"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (O: 15-02-2013))

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 16. mar 2008 17:30
16
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Valby

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af micogmaj »

ser godt ud :), husk at få lavet noget udsugning i rummet ..... så bliver det ret godt, god arbejdslyst:)
En gang saltvand, altid saltvand ......
spdiving
Reactions:

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af spdiving »

Husk at få noget luft "ventilation" ind i rumet ellers kommer der meget hurtigt til at blive varmt der inde samt meget fugtigt. Har selv bygget et rum inde i huset men valgte at bore en fugtstyret ventilator igenem væget ud til det fri.
Kan også se at den kun lige kan følge med skulle nok have haft en 120 mm istedet for en 100 mm.

Har du skruget skruger ned i gulvet brugt dobbel tape til reglerne ned mod gulvet ?

Steen
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

spdiving skrev:Husk at få noget luft "ventilation" ind i rumet ellers kommer der meget hurtigt til at blive varmt der inde samt meget fugtigt. Har selv bygget et rum inde i huset men valgte at bore en fugtstyret ventilator igenem væget ud til det fri.
Kan også se at den kun lige kan følge med skulle nok have haft en 120 mm istedet for en 100 mm.

Har du skruget skruger ned i gulvet brugt dobbel tape til reglerne ned mod gulvet ?

Steen
Normalt bruger du jo skumdækket rægler til bund og loft, det double tape lyder vidst lidt som noget lappe løsning hvis man ikke for købt skumdækket rægler :), men ja de skruet i gulv og loft :) , også har jeg lodrette rægler til resten (altså dem uden skum), og helt enig skal være en form for ventilation vil sku ikke ha fugt skade, jeg har bare ikke helt udtænkt hvor jeg vil have det henne endnu, men det tar jeg når jeg er noget lidt længere :)

micogmaj skrev:ser godt ud :), husk at få lavet noget udsugning i rummet ..... så bliver det ret godt, god arbejdslyst:)
Tak :) , jups :)
spdiving
Reactions:

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af spdiving »

Det er rigtigt at skumregler er det rigtige at bruge, samt at skruge reglerne fast i gulvet. Men ville bare lige høre hvordan du have gjort og om du ville skåne dit gulv for skruge huler så gulvet ikke ligner en si når væg og akvariet end gang skal ned.

jeg valgt at lægge gulvspånd i det rum jeg byggede og limede pladerne sammen. De ligger så bare løst oven på det andet gulv. Når akvariet er fyldt gør vægten af akvariet at gulvet nok skal blive liggene.
Reglerne er så kun skruget ned i gulvspånden og jeg har så valgt at lime vinyl på gulvet for at undgå skader hvis der skulle komme lidt vand spild.

Steen
Senest rettet af spdiving søn 25. sep 2011 17:30, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

spdiving skrev:Det er rigtigt at skumregler er det rigtige at bruge, samt at skruge reglerne fast i gulvet. Men ville bare lige høre hvordan du have gjort og om du ville skåne dit gulv for skruge huler så gulvet ikke ligner en si når væg og akvariet end gang skal ned.

jeg valgt at lægge gulvspånd i det rum jeg byggede og limede pladerne sammen. De ligger så bare løst oven på det andet gulv. Når akvariet er fyldt gør vægten at gulvet nok skal blive liggene.
Reglerne er så kun skruget ned i gulvspånden og jeg har så også valgt lime vinyl på gulvet for at undgå skader hvis der skulle komme lidt vand spild.

Steen
Arh okay, kan godt se det smarte i det du har gjort tror også dit akvarie er en smule størrer end mit :), synes bare at når man først går igang så kan man lige så godt gøre det rigtigt ellers ville jeg hellere lade vær også bare have et pænt møbel :)

Men synes godt nok de gipsplader er noget skrøbelig p... :D godt man kan spartle det meste haha
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

updated nu med part 5 video :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Kom hjem fra arbejde idag og tænkte jeg ville smide et par plader mere op så nåede 2 styks plader idag, det altid rart at der sker lidt hele tiden så man ikke føler man er gået istå :)
Senest rettet af JaizEdelmann man 10. okt 2011 12:09, rettet i alt 2 gange.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3620
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af Tykki »

Hey Jaizmann. Ufatteligt arbejdsomme menneske! Er du blevet testet for damp? Skide lækkert set du for klampet sammen der. Mvh Dan
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Tykki skrev:Hey Jaizmann. Ufatteligt arbejdsomme menneske! Er du blevet testet for damp? Skide lækkert set du for klampet sammen der. Mvh Dan
Hahaha Dan, det jeg ret sikker på jeg ikke har :) men tak , tror sku også det nok skal blive godt :)
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1150
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 19:13
16
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af AndersNT »

Lækkert projekt, men er det ikke lidt en skam at du ikke kan se baljen fra sofaen?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3620
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af Tykki »

Ja da. Fyld fluks noget vand i det kar!
spdiving
Reactions:

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af spdiving »

Det ser jo meget godt ud. Nu har du husket at tage højde for vandstanden så du ikke sider i stuen og kigger ind på overfladen af vandet i toppen af akvariet.

Steen
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

spdiving skrev:Det ser jo meget godt ud. Nu har du husket at tage højde for vandstanden så du ikke sider i stuen og kigger ind på overfladen af vandet i toppen af akvariet.

Steen
Det kan du tro Steen :) , vandstanden skulle faktisk gerne matche underkanten af rammen på selve akvariet men der kommer lister rundt i "udskæringen" om akvariet i væggen og derudover kommer der en "bug" af 3 stykker reglar træ ned i den tværgående rægle så akvariet lige kan komme en knivspids længere ud :)
spdiving
Reactions:

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af spdiving »

Super ville bare lige høre da det er noget nemere at lave om nu hvor du har værktøjet fremme... :GO

Steen
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

spdiving skrev:Super ville bare lige høre da det er noget nemere at lave om nu hvor du har værktøjet fremme... :GO

Steen
Ja det ville sku ikke være så heldigt hvis der først var kommet vand i og man stod og tænkte hmm det ser forkert ud haha :)

Men fik da lavet lidt igen idag, fik jeg lavet bukken færdig og fik skåret et par plader samt kastet dem op, og lige testet med lys, skal lige tændes igen iaften så man lige rigtigt kan få en god fornemmelse af det her projekt er på vej den rette vej :) skal lige nævnes der er kun 1 lag på fronten så der skal lige et ekstra lag på også skal jeg ellers igang med sidte side samt dør indfatningen også skal der nogen kantlister på også skal der spartles :)

billeder fjernet.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Nå så kom der lidt gang i tingene igen, fik noget hold i nakken så har ikke lige kunnet lave så meget den sidste uge men nu der sket lidt igen, måtte desværre rive hele væggen ned der hvor hullet til akvariet var, og ændre lidt på min buk så det hele blev ordenligt det endte i et lidt for stort puslespil så gjorde tingene lidt anderledes og resultatet er sku også blevet en del bedre.

Billede
Billede
Billede
Billede
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af Schwensen »

Skal du ikke have rykket akvariet ud, så frontglasset flugter med væggen? Ellers ser det knivskarpt ud ;)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Schwensen skrev:Skal du ikke have rykket akvariet ud, så frontglasset flugter med væggen? Ellers ser det knivskarpt ud ;)
Jeg har lavet en buk inde i ræglen som akvariet kommer ud på , men akvariet kommer ikke ud og hænger på gipsen det ville være lidt brændt af, men det kommer ca. 4 cm længere ud også kommer der selvf. en liste hele vejen rundt også :) , men skal lige ha rettet min stand lidt og såen så det står ikke som det skal endnu, der er massere arbejde som skal gøres endnu :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Updated med video part 6 -
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Updated med video part 6 -
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af wondersurfer »

hvad med en update
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

wondersurfer skrev:hvad med en update
Ja beklager har været lidt bagud med videoerne og updates, har fået ny pc så har ikke lige haft mine gamle klips osv. men skal nok lige få fyrret nogen afsted forhåbenlig i løbet af weekenden.

Men kan da sige så meget at alle ydrevæggene er færdige (mangler sparlet og filt og maling), el trukket gennem rægler og lampe udtag lavet + udtag til sump udstyr samt afbryder ved døren og udtag, også der selvf. også kommet dør i :) , indvendige vægge er færdige kommer ikke noget filt eller noget her, det kommer bare til at stå "råt".

Har fået lavet lavet overløbskammeret færdigt og overløbskam, lavet pvc /loc-line, lys, sump osv og der er lige kommet vand , sand og sten i.

Så bygge mæssigt mangler der ikke så meget mangler og få sparlet, filtet malet og monteret lister og et dørhåndtag, og akvariet mangler jeg lige og lave stenopsætningen og lige få sandet fordelt lidt mere jævnt men gir det lige en dag så jeg kan se hvad jeg laver

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Så kom der diatoms weeee, videoer kommer snart!
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af kenneth olsen »

Fedt med videoer... glæder mig til at følge :O)
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af bima »

Update.....
VIDEO VIDEO VIDEO... :Peace:
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af wondersurfer »

bima skrev:Update.....
VIDEO VIDEO VIDEO... :Peace:
+1 :y
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Det er på vej drenge, og der er sket rigtigt rigtigt meget siden sidst, jeg kan nævne der er kommet 2 klovnfisk i idag og en foxface + en frogspawn koral, glæder mig til at vise jer det skal nok få kastet noget video sammen :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

opdateret med et par nye billeder på side 1. første post
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af AndersBoerglum »

Vi vil ha en ny video :hehe:
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

andersboerglum skrev:Vi vil ha en ny video :hehe:
Skal nok prøve og få taget mig sammen til det :)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"