så skal man jo heller ikke køre med skummer, den fjerner osse mange gode ting fra vandetronny.w skrev:Advarsler
Som følge af kullet kan dit vand blive mgeet klart og brænde koraller som står tæt på lyset
Kan lække fosfat til akvarievandet
Kan optage ønskede sporstoffer fra akvarievandet
og den med fosfaten, tjah det har nu aldrig været et problem her, magnesium, har ligesom nbd ikke kunne holde den nede
min holdning er at man holde sig fra at spekulere over alt for mange af de teorietiske muligheder...
at kul skulle gøre vandet så klart at korallerne bliver brændt, tjah så vil jeg vove den påstand at man har et problem med sin vandkvalitet
men bortset fra det, så kan den eneste grund til at de bliver brændt af lyset, pga. aktivt kul / klart vand, da kun være fordi ændringen er sket for hurtigt...
og det er jo stort set ligemeget hvad man laver af ændringer i akvariet så må de ikke ske for hurtigt
når det så er sagt, så kørte jeg med kul 24/7, da jeg kørte med mixed reef som de fleste, og nogle koraller skulle afgive giftstoffer til vandet som andre koraller ikke kunne tåle
og jeg har ALDRIG oplevet koraller blive brændt pga at vandet blev for klart, jeg har ikke oplevet mangel af Mg, eller sporestoffer, og jeg havde god vækst