Så er det snart en tro kopi af mit nye setup..micogmaj skrev:så blev aquabeam 600 udskiftet til fordel til en maxspect led 110 watt.....
Hej Michael,micogmaj skrev:lidt opdate herfra......sagen er den at akv blev tømt og gjort rent....nye indkørte LS samt nyt saltvand....så tager vi den derfra
Kunne du ikke dreje dine 2 pumper lidt. Så de peger lidt ind mod stensætningen?micogmaj skrev:ok stenopsætningen er ikke tæt sat sammen, vil der være problemer med at cirk ikke rammer bunden får så vil det hele ende i den anden ende, nogen forslag?
Marco R skrev:Kunne du ikke dreje dine 2 pumper lidt. Så de peger lidt ind mod stensætningen?micogmaj skrev:ok stenopsætningen er ikke tæt sat sammen, vil der være problemer med at cirk ikke rammer bunden får så vil det hele ende i den anden ende, nogen forslag?![]()
Ellers så skal du måske købe en 6015 eller 6025 til at cirkulerer direkte ind i din opsætning?
Ja det burde det bestemtmicogmaj skrev:Marco R skrev:Kunne du ikke dreje dine 2 pumper lidt. Så de peger lidt ind mod stensætningen?micogmaj skrev:ok stenopsætningen er ikke tæt sat sammen, vil der være problemer med at cirk ikke rammer bunden får så vil det hele ende i den anden ende, nogen forslag?![]()
Ellers så skal du måske købe en 6015 eller 6025 til at cirkulerer direkte ind i din opsætning?
jeg kører med 2 stks 6055 i nu, det skulle være rigeligt
Marco R skrev:Ja det burde det bestemtmicogmaj skrev:Marco R skrev:Kunne du ikke dreje dine 2 pumper lidt. Så de peger lidt ind mod stensætningen?micogmaj skrev:ok stenopsætningen er ikke tæt sat sammen, vil der være problemer med at cirk ikke rammer bunden får så vil det hele ende i den anden ende, nogen forslag?![]()
jeg kører med 2 stks 6055 i nu, det skulle være rigeligtKør du dem på Pulse?
Jeg har selv 2 stk. 6055 i mit 200l. (eller får den sidste i denne uge sammen med min 7095), men jeg overvejer en mere eller en af ovenstående, hvis det skulle blive aktuelt.
Okay mener da, at der følger de kabler med, som der skal bruges til 4 pumper?micogmaj skrev:Marco R skrev:Ja det burde det bestemtmicogmaj skrev:Marco R skrev:Kunne du ikke dreje dine 2 pumper lidt. Så de peger lidt ind mod stensætningen?micogmaj skrev:ok stenopsætningen er ikke tæt sat sammen, vil der være problemer med at cirk ikke rammer bunden får så vil det hele ende i den anden ende, nogen forslag?![]()
jeg kører med 2 stks 6055 i nu, det skulle være rigeligtKør du dem på Pulse?
Jeg har selv 2 stk. 6055 i mit 200l. (eller får den sidste i denne uge sammen med min 7095), men jeg overvejer en mere eller en af ovenstående, hvis det skulle blive aktuelt.
jeg har først lige fået min tunze 7095 og mangler det ene kable til den ene af mine pumper..... ang direkte ind i stenopsætningenvil det ikke være lidt svært ang korallerne ikke får direkte stærk flow imod sig?
Det er lyder som en god ide. Ellers så kunne du måske sætte en tredje pumpe imicogmaj skrev:ok, jamen jeg vil da prøve om lidt at få flyttet de 2 tunze pumper imod stenene...ang 7095 købte jeg den brugt men billig......
Smid hellere pengene efter en 6015 i stedet for at rykke på dine nuværende pumper. Det passer fint med at de kan kontrollere flowet uden for stensætningen, og så lade en 6015 styre inde mellem stenene.. Det vil klart give det fedeste resultatmicogmaj skrev:ok, jamen jeg vil da prøve om lidt at få flyttet de 2 tunze pumper imod stenene...ang 7095 købte jeg den brugt men billig......