Efterårs pløjning

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Efterårs pløjning

Indlæg af pederrevnørd »

Bobbe88 skrev:
pederrevnørd skrev:Bobbe88, undskyld jeg lige laver et sidespring i den gode tråd,menhvad sker der med dine hvide tråde i baljen.

Er det døde trådalger ? Eller bakterie od?

Mvh
Peder
Det skulle gerne være udgangen af den sidste/grønne algefase..
Det ligner det måske ikke? :be:
JO, det ligner det i høj grad :y - ville bare hellere lige spørge ind til det, inden du måtte få problemer.
Du er så langt henne i opstarten, at du kan komme algeædere i baljen, og personligt ville jeg også manuelt fjerne så meget af dette som muligt.

Fortsat god dag

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Bobbe88 »

pederrevnørd skrev:
Bobbe88 skrev:
pederrevnørd skrev:Bobbe88, undskyld jeg lige laver et sidespring i den gode tråd,menhvad sker der med dine hvide tråde i baljen.

Er det døde trådalger ? Eller bakterie od?

Mvh
Peder
Det skulle gerne være udgangen af den sidste/grønne algefase..
Det ligner det måske ikke? :be:
JO, det ligner det i høj grad :y - ville bare hellere lige spørge ind til det, inden du måtte få problemer.
Du er så langt henne i opstarten, at du kan komme algeædere i baljen, og personligt ville jeg også manuelt fjerne så meget af dette som muligt.

Fortsat god dag

Mvh
Peder
Puuuha :) Godt godt, nåede lige at blive småbange!
Jamen, det at putte de snegle i var også med hensyn på, at de skulle have et festmåltid bestående af alger, men som sagt så har jeg købt en snegl, som jeg ikke rigtigt kender noget til. Det var måske et dumt og impulsivt køb, men følte også bare, at det ville være ærgeligt, at tage tomhændet hjem.
Hvilke dyr havde du i tankerne angående algespisere?
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

De små eremitkrebs med røde ben, og fx turbosnegle synes jeg vil være et godt valg.

kender ikke str på din balje, men en lille Zebrasoma(gul, lilla eller brun) kirug, hvis baljen er stor nok er jo en af de geniale algeædere.

Held og lykke med baljen - hyggeligt at tale med dig. Og ros til dig, for at du venter som du har gjort, alt for ofte gør folk ikke som dig - og så kommer problemerne hurtigere end man kan sige Ib :y

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Bobbe88 »

Har hørt lidt dårligt om erimitkrebs, da de skulle lidt klodsede og vælte koraller m.m. - Dog synes jeg dyr som disse er enormt fascinerende.

Min balje er på 250 liter med en intern sump, så vil skyde på, at der ca. er en 220-230 liter tilbage :)
Hvis lilla kirurg er Zebrasoma xanthurum og brun er Zebrasoma scopas, så er de vidst for store til min balje - Men nøj hvor er de flotte, især lilla!
Gul kirurg var en af dem, som jeg allerede havde sat på min ønskeliste ;)

Jamen tak tak og lige over ;)
Har læst en masse råd fra blandt andet dig og de andre eksperter herinde, så al den ros du sender min vej, sender jeg lidt af tilbage til alle jer ;)
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"