DIY Baggrund & DIY stensætning

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Re: DIY Baggrund & DIY stensætning

Indlæg af RCOne23 »

Jeg ser lige om jeg ikke kan få dem lagt i baljen imorgen, så i kan se hele stensætningen ;)
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Indlæg af RCOne23 »

Som lovet, her er hele stensætningen som den ser ud nu, der kommer en lille sten mere til venstre til polypper og andet kravl ;)
Stensætning.jpg
Og et ekstra billede af mit sump design. Fra vesntre, skummer (Med ozon, bliver opgraderet til en Skimz SM161 eller Bubble King, hvis der kommer en til salg) og pumpe til reaktor (Kommer til at køre med Rowaphos & Rowacarbon). Bobble fælde, som så løber over til returen og reaktor udløbet. Helt til højre skal der være 15cm sand :K
Sump design.jpg
Håber i kan li det :happy:
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13
Postnummer: 2450 København SV
Geografisk sted: Kastrup

Re: DIY Baggrund

Indlæg af Macdoo »

RCOne23 skrev:Så blev der støbt søjler og lavet sump ;)
Søjler.jpg
Søjlen til venstre skulle gerne blive noget rundt noget, med en "kanal" igennem og to grene før den ender i toppen som den gør på billede. Højre spand skulle blive såden en buet væg ting, med en masse grotter og huler, som så ender i toppen. Når de kommer op, hakker jeg dem til med en hammer (Tror jeg, da jeg ingen ide har om hvordan det ser ud), det er i hvert fald planen.
Sump.jpg
Så mangler jeg bare at få lavet en lampeskjuler, beklæde og male hele lortet. Og få trukket noget strøm, så burde jeg være køreklar, når stenene er "afgassede" eller hvad man nu kalder det.

:beer: herfra og fortsat god weekend :Peace:
Er det salt du har støbt søjlerne i nede i spanden?
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Re: DIY Baggrund

Indlæg af RCOne23 »

Macdoo skrev:
RCOne23 skrev:Så blev der støbt søjler og lavet sump ;)
Søjler.jpg
Søjlen til venstre skulle gerne blive noget rundt noget, med en "kanal" igennem og to grene før den ender i toppen som den gør på billede. Højre spand skulle blive såden en buet væg ting, med en masse grotter og huler, som så ender i toppen. Når de kommer op, hakker jeg dem til med en hammer (Tror jeg, da jeg ingen ide har om hvordan det ser ud), det er i hvert fald planen.
Sump.jpg
Så mangler jeg bare at få lavet en lampeskjuler, beklæde og male hele lortet. Og få trukket noget strøm, så burde jeg være køreklar, når stenene er "afgassede" eller hvad man nu kalder det.

:beer: herfra og fortsat god weekend :Peace:
Er det salt du har støbt søjlerne i nede i spanden?
Lige præcis, kom noget salt i først, for at give bunden lidt struktur, så jeg lidt cementblanding i. Og så hele vejen op skiftevis salt og blanding, hvis man kører en stribe tværs over, kommer der hul i selve stenen, håber det giver mening.
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13

Indlæg af Macdoo »

Det gør det. Jeg brugte sand da jeg prøvede men syntes ikke det blev godt fordi overfladen på stenene blev for glatte. Jeg må prøve igen med salt.
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13

Indlæg af RCOne23 »

Macdoo skrev:Det gør det. Jeg brugte sand da jeg prøvede men syntes ikke det blev godt fordi overfladen på stenene blev for glatte. Jeg må prøve igen med salt.

Ville også ha brugt sand til at starte med, men blev enig med mig selv om at salt ville være bedre idet der ikke er det samme tryk, og så er saltet mere groft i strukturen.

Du skal også huske at blandingen bare skal lægges på, ikke noget med at trykke eller noget ;)
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13

Indlæg af Macdoo »

RCOne23 skrev:
Macdoo skrev:Det gør det. Jeg brugte sand da jeg prøvede men syntes ikke det blev godt fordi overfladen på stenene blev for glatte. Jeg må prøve igen med salt.

Ville også ha brugt sand til at starte med, men blev enig med mig selv om at salt ville være bedre idet der ikke er det samme tryk, og så er saltet mere groft i strukturen.

Du skal også huske at blandingen bare skal lægges på, ikke noget med at trykke eller noget ;)
Er helt med. Søjlerne blev sådan set ok men syntes bare ikke at strukturen i overfladen var god nok. Den manglede det som din har. :clap:
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

virkelig flot arbejde! Skal både søjler og baggrund så bare stå i vand til ph værdien er acceptabel?
Det kunne da være man også skulle prøve, det ser fedt ud og man kan jo skabe stenene lige som man vil have dem. Det kræver nok man gør det et par gang:-)
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"