Mange tak for det. Det er rigtig pænt af digAnden skrev:Du må hente en mitrax her hvis du kommer til øen eller kender nogle der gør, jeg er dog usikker på og de er helt reef safe når de har taget algerne vil de/den jeg har finde andet foder evt med mere kød på.
Så jeg tænker udsultning er nok en bedre løsning.

Jeg kommer desværre ikke uden for Århus det næste pæne stykke tid, er jeg bange for. Ud over måske et lille smut til Horsens. For håbentligt får Henrik dernede snart nogen med hjem med en sending

Ja, bobbelalgerne, der godt nok så ud til at være på tilbagegang, er ikke forsvundet, men har taget lidt til igen.
Jeg tror heller ikke at de er 100% reef safe. Så der skal holdes øje med dem. Jeg har dog planer om at køre en ret høj nærings eksport, og håber derfor på at kunne fodre tilsvarende godt. Så der skulle blive mulghed for den for at finde foderrester i akvariet.
Udsultningsstrategien har, så vidt jeg kan læse mig til, meget dårlig succerate med bobbelalger. Derfor er krabber eller manuel udrydelse de mest oplagte muligheder med den type alger.