ole. skrev:jeg har set lignende traade nu endel gange i alle grene med kaeledyr fra edderkopper til fröer og orkiideer og svaret er altid den samme,mere studering er nødvendig for at bestemme de nødvendige skridt for at bevare naturlige reservoirer.arter med saerlig interesse kraever saerlig opmaerksomhed opdraet i fangenskab er alt afgörende osv.....
hvis hobby´n ikk tar sig sammen vil andre kraefter uden fra göre det for os og det er ikke utaenkelig det lukker hobbyen ned over tid,hobby handelen er paa mange maader forfærdende og kan bruge noget kontrol,det er bedre for hobbister at göre det selv men det er ikke noget der tyder paa noget i den retning.
videnskabs folk og velmaenede hobbyister er mer eller mimdre enig men idustrien er det virkelige problem,hvor der profit er der ikke kun et motiv men ret nödvendig,etikken vil altid tabe imod graadigheden
Hej Ole,
Tak for dit indlæg. Jeg kan godt se at min morale er i forfald. Med koging af denne snegl har jeg begivet mig ud på et skråplan, der kan have fatale konsekvenser for verdenshavene og alle naturlige reservoirer. Der skal hankes op!
Jeg kan fornæmme at du og Carsten har set noget skummelt i min væren, som jeg slet ikke selv har været opmærksom på.
Jeg takker jer for jeres ansvarstagende og lover at tage mig sammen!!!
Dette er et oprob til alle i dette forum. Tag jer i agt. Der skal hankes op gutter og tøser.
Lad os vende skuden, sætte alle årer i og ro i takt.
Må vi alle få god vnd i sejlene!
Ps. Jeg har et par glasroser - hvad dælen skal jeg gøre? Vil du og Carsten have dem?
Life is a beach and then you dive.