Hej alle,
Jeg skal lige dele denne med jer.
Jeg har de sidste par mrd leget med
kalkreaktor og fulgt PH, KH, CA meget nøje.
Jeg må indrømme det virkelig er kommet bag på mig, hvor stabilt kalkreaktoren holder tingene, når først værdierne er på plads fra start. Selv PH er ret stabil om natten og min KH ligger på 9-10 og kan relativt nemt justeres via reaktoren, hvis man lyster.
Det jeg dog er en anelse spændt på er MG-niveauet og det grove ARM medie jeg bruger. Dette vender jeg dog tilbage med.
Mht kalkreaktoren, så er en Vario Blue II altså bare et hit ift. at føde reaktoren. Ikke noget med tilstoppelse og andet bøwl - Det kører bare
En anden lille ting jeg har fordrevet tiden med er PO4, NO3 niveauer.
Især blødkorallerne strutter når der er en smule af begge i vandet..... og bilder mig-selv ind at mine stenkoraller også ser ud til at have det bedre.
Man kan naturligvis læse sig til det hele, men det er sgu bare meget fedt selv at opleve det i eget
akvarie.
Sidste observation er vedr Euphylia - Disse kan ikke li' for meget strøm og vil gerne pladseret, hvor vandet er forholdsvis roligt. Jeg satte som bekendt min wavebox i spil her den anden dag og jeg skal da lige love for mine euphyliaer har blæst sig op. Tilsyneladende elsker de den svajende bevægelse waveboxen giver.
Dette var blot en "hands above head experience" på en almindelig kedelig lørdag aften