M.G.Larsen skrev:Det var SA.....ns!!!
I min sump er der fra kammer 1-2 åbent i bunden,
Kammer 2-3 åbent foroven, og
kammer 3-4 åbent i bunden.
Så i mit udligner vandstanden hele tiden sig selv...
Jamen det er da også korrekt.
Jeg glemte at oplyse at jeg kører med filtersvamp i kammer 3, hvilket jo forsinker flowet til kammer 4, hvori vandstanden er meget lav.
Når du sænker den øverste forbindelse fra kammer 2 til 3, falder vandstanden i kammer 1, så skummeren kan komme ned i en højde der tillader at man kan lukke låget.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Gino skrev:Ellers passer en Tunze 9002 ned i men megen lidt modd. og har nu sat den i flere af de boyu 128 L der:-)
MVH
Synes nu bare at koppen på tunze 9002 i sig selv ser ud til at være højere end den afstand jeg har fra vandoverfladen til låget...
Er det bare mig eller?.......
Så Jensen og Jensen....
Så fik jeg klippet lidt i en sort plasticdunk, og limet diverse plader ind på kammervæggene, så jeg har fået samme effekt som jer.
Dog har jeg fra starten konsekvent valgt at droppe filtersvampene.
Det tog jo ikke mere end 2 minutter før min overfladehinde forsvandt fra akvariet, da der kom lidt fald ind til 1. kammer i sumpen....
Jeg har nu også hørt at det alligevel ikke er helt ukompliceret med en Tunze 9002 (i denne forbindelse)
Glæder os at høre du har fået det til at spille igen
Jeg havde også i begyndelsen afskrevet filtersvampen (efter råd fra andre medlemmer), men den blev nu geninstalleret da jeg begyndte at anvende Rowaphos i en sok. Synes det virker ret godt. Svampen skal selvfølgelig rengøres efter behov.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Gino skrev:Ellers passer en Tunze 9002 ned i men megen lidt modd. og har nu sat den i flere af de boyu 128 L der:-)
MVH
Synes nu bare at koppen på tunze 9002 i sig selv ser ud til at være højere end den afstand jeg har fra vandoverfladen til låget...
Er det bare mig eller?.......
Man kan gøre et par ting.-) pille den bagerste smalle låge helt af. eller også lave et hul i låget så et par cm kan stikke op nemlig ikk ret meget mere der skal til!
Den skummer nelig super og har lykkedes mig hos mig selv og venner og holde et ret flot lille akvarie uden problemer:-)
MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino skrev:
Man kan gøre et par ting.-) pille den bagerste smalle låge helt af. eller også lave et hul i låget så et par cm kan stikke op nemlig ikk ret meget mere der skal til!
MVH
Bagerste smalle låge.... Så går jeg ud fra det er et rsm du snakker om?
Jeg spurgte til et boyu, og der er ingen låge bagi. Derimod har man hjørnet af lampen siddende over skummeren.
Gino skrev:
MVH
Jeg spurgte til et boyu, og der er ingen låge bagi. Derimod har man hjørnet af lampen siddende over skummeren.
Enig: det har ikke noget med et Boyu at gøre
Gino skrev:
MVH
Hej gutter:-)
Prøv at google et Boyu HS60 så:-) dem har jeg lavet et par stykker af? hvad model har du Bjørn? så ser jeg lige hvad der kan gøres?
Så jo det var et Boyu:-)
MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino skrev:
MVH
Hej gutter:-)
Prøv at google et Boyu HS60 så:-) dem har jeg lavet et par stykker af? hvad model har du Bjørn? så ser jeg lige hvad der kan gøres?
Så jo det var et Boyu:-)
MVH
Det er en TL 550 model