Gizze skrev:Når du skriver mørkelæg. Mener du så lade være med at tænde lys ? Eller ligefrem smide noget hen over akvariet, så det bliver helt sort ?Carsten skrev:Hvis du ikke har nogen koraller i akvariet, så mørklæg akvariet totalt i nogle dage (en uges tid)
Hvad så med skummer?? Kører den optimalt??
Er der ikke en i omegnen af dig, som har et fornuftigt fosfat testsæt??
Jeg kunne forestille mig, at de ekstra sten du smed i sumpen ikke har været helt så levende som du regnede med, og evt. fyldt med slam.
Skummeren kører simpelthen perfekt!på trods af det er en billig skummer (Boyu wg-2516) Så skummer den rigtig flot! Massere af bobbler og rigtig grøn/sort snask.
Stenene jeg smed i sumpen var spræl levende. MEN du har har nok ret i, at de åbenbart var fyldt med slam![]()
Jo bima herinde fra ville godt måle mit fosfat (Med rowa) Er hanna også god nok til fosfat ? Overvejer at anskaffe mig sådan en nemlig.
Hvis akvariet står så det får lys, selvom lyset over akvariet er slukket, skal du dække det helt af. Det vil jeg nu anbefale alligevel.
Processen tager længere tid, hvis det ikke er helt mørkt. Efter den uges tid, så er algerne blevet meget blege, og ser nok døde ud.
Så skal du igang med at fjerne dem. Hvis det er trådalger, er det lettest af tage dem med fingerne.
Spdiving herinde fra har lavet nogle test med Hanna og Rowa, og resultatet var ens. Eneste problem med Hanna'en er at glassene skal være helt rene for at få et korrekt resultat.