Hehehe, problemet ligger IKKE hos Tropic Marine.
Læs nu lige symptomerne alle sammen - Vi er enige om at Calcium Hydroxide er direkte farligt for indholdet i akvariet ved direkte tilførsel, da det er en Base. Hvis man så søger lidt på emnet dukker det op at det der rent faktisk sker når man tilsætter Calcium Hydroxide direkte i akvariet, er at indvertebrater, deriblandt
koraller går i opløsning, og samme sker med
fisk hvis der er kraftig forgiftning af vandet.
Jeg vil vædde min venstre testikel på at vedkommende der har doseret sit akvarium enten ikke har kunnet læse på sin bøtte, eller har troet at hans Bio Calcium og Calcium Hydroxide er nøjagtig det samme produkt. Og bevares, det ligger da lige til højrebenet at tro, men hvis man har brugt så mange penge på sit
akvarie burde man altså lige have læst på pakken til det Calcium Hydroxide - Der står med store fede bogstaver på langt de fleste indpakninger at det under ingen omstændigheder må tilsættes direkte i akvariet, da det vil få katastrofale følger.
Nu har jeg selv lige testet for at være sikker i min udtalelse - Jeg fik præcis samme virkning i en glasskål med 1L akvarievand, en skefuld Calcium Hydroxide og en skiveanemone. Lortet "smeltede" i løbet af 5min tid, og vandet blev hvidt..
Hvis problemet var en bøtte Tropic Marine Bio Calcium, kan det undre mig meget at man ikke er stødt på andre tråde omkring det endnu.. Tropic Marine producere ikke kun én bøtte pr Batch, vi snakker flere tons. Jeg er både med på Reef-Central, Reef Sanctuary og Nano-Reef - Og der er ufatteligt mange andre mennesker fra hele verden også, og mange der bruger Tropic Marine's tilsætninger. Så det skulle menes at der var mindst én dårlig bøtte mere i omløb. Der ud over tror jeg heller ikke at deres Quality Control fejler, Tropic Marine levere salt og sporstoffer til flere af de kæmpe udstillinger rundt omkring. Jeg køber den ikke