forsikrings selskaber

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: forsikrings selskaber

Indlæg af MoG »

Så er der allerede svar fra selskabet .. På skrift..

De dækker fisk, planter (koraller), elektronik (dog med fradrag for alder) hvis akvariet sprænger. Selve akvariet er dog alligevel dækket , da vi har en "pludselig skade dækning"..

Hvis lampen skulle ryge i Akvariet dækker det dog kun elektronik, men ikke levende .

Udover det nævnte, dækker de naturligvis også vandskaden og elektronikken i huset..
Morten
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Hvilket selskab er det?
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Mikkel E skrev:Hvilket selskab er det?
Ja, det vil jeg også gerne vide!

Har lige fået dette svar:

"Her i Max Levig tegner vi slet ikke forsikring vedrørende fisk eller andre levende dyr, beklager men jeg kan ikke hjælpe dig. "
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Det er Top Danmark!
Morten
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Dyhr »

Jeg har tidligere lavet en tråd om følgeskaderne ved vores akvarie der revnede.
Først mente Tryg kun at de skulle dække selve akvariet og så vores hus.
Jeg fortalte at et Redsea Max har alt integreret, så det ville ko være lidt svært at adskille tingene, da jeg mente at alt var en del af akvariet.
Jeg endte med at få dækket ALT - også det levende og skulle kun komme med et prisoverslag og hvad jeg nu kunne skaffe kvitteringer på.
Jeg valgte at være ærlig og ikke "opfinde" ekstra ting, men blev alligevel overrasket over jeg nåede et temmelig anseeligt beløb.
Det blev dækket uden brok, samt totalrenovering/udskiftning af køkkengulv og det halve af stuen.
Tømmeren fortalte mig at andre i samme selskab ikke fik dækket en skid, fordi de kom med urimelige/urigtige krav - hos selv samme assurandør/synsmand.
Jeg er stadig glad for Tryg, for det eneste jeg forlanger af mit forsikringsselskab, er at de dækker, når jeg skal bruge dem.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

MoG skrev:Så er der allerede svar fra selskabet .. På skrift..

De dækker fisk, planter (koraller), elektronik (dog med fradrag for alder) hvis akvariet sprænger. Selve akvariet er dog alligevel dækket , da vi har en "pludselig skade dækning"..

Hvis lampen skulle ryge i Akvariet dækker det dog kun elektronik, men ikke levende .

Udover det nævnte, dækker de naturligvis også vandskaden og elektronikken i huset..
Jeg har lige snakket med Top Danmark i dag. For at få dækket akvariet skal man have en tillægsforsikring som hedder Tophjælp Privat, som koster 450 kr. om året og som man ikke kan tegne sammen med en ung indboforsikring. Hvilket betyder at jeg nok skal betale 1500 kr. om året bare for at få forsikret selve akvariet. Alt andet bliver dækket af den almindelige forsikring bare ikke selve akvariet...

Jeg tror jeg prøver at ringe til Tryg for at se om jeg har mere held der :be:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"