*HASTER*: Hvilken skummer til ca 800 liter?
Re: *HASTER*: Hvilken skummer til ca 800 liter?
Jeg kan varmt anbefale ATB skummeren, da jeg havde den før min BK. ATB vil helt sikkert kunne klare de 800L og er meget meget lydløs pga eheim pumpen, den støjer faktisk mindre end min BK
der kan tilkøbes både pinwheel og mesh wheel.

- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
ja, men gad vide hvorfor de er gået fra at bruge Eheim som pumpe? Måske pga watt forbrug?? (har haft 2260 som spamdpumpe, og den trak en del W. Hvad forbruget er på som skummer-pumpe, har jeg ingen info på.Jesper ØH skrev:Jeg kan varmt anbefale ATB skummeren, da jeg havde den før min BK. ATB vil helt sikkert kunne klare de 800L og er meget meget lydløs pga eheim pumpen, den støjer faktisk mindre end min BKder kan tilkøbes både pinwheel og mesh wheel.
Alle de nye modeller er med Airstar pumper (med / uden DC ).
100 *100 * 50 cm cube
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har for 4 uger siden opsat en ny Skimz SM203 normeret til 2000L, men jeg har dog kun ca 500L.
Det er en ubetinget fornøjelse!
Det er det mest lydløse jeg har prøvet. Jeg er meget OBS på larm her i stuen, og det har derfor været afgørende for valget. Deres pumper, tror de hedder DC, er jo regulerbare så det lyder som en hel flyvemaskine der starter, lyden er bare ikke så voldsom.
Jeg købte hos Carsten (Decocean) og det har jeg ikke fortrudt. Den var brugt 3 mdr, så prisen lidt reduceret, men det gør jo ikke noget.
Eneste lille minus er producentens hjemmeside, den er mangelfuld.
Men en helt igennem super skummer, der ikke larmer meget.
Det er en ubetinget fornøjelse!
Det er det mest lydløse jeg har prøvet. Jeg er meget OBS på larm her i stuen, og det har derfor været afgørende for valget. Deres pumper, tror de hedder DC, er jo regulerbare så det lyder som en hel flyvemaskine der starter, lyden er bare ikke så voldsom.
Jeg købte hos Carsten (Decocean) og det har jeg ikke fortrudt. Den var brugt 3 mdr, så prisen lidt reduceret, men det gør jo ikke noget.
Eneste lille minus er producentens hjemmeside, den er mangelfuld.
Men en helt igennem super skummer, der ikke larmer meget.
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
takker for alle de mange input - de værdsætte meget 

100 *100 * 50 cm cube
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hmm der gik lidt kuks i mit indlæg
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
det lagde jeg nu ikke mærke til - det fremstår da ret tydeligtUlrik skrev:Hmm der gik lidt kuks i mit indlæg

og tak for dit input
100 *100 * 50 cm cube
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
Dennis skrev:Jeg har en atb small tilsalg, hvis det var noget. Den er rated til 1500 liter og har kørt upåklageligt på mit 540 liters. Det er med eheim pumpe og virkelig støjsvag, mere støjsvag end min bubbleking. Men har opgraderet til 1200 liter, så har købt større. Men skriv hvis du er interesseret. Pris omkring 2000. Mvh dennis.
Lille follow-up:
Købte omtalte skummer, og DET har jeg ikke fortrudt:

- meget stille
- SUPER let at indstille
- Solidt kram
- hiver tons af snask op i koppen
eneste negative er, at jeg synes det er ret svært at fjerne selve koppen fra skummeren når koppen skal tømmes. Jeg bruger hævert metoden til at tømme den (tror lige jeg skal have købt en stor kanyle eller lign, for har ikke lyst til at få en "slurk fra koppen"

100 *100 * 50 cm cube
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
- Saltvand siden?: 2010
Hej Jesper:), skønt at høre du os er tilfreds med handelen:). Men ja, koppen kan godt være lidt svær at tage af, jeg tog altid fat med en hånd på hver side af koppen og "brækkede", så koppen til den ene side, samtidig med jeg klemte lidt nedad, for ikke at rykke skummeren, og så lykkedes det fint for mig. Ellers ku du måske bore et lille hul i bunden af koppen, og lime en plastic hane i, med tangitlim, hvis du bliver træt af det andet.
Mvh Dennis.
Mvh Dennis.
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
Tak for tippet.Dennis skrev:Hej Jesper:), skønt at høre du os er tilfreds med handelen:). Men ja, koppen kan godt være lidt svær at tage af, jeg tog altid fat med en hånd på hver side af koppen og "brækkede", så koppen til den ene side, samtidig med jeg klemte lidt nedad, for ikke at rykke skummeren, og så lykkedes det fint for mig. Ellers ku du måske bore et lille hul i bunden af koppen, og lime en plastic hane i, med tangitlim, hvis du bliver træt af det andet.
Mvh Dennis.
Jeg har ikke haft pillet ret meget ved skummeren endnu, så måske det blot er et spørgsmål om øvelse. Men jeg er super tilfreds - og især synes jeg indstillingen er genial (meget lettere end skummere hvor man skal skrue en gevind stang op / ned).
Meeeeen, den var nu også fin, den BK du havde stående.....

100 *100 * 50 cm cube
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
- Saltvand siden?: 2010
Jeg var os selv super glad for den, det var kun fordi den var for lille til mit nye setup, at den blev udskiftet. Er os glad for min BK, men atb er ligeså støjsvag, hvis ik mere. Men rigtige gode skummere begge to, dejlig simpel og go kvalitet.