Det ville også være alt for småt. Ifølge Oraklet inden for ATS (Santa Monica / algaescrubber.net), skal der 6,5 cm2 net til hver liter vand du har i baljen. Altså 260 * 6,5 = 1690 cm2. Den i linket er kun på 280 cm2. Det er kun en sjettedel af det du skal op på!.jane skrev:hejsa
Tak for linket - har faktisk selv været ind på det og læse om det - Men nu har jeg har fået det der plastiknet som man skal bruge og vil se om jeg kan bygge mit ATS oven på akvariet - ( har jo bygget mit ind i væggen; så man vil ikke kunne se det )
Så er jeg også ud over det med at tænke på at der er noget som kan løbe over. Hilsen jane
Dit net skal være ca. 40 * 42 cm. for at være stort nok.
Jeg vil derfor fraråde dig at lave en horisontal ATS. En lodret ATS med lys på begge sider skal kun være ca. 20 * 22 cm.
Mit råd er at du læser guiden på http://algaescrubber.net/forums/showthr ... gust-2010)
Hvis du ikke følger det der står der mht. flow, lys og størrelse på nettet, så glem alt om ATS.
Med hensyn til at bygge ATSen over akvariet, så er det faktisk en metode der anbefales varmt på algaescrubber.net. Du sparer også sumpen på den måde. Jeg har bare ingen erfaringer med den metode.
Mvh. Stig