Schwensens rev! - Lukker ned.

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Hadsten

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Bo Steen »

det bliver bare spændende at følge.... kan kun blive helt kanon :beer: :beer:
Hilsen Bo)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev! Nu med vand :)

Indlæg af Schwensen »

UPDATE!: Så er der endelige kommet vand i, selvom at to af mine 6105 pumper stod af i forgårs. Jeg går og afventer svar fra tunze angående dem, og indtil da må akvariet "nøjes" med de to fungerende pumper :) Jeg har desværre oplevet lidt kalkudfældning, og mener at have læst, at det går i sig selv efter nogle dage? Men hvornår vil jeg kunne se en fremgang? Lige nu er det rimelig mælkehvidt.

Jeg har i dag fået fyldt hele systemet op med vand og startet en skummer op. Desuden har jeg hentet et par sten fra sumpen i det kørende akvarium, som er blevet lagt i akvariet. En af de kommende dage regner jeg med at få skyllet mit sand igennem og få det lagt ned i akvariet også.

Er der nogen, som har prøvet at starte op med døde LS, og så har podet dem med et par levende, som kan fortælle mig, hvor lang tid der går før algeopblomstringen starter? Er med på det er meget individuelt, men altid godt med lidt erfaringer ;)
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Her gik der et par dage før stenene blev bruge. Og ca en uge før algerne virkelig eksploderede.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Uhhh.. Det var rimelig hurtigt faktisk :) Håber det kommer lige så hurtigt her!

Nogen der har erfaring med kalkudfældning ?
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Jeg har her til morgen taget de første prøver af vandet, som gav følgende værdier:
Ammoniak: 0,25
Nitrit: 0
Nitrat: 1

Så faktisk ikke ret meget næring i vandet. Jeg har dog i dag opdaget den første meget lille klump brunalger :) Så der sker et eller andet. Skummeren er også begyndt at kunne hive noget ud af vandet.
Kalkudfældningen er ligesom ved at aftage, og jeg kan se, at der kommer et fint lag hvidt "støv" på alle overfladerne. Det er dog lige til at skrabe af med en finger.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Så har brunalgerne taget fat, og kan se en hel del små grupper af grønne trådalger :) der er også kommet grus i, men der skal lidt ekstra i en af dagene. Har desværre lidt problemer med at pumperne blæser sandet rundt. Men jeg prøver at glatte sandet ud og skruer helt ned for flowet. Håber så jeg kan skrue op, når sandet er "kørt ind", og det ikke længere flytter sig.
Beklager billedekvaliteten, men det er taget med iPad'en ;)
Vedhæftede filer
image.jpg
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Gizze »

Jeg er VILD med den stensætning!
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Gizze skrev:Jeg er VILD med den stensætning!
Jo tak :) der kommer dog lidt ekstra sten bagtil og hist og pist, men først senere.
Men den "rigtige" stensætning kommer først frem med korallerne ;) men der går lige halvanden års tid før det rigtig er groet til :T
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Så er der rigtig kommet gang i algerne :) Jeg har stadig ikke fået skyllet det sidste sand igennem og lagt det i baljen. Men det kommer forhåbentligt ;) Til gengæld har jeg fået tilkoblet rowaphos i min deltec reaktor, så det er jo positivt. Der er desværre kommet lidt rowaphos-"støv" ud af reaktoren, som ligger i bunden af sumpen. Er dette skadeligt, hvis det kommer op i DT ?

Jeg har desuden fået de to pumper tilbage fra Tunze, som repareret begge uden betaling. Så jeg kan kun sige at Tunze yder en service udover det almindelige !!!

Jeg mangler stadig at få byttet min CO2 flaske til en mindre, da den jeg har købt desværre er for stor. Men ellers er jeg ved at være på plads med det hele. Håber og tror at akvariet står klar til liv en gang mellem jul og nytår.
Vedhæftede filer
IMG_0084.JPG
IMG_0083.JPG
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Hvad med nitrit ? Kan du komme lidt algeædere i snart ?

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

pederrevnørd skrev:Hvad med nitrit ? Kan du komme lidt algeædere i snart ?

Mvh
Peder
Jeg har ingen ammoniak, nitrit eller nitrat ifølge mine tests i forgårs. Jeg mangler dog at teste for alle andre ting som pH, Ca, Mg, KH mv. Jeg regner dog med, at disse værdier er rimelige. Jeg tester for dette imorgen, når jeg lige får hentet mine testsæt hjem.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg faktisk helt grøn indenfor opstart af akvarier! På trods af jeg har haft saltvand i næsten fire år, og dette er mit tredje akvarium, så har jeg aldrig selv opstartet et akvarium fra "bunden". Det første hentede jeg "samlet", og det næste flyttede jeg indholdet fra det første over i. Så jeg hører meget gerne hvordan man "bedst" får sådan et akvarium op at køre :)
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Hej ige,

Det bedste råd er tålmodighed, det ved du allerede. Der er ikke 2 baljer der er ens, hverken under opstart eller senere.

Din balje er interessant, den er nærmest på "speed" ser ud som om dengår hurtigt igennem de forskellige faser.

Normalt siger man at ved nitrit på nul, kan man sætte lidt snegle og dværgeremitter i, men din balje har kun haft vand i ca 3 uger læser jeg. Jeg ville have gættet på 2 md, hvis jeg kun havde billedet.

Giv det et paruger mere,og følg værdierne nøje - det er nokbedst, selvom ventetiden er svær.

Held og lykke med baljen.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Lyder fint :) Jeg havde egentlig ikke regnet med, at der skulle noget som helst liv i før efter jul, som før skrevet. Jeg har faktisk ikke så svært ved at vente, da jeg har utroligt meget at se til for tiden! Ville ønske jeg havde lidt mere tid, så jeg kunne få lavet de småting, som man altid kan lave :) Og bare generelt nyde processen lidt mere!

Men kan faktisk ikke forstå det er gået så hurtigt. Troede der var en hel masse næring i de sten, som skulle "gasse af", da de tidligere har været i brug (hos Bruno:) ), men så bare har været tørlagt. Skummeren begyndte også rimelig hurtigt at skumme noget brunt snask af.

Jeg vil holde skarpt øje med værdierne, så jeg kan se om der sker nogen ændringer. Men vil algerne forsvinde af sig selv, eller skal der dyr til at fjerne disse?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Algernes vækst vil stoppe, og du og naturens hjælpere skal så "høste" dem.

God du venter, jo længere jo bedre :h

Mvh
Peder
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Testene må vente, da jeg har opdaget at mine testsæt for KH, pH, Mg og Ca er for gamle :S Jeg opdagede det først da jeg testede for Ca og Mg, som var helt i skoven! Men pH sagde 8 og KH 9. Men hvor pålidelige disse resultater er vides ikke. Jeg får bestilt nogle nye testsæt, og så måler jeg en gang i weekenden.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Ca og Mg er ikke rigtigt så vigtige lige nu
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Bingocaller skrev:Ca og Mg er ikke rigtigt så vigtige lige nu
Nej, men hvis de ikke er som de skal være, så skal jeg have kørt dem ind. Derfor jeg ville lave den store test i dag, så jeg eventuelt kunne planlægge justering af mg og ca, så disse sad lige i skabet, når det var klar til levende. Hellere forebygge og justere inden levende bliver tilført.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Tillod mig at rense ruderne, så man kan kigge ind :) Her er lidt billeder og en film i en rimelig dårlig kvalitet, da den er optaget med iPhonen, men den viser lidt bedre stensætningen end billederne.
Vedhæftede filer
IMG_0089.JPG
IMG_0088.JPG
IMG_0086.JPG
IMG_0087.JPG
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Så er det tid til endnu en update her seks uger efter opstart. Jeg har flittigt plukket alger igennem de sidste par uger, og har fået fjernet en god del, men nu ser det ud til, at jeg er ved at få sultet de sidste alger ud. De tilbageværende alger ser hvert fald ikke så grønne og frodige ud som dem på sidste billedeupdate! De alger, som sidder direkte i flowretningen ser stadig lidt grønne ud(se billede). Jeg overvejer at bruge "Dr. Tim's waste away" for at få fjernet al det smuds, som ligger på/i stenene højst sandsynligt fra de døde alger.

Jeg var ude hos Flemming igår aftes for at kigge på et par koraller! Jeg har bestilt en hel del forskellige koraller, som jeg regner med at hente en gang efter nytår. JEG GLÆDER MIG :W Jeg overvejer desuden at udskyde den gule kirurgs indflytning til alle algerne er udsultet. Jeg tænker den ikke gider spise de halvdøde alger alligevel?
Vedhæftede filer
IMG_0113.JPG
IMG_0112.JPG
IMG_0111.JPG
IMG_0110.JPG
IMG_0109.JPG
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Re: Schwensens rev! Billedeupdate d. 19/12

Indlæg af Schwensen »

Så har jeg brug for et par råd igen :) Der er endnu ikke kommet noget liv i, men da jeg har ferie fra studiet i nogle uger fra på mandag af, så skulle der pludselig være tid til at lege lidt med akvariet. Jeg har i dag modtaget et par Hanna-testers, som jeg købte af Bruno herinde, og blev simpelthen nødt til at teste for fosfaten hurtigst muligt :) Jeg døjer nemlig med lidt cyano og brunalger på sten og sand, hvilket jeg giver fosfat skylden for.

I dag fik jeg så testet fosfaten, og den sagde 0,04 ppm, hvilket egentlig ikke er alarmerende, men dog en lille smule. Jeg har selv to mulige scenarier for fosfatens tilstedeværelse:
1. Da de grønne trådalger er ved at dø/rådne lækker de fosfat tilbage i vandsøjlen, som danner grobund for f.eks. cyano og brunalger.
2. Der er stadig lidt fosfat i stenene, som lækker ud i vandet. Fosfaten kan være bundet i stenene, da jeg startede op med døde sten.

Jeg hælder sådan set mest til det første scenarie, da algerne i algefasen burde have opbrugt den fosfat, som var i vandet, og derved ville vandsøjlen have mindre fosfat end stenene, som vil lække mere fosfat ud? Dette ville så løbe i ring? Det er dog bage en lille hjemmelavet teori, så hører gerne fra andre!!!

Akvariet har kørt i to måneder, og er i mellemtiden blevet "behandlet" med dr. tims waste-away og refresh, netop for at fjerne ophobet næring i stenene(Skummeren fik så sandelig også trukket noget ud efter doseringen af dette!!!). Jeg kører desuden med rowaphos, og tilfører intet andet end vand som kompensation for det fordampede (vand fra osmoseanlæg med en tds på 0). Mit spørgsmål går på, om jeg skal vente lidt endnu med at tilføre koraller og fisk, eller jeg eventuelt godt kan tilføre en af delene(har en bestilling stående og vente hos Flemming :) ) ? Vil det bare give større problemer? Jeg har intet nitrat i vandet, hvilket jo kan give problemer for korallerne?

Håber der er nogen der kan give et par svar, da jeg har en kæreste hvem dagligt spørger: "hvornår får vi fisk i?". Og jeg kan bare svare: "når det er klart!". Men glæder mig nu også selv til lidt liv i baljen :)
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Schwensen skrev:Så har jeg brug for et par råd igen :) Der er endnu ikke kommet noget liv i, men da jeg har ferie fra studiet i nogle uger fra på mandag af, så skulle der pludselig være tid til at lege lidt med akvariet. Jeg har i dag modtaget et par Hanna-testers, som jeg købte af Bruno herinde, og blev simpelthen nødt til at teste for fosfaten hurtigst muligt :) Jeg døjer nemlig med lidt cyano og brunalger på sten og sand, hvilket jeg giver fosfat skylden for.

I dag fik jeg så testet fosfaten, og den sagde 0,04 ppm, hvilket egentlig ikke er alarmerende, men dog en lille smule. Jeg har selv to mulige scenarier for fosfatens tilstedeværelse:
1. Da de grønne trådalger er ved at dø/rådne lækker de fosfat tilbage i vandsøjlen, som danner grobund for f.eks. cyano og brunalger.
2. Der er stadig lidt fosfat i stenene, som lækker ud i vandet. Fosfaten kan være bundet i stenene, da jeg startede op med døde sten.

Jeg hælder sådan set mest til det første scenarie, da algerne i algefasen burde have opbrugt den fosfat, som var i vandet, og derved ville vandsøjlen have mindre fosfat end stenene, som vil lække mere fosfat ud? Dette ville så løbe i ring? Det er dog bage en lille hjemmelavet teori, så hører gerne fra andre!!!

Akvariet har kørt i to måneder, og er i mellemtiden blevet "behandlet" med dr. tims waste-away og refresh, netop for at fjerne ophobet næring i stenene(Skummeren fik så sandelig også trukket noget ud efter doseringen af dette!!!). Jeg kører desuden med rowaphos, og tilfører intet andet end vand som kompensation for det fordampede (vand fra osmoseanlæg med en tds på 0). Mit spørgsmål går på, om jeg skal vente lidt endnu med at tilføre koraller og fisk, eller jeg eventuelt godt kan tilføre en af delene(har en bestilling stående og vente hos Flemming :) ) ? Vil det bare give større problemer? Jeg har intet nitrat i vandet, hvilket jo kan give problemer for korallerne?

Håber der er nogen der kan give et par svar, da jeg har en kæreste hvem dagligt spørger: "hvornår får vi fisk i?". Og jeg kan bare svare: "når det er klart!". Men glæder mig nu også selv til lidt liv i baljen :)
Jeg tror du har fundet svaret selv. Og jeg tror det er en kombination af 1 og 2.

Hvis det var mig ville jeg gøre en af følgende ting for at få algerne væk. Enten begynde at plukke manuelt og på den måde eksportere næring ud af systemet, eller få en algespisende fisk eller søhare, som vil æde algerne og omdanne det til noget skummeren kan afskumme og på den måde fjerne mere næring. Og jeg mener ikke det vil give problemer at sætte en (algespisende) fisk i nu, da du bare lader den gnaske alger og ikke behøver at tilføre foder (=mere fosfat) før algerne er væk.

mvh kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Birkefeldt skrev: Jeg tror du har fundet svaret selv. Og jeg tror det er en kombination af 1 og 2.

Hvis det var mig ville jeg gøre en af følgende ting for at få algerne væk. Enten begynde at plukke manuelt og på den måde eksportere næring ud af systemet, eller få en algespisende fisk eller søhare, som vil æde algerne og omdanne det til noget skummeren kan afskumme og på den måde fjerne mere næring.

mvh kenneth
Narh. Så tror jeg du har misforstået mig. Jeg har ikke alger som i trådalger. Jeg har lidt cyano hist og pist, og kan se nogle begyndende klatter på sandbunden. Desuden har jeg på sandbunden et sted hvor sandet ligesom er dækket af lidt brunalger (et ganske tyndt fint lag, men dog stadig grimt). Så jeg kan ikke plukke alger, og jeg kan ikke få nogle dyr til det. Hvis jeg skulle tilsætte en fisk, var det for at få godt gang i bakterierne, så jeg kunne få en større næringseksport.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Schwensen skrev:
Birkefeldt skrev: Jeg tror du har fundet svaret selv. Og jeg tror det er en kombination af 1 og 2.

Hvis det var mig ville jeg gøre en af følgende ting for at få algerne væk. Enten begynde at plukke manuelt og på den måde eksportere næring ud af systemet, eller få en algespisende fisk eller søhare, som vil æde algerne og omdanne det til noget skummeren kan afskumme og på den måde fjerne mere næring.

mvh kenneth
Narh. Så tror jeg du har misforstået mig. Jeg har ikke alger som i trådalger. Jeg har lidt cyano hist og pist, og kan se nogle begyndende klatter på sandbunden. Desuden har jeg på sandbunden et sted hvor sandet ligesom er dækket af lidt brunalger (et ganske tyndt fint lag, men dog stadig grimt). Så jeg kan ikke plukke alger, og jeg kan ikke få nogle dyr til det. Hvis jeg skulle tilsætte en fisk, var det for at få godt gang i bakterierne, så jeg kunne få en større næringseksport.
Ok, jeg var ikke helt skarp. Jeg kiggede på billederne fra dit forrige indlæg og troede det stadig så sådan ud, det beklager jeg. Men hvordan ser det ud nu? Brunalger på sand og sten kan jo være mange ting.

mvh kenneth

Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe

Re: Schwensens rev! Spørgsmålsupdate d. 5/1

Indlæg af Petercw »

Hey,

Jeg mistænker selv at jeg døjer med noget begyndende cyano i øjeblikket. (jeg er også startet op med døde sten, hvor jeg mistænker det at stamme fra)
Jeg har valgt at mørkelægge mit akvarie helt i tre dage. Er det ikke en mulighed for dig?

Cyano kræver jo lys for at sprede sig. Det er nok ikke sikkert at mørkelægning fjerner årsagen til Cyano, men det kan da bremse spredningen. Tror du ikke?

En god side om Cyano kan jeg anbefale: http://www.nano-reef.com/topic/59205-cy ... lgae-help/

Der har jeg i hvert fald fået bedre forståelse for, hvad det egentlig drejer sig om :)

Jeg laver selv oftere vandskift i øjeblikket, det kan jeg også anbefale.
Jeg har også selv aktivt carbon i, det kan i hvert fald ikke skade. Det trækker jo en masse ud af vandet.
Det er nok også godt at "våd skumme", så du trækker så meget ud af vandet som muligt.

Det er i hvert fald de ting jeg selv arbejder lidt med disse dage :wink:
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Re: Schwensens rev! Spørgsmålsupdate d. 5/1

Indlæg af Schwensen »

Så er der lidt billeder af cyanoen :) Har prøvet at vurdere, om der kommer mere, mindre eller er stabilt, men kan ikke rigtig vurdere det. Måske har det bredt sig en lille smule, men i så fald er det ikke så meget. Jeg har i sinde at skifte rowaphos og lave et vandskifte i aften eller imorgen, og så suger jeg så meget op som muligt af det.

Med hensyn til mørklægning så har tanken strejfet mig, men omvendt, så hjælper det jo ikke rigtig, før jeg får styr på næringsniveauet.
Vedhæftede filer
Cyano front.JPG
Cyano 1.JPG
Cyano 2.JPG
Cyano 3.JPG
cyano 4.JPG
Cyano bundlag 1.JPG
Cyano bundlag 2.JPG
Cyano bundlag 3.JPG
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Re: Schwensens rev! Billedeupdate d. 19/2

Indlæg af Schwensen »

Så er det vist ved at være tid til en lille update på revsituationen :)

Jeg oplevede en ordenligt omgang cyano på bundlaget og rundt omkring på stenene, men efter jævnlige vandskifte, rowaphos og lidt tålmodighed er det lykkedes at få fjerne stort set al cyano. Nu mangle jeg kun at få bugt med brune alger rundt omkring på sten og bundlag. Synes dog at det er på tilbagetog, men kan godt være det blot er min fantasi.

Jeg har fået lukket mit 250 liters akvarium ned, og har derfor fået flyttet min palet- og gule kirurg over i det nye sammen med en dannebrogsreje. På trods af en lidt vild flytning, så oplevede jeg ingen pletter eller andre problemer med fiskene, der spiste få timer efter de var kommet i. Foruden det levende har jeg fået flyttet min ATI BM200 skummer over i det nye også. Efter en grundig rengøring og en ny rotor samt trådhjul, skal jeg love for den er vågnet op til dåd, og er dejlig lydløs og effektiv i forhold til den deltec skummer der kørte før (som nu ligger klar i reserve). På billedet ses det hvor meget, skummeren hev ud af vandet på blot 3 dage. Udskiftningen af skummeren tror jeg også bidrager MEGET positivt til bekæmpelsen af algerne.

På koralsiden har jeg hentet koraller hos Flemming og Johnny (joekill), hvor alle koraller trives fint. Synes dog jeg mangler lidt farve, men det regner jeg med kommer med tiden ;) Jeg har desværre fået brændt den ene koral af, da jeg ikke syntes den rigtige vinkel lys, så jeg flyttede den ind under lampen (kun 10 cm!!!), og da jeg kom hjem efter en uges skiferie, så var den desværre blevet brændt af. Den står nu i pleje på bunden, indtil den er klar igen(kan se at polypperne er nogenlunde pænt ude tæt inde i korallen). På trods af jeg kan se vækst på korallerne, så er der endnu ikke rigtig startet et forbrug af KH og Ca, så min kalkreaktor er ikke tilkoblet endnu, men regner med det snart bliver nødvendigt.

Hvis akvariet tillader det, så regner jeg med at tilføre en eller to fisk om en måneds tid, samt et par rejer og krabber (disse bidrager ikke ret meget til bioloaden vel?). Desuden må vi se, om der kan liste sig et par koraller med :be: Mine målinger for i går morges:
NO3: 0 ppm (salifert)
pH: 7,7 (digital håndholdt måler)
kH: 9,3 (Hanna)
Ca: 430 ppm (salifert)
PO4: 0,01 ppm (Hanna)
Mg: 1350 ppm (salifert)
Vedhæftede filer
Venstre side ind.JPG
Palet 2.JPG
Palet 1.JPG
Højre side.JPG
Højre side ind.JPG
Gul.JPG
FTS.JPG
Dannebrogsreje.JPG
Blastomussa.JPG
Acropora grøn.JPG
Fyldt skummerkop.JPG
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby

Indlæg af Moente »

For satan noget ulækkert snask den har hevet ud!

Flot rev og smukke kirurger!
Mvh Tobias
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Enig med Tobias, et par prægtige kirurger.
Personligt ville jeg ikke få ståpels over cyano kort efter opstartsfasen.
Hvor mange dage er der i den skummerkop?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

PoulD skrev:Enig med Tobias, et par prægtige kirurger.
Personligt ville jeg ikke få ståpels over cyano kort efter opstartsfasen.
Hvor mange dage er der i den skummerkop?
Tak :) Paletten har jeg haft siden den var på størrelse med en 5-krone. Jeg har heller ikke haft ståpels over cyanoen, hvert fald ikke endnu :be: Men jeg glæder mig over, at det trods alt er væk, og desuden at algerne er på tilbagetog. Ser frem til en helt hvid sandbund og lilla sten :beer:
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Hej Peter!

Det bliver fedt det der! Dejligt at se det går den rigtige vej. Og glæder mig til at se når du får endnu flere koraller i. Sådan en blå baggrund er nu flot :GO

Hvad er din plan med fisk?

Mvh kenneth

Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"