklamere for sin bog.
o_O
- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2014
For helvede en børnehave.
@Michael. Tak for svar og god oplysning. Jeg fik det jeg kom efter i denne tråd nemlig et svar på hvad, hvorfor og hvordan.
@Michael. Tak for svar og god oplysning. Jeg fik det jeg kom efter i denne tråd nemlig et svar på hvad, hvorfor og hvordan.
Akvarier skal vejes i ton.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Hvid er da en farve og anemoner der er uden zooxanthellae/alger bliver da gennemsigtige og på ingen måde hvide der er da sten koraller der gør det og det er jo deres kalk skelet der se i gennem deres gennemsigtige væv men nu har jeg ik forretning eller PhD så måske en kan forklare lidt om hvor den hvide farve kommer fra i de "dødende" hvide anemoner og jeg mener ik de der fesen bleg gennemsigtig anemone men en fin hvid anemone der bare står der i årevis og får kastet mad i hovedet at klovnefisk hvor og hvordan er den hvid uden alger i dens væv?
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Præcis min tanke Anden. Jeg nævnte netop gennemsigtige/blege anemoner tidligere, men en cremet råhvid anser jeg også som en farve. Denne råhvide farve har jeg, som tidligere skrevet, kun set hos h. crispa.
o_O
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
NEJ og nej,läs det som Bliver skrevet,de er afbleget!
De hvide Anemoner har Väret rundt Omkring Länge og de Bliver Kaldt for alt mulig.
I Bund og Grund er det muligvis Tale om heteractis Crisis,og de Mangler zooxantheller Enten er de naturligt bleget Ifra dybt vand Eller kunstigt afbleget.
De hvide Anemoner har Väret rundt Omkring Länge og de Bliver Kaldt for alt mulig.
I Bund og Grund er det muligvis Tale om heteractis Crisis,og de Mangler zooxantheller Enten er de naturligt bleget Ifra dybt vand Eller kunstigt afbleget.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Men er den naturligt bleget fordi den står på dybt vand er den da også naturligt forekommende 

o_O
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
som jeg skrev både naturligt og kunstig.
Overlevelse i fangenskab beror på 3 ting,først skal de bruge et habitat de kan lide,i naturen er de fundet på sten og i sand med foden fæstet på sten.For det andet har de brug for foder,det tar muligvis en dag eller to inden de tar det til sig.For det tredie chancen for overlevelse er større hvis de har zooxantheller,det er der ikke meget man kan gøre ved men det hjælper med et godt hjem og foder.Hvis den bliver brunlig eller for et grønt skær er det et sundere dyr med god chance for at overleve.
De skal have meget foder,mere end hvad de fleste vil give og så har man brug for et godt indvendig filter:)
min anemone spiste noget der tilsvarer en big mac om ugen!:)
Overlevelse i fangenskab beror på 3 ting,først skal de bruge et habitat de kan lide,i naturen er de fundet på sten og i sand med foden fæstet på sten.For det andet har de brug for foder,det tar muligvis en dag eller to inden de tar det til sig.For det tredie chancen for overlevelse er større hvis de har zooxantheller,det er der ikke meget man kan gøre ved men det hjælper med et godt hjem og foder.Hvis den bliver brunlig eller for et grønt skær er det et sundere dyr med god chance for at overleve.
De skal have meget foder,mere end hvad de fleste vil give og så har man brug for et godt indvendig filter:)
min anemone spiste noget der tilsvarer en big mac om ugen!:)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Ja det er så ik helt rigtig.
Alger får deres farve fra chlorophyll og alger uden chlorophyll bliver HVIDE ikke gennemsigtige og anemoner uden alger bliver ik hvide men gennemsigtige men de kan holde på alger uden chlorophyll og derved blive hvide men det er alger der giver farven hvid.
Men om vi er ude i flueknipperi kan vel diskuteres.
Det er da altid fedt at blive klogere men at hvid ik er en farve men anemoners naturlige vævs udsene vil jeg ikke tror på efter som jeg har set afbleget anemoner som ik er hvide men gennemsigtige er det noget i jeres "teori" der ik holder.
Alger får deres farve fra chlorophyll og alger uden chlorophyll bliver HVIDE ikke gennemsigtige og anemoner uden alger bliver ik hvide men gennemsigtige men de kan holde på alger uden chlorophyll og derved blive hvide men det er alger der giver farven hvid.
Men om vi er ude i flueknipperi kan vel diskuteres.
Det er da altid fedt at blive klogere men at hvid ik er en farve men anemoners naturlige vævs udsene vil jeg ikke tror på efter som jeg har set afbleget anemoner som ik er hvide men gennemsigtige er det noget i jeres "teori" der ik holder.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det kunne jo være det var et fornuftig svar på hvis man ikke havde skræmt professoren væk men det er det her forum i en nøddeskal!
Man kan ikke bare smide alle anemoner i en bås,man kan ikke generalisere en anemone kan have de fint i en balje og en anden dårlig i densamme.
hvad er det for en gennemsigt anemone der tale om?aiptasia??
Man kan ikke bare smide alle anemoner i en bås,man kan ikke generalisere en anemone kan have de fint i en balje og en anden dårlig i densamme.
hvad er det for en gennemsigt anemone der tale om?aiptasia??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
ole kekkonen skrev:Det kunne jo være det var et fornuftig svar på hvis man ikke havde skræmt professoren væk men det er det her forum i en nøddeskal!

- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
Carsten skrev:ole kekkonen skrev:Det kunne jo være det var et fornuftig svar på hvis man ikke havde skræmt professoren væk men det er det her forum i en nøddeskal!

-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Nå ok jeg var ik lige klar over jeg/man havde skræmt fessor væk øv det var jo noget af et tab hvordan skal vi så holde liv i vores akvarier?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at kommentere i denne tråd, men jeg bliver ærlig talt noget beskæmmet over flere af kommentarerne.Anden skrev:Nå ok jeg var ik lige klar over jeg/man havde skræmt fessor væk øv det var jo noget af et tab hvordan skal vi så holde liv i vores akvarier?
Vi har lige haft en tråd der blev taget op igen, omkring forummets udvikling. Her blev der givet udtryk for, at der manglede indlæg med "kød på", nogle med noget mere end bare køb og salg og hvor man finder den billigste PVC. At der manglede noget mere vidensdeling, noget deling af erfaringer der gik ud over de mere almindelige nybegynder spørgsmål.
Der er intet i vejen med den slags spørgsmål. De er relevante for dem der har de problemer.
Men det kan ikke nytte noget, at man nedgør folk med en mere videnskabelig tilgang til tingene og som kan bidrage med nye informationer. Informationer der kan komme både de nye til gavn, men som også kan tilføre forummet noget af den nyere forskning inden for vores hobby.
Så jeg er enig med både Ole, Carsten og Niels i deres

Desuden er det, i mine øjne, manglende respekt over for trådstarter at nedgøre nogle af de få kommentarer med videnskabeligt indhold der er kommet i tråden her. Niels 228 har jo netop skrevet, at det var præcis de informationer han søgte.
Jeg blev meget overrasket (glædeligt) over at se Michael A. kommenterer i denne tråd, hvilket jeg også har skrevet til ham. Vi har virkelig brug for, at folk med en videnskabelig baggrund vil bruge deres tid på forummet.
Jeg har løbende skrevet frem og tilbage på mail med Michael når jeg havde problemer af en eller anden art. Jeg har altid fået valide svar og altid med henvisninger og links. Ikke bare til hans egen bog, som jeg har og har læst med stor interesse, Men også til andre kilder.
Sluttelig vil jeg nævne, at Michael er ikke "fessor" som Anden nævner. Jeg går ud fra, at du mener professor og det er en doktorgrad, som er en beskyttet titel. Det er Michael dog ikke.
Michael Arvedlund er Cand. scient i havbiologi fra Kbh universitet og PhD i 2000 fra James Cook University, Queensland, Australien.
Han er konsulent og underviser inden for det tropiske koralrev. Han lever af det, som vi alle har som hobby og får penge for at forske og holde foredrag.
Dem som kender mig ved, at jeg ikke bliver "starstruck". Jeg falder ikke på røven over for folk der har en titel - men jeg har stor respekt over for konkret viden.
Det duer ikke, at alle der har noget af mere konkret art at komme med, skræmmes væk. De gider simpelthen ikke at bruge deres tid på os på forummet så.
Så som svar på dit spørgsmål om " hvordan skal vi så holde liv i vores akvarier?" vil jeg mene, at det skal såmænd nok lykkes alligevel. Den lokale Kinagrill har da stadig liv i deres klovnfisk.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niclas
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2009
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.crazy seahorse skrev:Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at kommentere i denne tråd, men jeg bliver ærlig talt noget beskæmmet over flere af kommentarerne.Anden skrev:Nå ok jeg var ik lige klar over jeg/man havde skræmt fessor væk øv det var jo noget af et tab hvordan skal vi så holde liv i vores akvarier?
Vi har lige haft en tråd der blev taget op igen, omkring forummets udvikling. Her blev der givet udtryk for, at der manglede indlæg med "kød på", nogle med noget mere end bare køb og salg og hvor man finder den billigste PVC. At der manglede noget mere vidensdeling, noget deling af erfaringer der gik ud over de mere almindelige nybegynder spørgsmål.
Der er intet i vejen med den slags spørgsmål. De er relevante for dem der har de problemer.
Men det kan ikke nytte noget, at man nedgør folk med en mere videnskabelig tilgang til tingene og som kan bidrage med nye informationer. Informationer der kan komme både de nye til gavn, men som også kan tilføre forummet noget af den nyere forskning inden for vores hobby.
Så jeg er enig med både Ole, Carsten og Niels i deres![]()
Desuden er det, i mine øjne, manglende respekt over for trådstarter at nedgøre nogle af de få kommentarer med videnskabeligt indhold der er kommet i tråden her. Niels 228 har jo netop skrevet, at det var præcis de informationer han søgte.
Jeg blev meget overrasket (glædeligt) over at se Michael A. kommenterer i denne tråd, hvilket jeg også har skrevet til ham. Vi har virkelig brug for, at folk med en videnskabelig baggrund vil bruge deres tid på forummet.
Jeg har løbende skrevet frem og tilbage på mail med Michael når jeg havde problemer af en eller anden art. Jeg har altid fået valide svar og altid med henvisninger og links. Ikke bare til hans egen bog, som jeg har og har læst med stor interesse, Men også til andre kilder.
Sluttelig vil jeg nævne, at Michael er ikke "fessor" som Anden nævner. Jeg går ud fra, at du mener professor og det er en doktorgrad, som er en beskyttet titel. Det er Michael dog ikke.
Michael Arvedlund er Cand. scient i havbiologi fra Kbh universitet og PhD i 2000 fra James Cook University, Queensland, Australien.
Han er konsulent og underviser inden for det tropiske koralrev. Han lever af det, som vi alle har som hobby og får penge for at forske og holde foredrag.
Dem som kender mig ved, at jeg ikke bliver "starstruck". Jeg falder ikke på røven over for folk der har en titel - men jeg har stor respekt over for konkret viden.
Det duer ikke, at alle der har noget af mere konkret art at komme med, skræmmes væk. De gider simpelthen ikke at bruge deres tid på os på forummet så.
Så som svar på dit spørgsmål om " hvordan skal vi så holde liv i vores akvarier?" vil jeg mene, at det skal såmænd nok lykkes alligevel. Den lokale Kinagrill har da stadig liv i deres klovnfisk.
Erik
Mit 250 liters -nedlagt-
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
Jeg må indrømme jeg er lidt i tvivl om hvorfor og hvem der har skræmt koralrevsforskeren (professor var Ole der gav han den tittle), det var vist ham der sammeligende nazister og hold af hvide anemoner og vis de ting der er blivet spurt om i denne tråd kan vælte sindet hos jer kloge folk og skræmme jer væk så må i sku have det svært men undervisning og fordrag.
men er det kun når forskere lave indlæg vi andre ik må være med eller gælder det også forfattere og andre med papir på deres viden?
men er det kun når forskere lave indlæg vi andre ik må være med eller gælder det også forfattere og andre med papir på deres viden?
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
.
Senest rettet af kanstrup tors 17. sep 2015 06:29, rettet i alt 1 gang.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
Pas på med at generalisere. Det er rigtigt at der er nogle der ikke har styr på deres grammatik, men der er altså også dem der har deciderede grammatiske problemer såsom dysleksi. Nu kender jeg ikke "anden", men det kunne jo være manden var ordblind (dysleksi). I såfald syntes jeg ikke at det er fair.kanstrup skrev:Anden - En lille gratis service info:
Du burde købe dig en ordbog, så du kan lære at stave. Og så Politikkens håndbog i nudansk, så du kan lære lidt om retskrivning, der er både lidt om komma, punktum hvordan man laver citater osv. Du kan jo ikke skrive en hel roman og så kun placere et punktum til slut, hvornår skal man så trække vejret?
Det ville give dine indlæg lidt mere "pang" (det var street).
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
.
Senest rettet af kanstrup tors 17. sep 2015 06:29, rettet i alt 1 gang.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Prøv du nu bare at vise lidt respekt.kanstrup skrev:Ja okay HVIS det er tilfældet, så ville det selvfølgelig være dumt, hvis jeg har fået lokket ham til at indvestere i de bøger.Psyk-mads skrev:Pas på med at generalisere. Det er rigtigt at der er nogle der ikke har styr på deres grammatik, men der er altså også dem der har deciderede grammatiske problemer såsom dysleksi. Nu kender jeg ikke "anden", men det kunne jo være manden var ordblind (dysleksi). I såfald syntes jeg ikke at det er fair.kanstrup skrev:Anden - En lille gratis service info:
Du burde købe dig en ordbog, så du kan lære at stave. Og så Politikkens håndbog i nudansk, så du kan lære lidt om retskrivning, der er både lidt om komma, punktum hvordan man laver citater osv. Du kan jo ikke skrive en hel roman og så kun placere et punktum til slut, hvornår skal man så trække vejret?
Det ville give dine indlæg lidt mere "pang" (det var street).
Det havde jeg sgu ikke tænkt over.! Hehe
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det er slet ikke det der er tale om her. Alle kan stille de spørgsmål de vil, men når man betvivler videnskabelige fakta, så kan det medføre irritation.Anden skrev:Jeg må indrømme jeg er lidt i tvivl om hvorfor og hvem der har skræmt koralrevsforskeren (professor var Ole der gav han den tittle), det var vist ham der sammeligende nazister og hold af hvide anemoner og vis de ting der er blivet spurt om i denne tråd kan vælte sindet hos jer kloge folk og skræmme jer væk så må i sku have det svært men undervisning og fordrag.Jeg vil godt tillade mig at korrigere dig her. Der var, i mine øjne, ikke tale om at sammenligne Nazisme og hold af anemoner. Det er billedsprog, en sammenligning for at illustrere hvad han mener. Der er stor forskel.
Jeg bryder mig ikke selv om brugen af Nazi kortet, men hvis man selv har haft det inde på livet, som Michael A. beskriver han har, så har man videre beføjelser. Lidt som når Omar Marzouk kalder sig selv for "Perker", eller en handicappet benævner sig selv som spasser.men er det kun når forskere lave indlæg vi andre ik må være med eller gælder det også forfattere og andre med papir på deres viden?
Jeg er sikker på, at ingen forsker har noget imod at man spørger ind til hans argumentationer. Det er de vant til. Man FORSVARER også en doktordisputats og gør sikkert det samme med en PhD. Du får ikke titlen foræret, bare fordi du har læst et pensum igennem en årrække. Dér stilles der spørgsmål af folk med et forudgående kendskab til emnet.
Det kan være vanskeligt ikke at lyde belærende, når man skal forsvare noget over for folk med mindre indsigt i et emne, som man selv har brugt lang tid og ressourcer på at sætte sig ind i.
Jeg kender det fra mig selv, når en kunde siger "du skal bare bruge Cilit Bang for det har jeg set i TV nemt fjerner kalk". Nogen gange lyder man bare overlegen, når man så siger, at det er jo ikke alt der vises i TV som afspejler sandheden.
Nu kender jeg lidt til Michael A. gennem vores korrespondance og som bonusinfo kan jeg nævne, at det ikke er en slåfejl når han skriver Slatvandsforum.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
Jeg har selv en hvid crispa, pænt stor og om den bliver brun Henaf vejen det overlever jeg nok.
Fatter bare ikke at det kan hidse folk sådan op, det er jo vel voksne mennesker der er herinde ell ?
Jeg har selv stillet dumme spørgsmål og kommer sikker til at stille flere Henaf vejen, så hvad med at vi kom ned på et mere venligt niveau.
Bare et forslag og synes faktisk godt om SF , har hjulpet mig mange gange. Tak for det
Fatter bare ikke at det kan hidse folk sådan op, det er jo vel voksne mennesker der er herinde ell ?
Jeg har selv stillet dumme spørgsmål og kommer sikker til at stille flere Henaf vejen, så hvad med at vi kom ned på et mere venligt niveau.
Bare et forslag og synes faktisk godt om SF , har hjulpet mig mange gange. Tak for det
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Så er mine kommentare slettet. Kan ik rigtig gøre andet for at vise respekt. Men de kan jo stadig læses i citat felterne!? 

- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
slap nu af. i ødelægger min tråd. Jeg stillede et spørgsmål og fik det besvaret.
Så klap i. Hvis i vil slås så find et andet sted at gøre der. Jeg henviser jer til sumpen.
Denne tråd er IKKE om personlige forhold, stave kontrol, forhandler interesser og alt det andet ælv.
Så klap i. Hvis i vil slås så find et andet sted at gøre der. Jeg henviser jer til sumpen.
Denne tråd er IKKE om personlige forhold, stave kontrol, forhandler interesser og alt det andet ælv.