Oups! Nu med galle - og en god røvfuld humor!!

Forum for snak om alle typer koraller.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Oups! Nu med galle - og en god røvfuld humor!!

Indlæg af Allan M »

amddurin skrev:Jeg reagerede nu osse mest på at det lød som om, at du gerne ville gøre alt for at sneglen skulle lide mest muligt, ikke fordi du ville aflive den... :Peace:
Fair nok. Det var nu ikke sådan det forholdt sig. :Peace:
Life is a beach and then you dive.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Allan M skrev:
amddurin skrev:Jeg reagerede nu osse mest på at det lød som om, at du gerne ville gøre alt for at sneglen skulle lide mest muligt, ikke fordi du ville aflive den... :Peace:
Fair nok. Det var nu ikke sådan det forholdt sig. :Peace:
Allan du har lavet en seriøs begynder fejl!! En erfaren saltnørd havde havde knust sneglen og herefter fodret scolyen med kødet - øje for øje

Herlig tråd forresten
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af ChristianJS »

kenneth olsen skrev:
mipe skrev:Lad det nu ikke gå for vidt, det med at lime sneglehuse op rundt omkring!

[video][/video]

http://www.sneglehuset.dk
ohhh.. what a stylish way to die!! :hehe:
Gad vide hvor stylish det ville være hvis man havde limet Scolyma og Zoanthus på?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

jeg har set lignende traade nu endel gange i alle grene med kaeledyr fra edderkopper til fröer og orkiideer og svaret er altid den samme,mere studering er nødvendig for at bestemme de nødvendige skridt for at bevare naturlige reservoirer.arter med saerlig interesse kraever saerlig opmaerksomhed opdraet i fangenskab er alt afgörende osv.....
hvis hobby´n ikk tar sig sammen vil andre kraefter uden fra göre det for os og det er ikke utaenkelig det lukker hobbyen ned over tid,hobby handelen er paa mange maader forfærdende og kan bruge noget kontrol,det er bedre for hobbister at göre det selv men det er ikke noget der tyder paa noget i den retning.
videnskabs folk og velmaenede hobbyister er mer eller mimdre enig men idustrien er det virkelige problem,hvor der profit er der ikke kun et motiv men ret nödvendig,etikken vil altid tabe imod graadigheden
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13

Indlæg af ChristianJS »

WHAT???

Han har kogt EN SNEGL! Vi fodrer gladeligt med rejer, mens vi selv spiser tun på dåse, som snart er så truet, at vi burde spise delfiner i stedet... Kan vi ikke lige holde moraliseren ude, og tænke på den stakkels Scolyma, det svier sikkert stadig! Jeg ville tilbyde den krisehjælp, men jeg er ikke koralhvisker.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

ole. skrev:jeg har set lignende traade nu endel gange i alle grene med kaeledyr fra edderkopper til fröer og orkiideer og svaret er altid den samme,mere studering er nødvendig for at bestemme de nødvendige skridt for at bevare naturlige reservoirer.arter med saerlig interesse kraever saerlig opmaerksomhed opdraet i fangenskab er alt afgörende osv.....
hvis hobby´n ikk tar sig sammen vil andre kraefter uden fra göre det for os og det er ikke utaenkelig det lukker hobbyen ned over tid,hobby handelen er paa mange maader forfærdende og kan bruge noget kontrol,det er bedre for hobbister at göre det selv men det er ikke noget der tyder paa noget i den retning.
videnskabs folk og velmaenede hobbyister er mer eller mimdre enig men idustrien er det virkelige problem,hvor der profit er der ikke kun et motiv men ret nödvendig,etikken vil altid tabe imod graadigheden
Hej Ole,
Tak for dit indlæg. Jeg kan godt se at min morale er i forfald. Med koging af denne snegl har jeg begivet mig ud på et skråplan, der kan have fatale konsekvenser for verdenshavene og alle naturlige reservoirer. Der skal hankes op!

Jeg kan fornæmme at du og Carsten har set noget skummelt i min væren, som jeg slet ikke selv har været opmærksom på.
Jeg takker jer for jeres ansvarstagende og lover at tage mig sammen!!!
Dette er et oprob til alle i dette forum. Tag jer i agt. Der skal hankes op gutter og tøser.
Lad os vende skuden, sætte alle årer i og ro i takt.

Må vi alle få god vnd i sejlene!

Ps. Jeg har et par glasroser - hvad dælen skal jeg gøre? Vil du og Carsten have dem?
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13

Indlæg af ChristianJS »

Allan M skrev:Ps. Jeg har et par glasroser - hvad dælen skal jeg gøre? Vil du og Carsten have dem?
LOOOL, må jeg ikke foreslå at vi starter en indsamling, og for de indkommende formuer opretter et reservat, som dem man har til elefantunger, orangutanger o.l. til glasroser? Må jeg foreslå "Glasrosens Værn" som foreningsnavn? :beer:
reefadk
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13
Postnummer: 4600 Køge

Indlæg af reefadk »

:hehe: det jo helt vildt så meget man går flip af herinde på en dag eller 2 .

Mord, og intriger og pisse go humor !!! :Peace:
min balje.

viewtopic.php?f=93&t=49268&p=479525#p479525 flækket og under genopbyg

Nye drømmebalje med 3x 100whighpower led
viewtopic.php?f=94&t=50014
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

haj sa allan
Allan M skrev:
Ps. Jeg har et par glasroser - hvad dælen skal jeg gøre?
overvej det her,du har et rovdyr og et bytte der reproducerer paa forskellig rate,det du vil göre er at opretholde rovdyr paa saadan et nivaa saa deres bytte aldrig er rigelig men lige nok til at holde et rovdyr,saa bliver du nödt for at sörge for at holde rovdyret i saadan et nivaa at byttet aldrig udryddes men heller ikke overgaar deres ressurcer,dette kan kunforegaa i termodynamiske situationer hvor helvete er frosset til,men naesten töer op (saa ingen ko paa isen der!! :wink: )
saa jeg vil holde mig til at eliminere de aiptasia der popper op manuelt efter eric bornemanns opskrift
100ml destilleret vand en teskee natriumhydroksid og to teskeer calciumhydroksid(kalkwasser)mix godt brug en afkastet spröjte,sluk omröringen lad det sidde et par timer för den skrues paa tilbage
blandingen er god til at draebe hvadsomhelst du putter det paa ogsaa ukontrolleret xenia,polypper og enda traad alger
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Hej ole,
Tror ikke helt at jeg forstod din rovdyr/bytte tese, men måske gør det ikke så meget? :Peace:

Tak for opskriften og så er vi tilbage til forrige side i tråden: om at aflive dyr.
Det er som at spille Ludo - du er slået hjem til start. Ganske så underholdende.
:beer:
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

vel,det virker ogsaa som om de fleste folk taenker ökologiens teori ikke helt er udviklet ennu :W
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Ole,
Føler sku lidt at vi skriver to forskellige tråde, men det er helt okay. En udfordring, men hvis det giver mening for nogen, så er det bare mega godt :GO
God vind Ole - altså vindenergi :W
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"