Vi startede med 4 mL vodka og nu er har jeg lige hævet den til 40 mL, og så kan det ellers være at skummeren er kommet på arbejde. Iltniveauet er dog højere end nogensinde før, så vodka er vejen frem her i vores "nitratbombe" af et akvarium
jeg kører 10ml på mit 576liters vis jeg sænker mængden så stiger mit phosphat målt med hanna og har prøvet det fler gange og har ikke kørt med phospat medie længe kun med wondeer pelletsne/Biopellets som ikke er blevet taget fra på grund af dovenskab i nu
Senest rettet af TimW fre 7. jan 2011 19:27, rettet i alt 1 gang.
AndersGS skrev:Det er alkohol, sukker og eddike.. Det bliver ikke sådan lige for gammelt, det er en god lage
Hvad vej unge jeg - Jeg er jo ikke havne-spritter med forstand på årgange og blandinger
Btw, jeg er en del af Saltvands. Sender dig lige en mail i morgen omkring det Tak til Anders og Mads - Jeg skal da prøve det der VSV fra lørdag så!
Hvad fanden! Hansen med på VSVen!
Bare at alle husker at det skal doseret dagligt - og som der står på Wikien "ikke lige give den en snaps" når man går forbi!
Kører selv med VSV og har gjort det i 6 måneder nu og det virker perfekt - ville bare ønske det fjernede Phospat noget bedre - men man kan jo ikke vinde hver gang!
Men folk gloede sgu noget da jeg stod i køen i Superbrugsen søndag formiddag og købte ind til hotdogs - og ja så skulle jeg forresten også lige have 20 kings - og så en af jeres billigste slavevodkaer! Der blev sgu gloet lidt
Held og lykke med det !
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Bingocaller skrev:Hvad fanden! Hansen med på VSVen!
Bare at alle husker at det skal doseret dagligt - og som der står på Wikien "ikke lige give den en snaps" når man går forbi!
Kører selv med VSV og har gjort det i 6 måneder nu og det virker perfekt - ville bare ønske det fjernede Phospat noget bedre - men man kan jo ikke vinde hver gang!
Men folk gloede sgu noget da jeg stod i køen i Superbrugsen søndag formiddag og købte ind til hotdogs - og ja så skulle jeg forresten også lige have 20 kings - og så en af jeres billigste slavevodkaer! Der blev sgu gloet lidt
Held og lykke med det !
Mon ikke det er fordi du lidt ligner en skabs-sut?
Bingocaller skrev:Hvad fanden! Hansen med på VSVen!
Held og lykke med det !
Mon ikke det er fordi du lidt ligner en skabs-sut?
HAHAHAHA
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Bare at alle husker at det skal doseret dagligt - og som der står på Wikien "ikke lige give den en snaps" når man går forbi
Jer der tilsætte vsv bruger i så doseringsmaskine (og hvilken) eller er det manuel tilsætning hver dag tænker der her godt hurtigt kunne smutte en dag/uge/måned.
Pt dosere jeg manuelt, men jeg har en 4 kanals doseringsmaskine på ønskesedlen. 3 kanaler til balling, og den 4. til VSV.. Så blander jeg 1½L og lader det stå for evigt
Er en af dem der doserer ren vodka og det virker glimrende her, så hvorfor skulle jeg ændre på noget der går godt? Hvor stor betydning har det om man bruger VSV eller kun ren vodka?
Olsen skrev:Er en af dem der doserer ren vodka og det virker glimrende her, så hvorfor skulle jeg ændre på noget der går godt? Hvor stor betydning har det om man bruger VSV eller kun ren vodka?
Hvis det virker skal du da ikke ændre noget - men tror vi har brug for at ole. kommer på banen her for at forklare det rent kemi/biologiske i fordelen ved at køre med 3 komponenter
Bingocaller skrev:Hvis det virker skal du da ikke ændre noget - men tror vi har brug for at ole. kommer på banen her for at forklare det rent kemi/biologiske i fordelen ved at køre med 3 komponenter
Lad os i så fald håbe på at det bliver en dansk forklaring
Bingocaller skrev:Hvis det virker skal du da ikke ændre noget - men tror vi har brug for at ole. kommer på banen her for at forklare det rent kemi/biologiske i fordelen ved at køre med 3 komponenter
Lad os i så fald håbe på at det bliver en dansk forklaring
You speak the truth
alkoholen fordamper ud af baljen,jeg brugte det på en af mine baljer især turbinaria reniformis blegnet der skete også mer men jeg skrev det ikke ned på det tidspunkt,,
komponenterne er vel som at fodre det er der ikke meget krummer i men det er en unaturlig og kompleks måde at komme til et ende resultat på og derfor siger jeg at det kan virke
ole. skrev:alkoholen fordamper ud af baljen,jeg brugte det på en af mine baljer især turbinaria reniformis blegnet der skete også mer men jeg skrev det ikke ned på det tidspunkt,,
komponenterne er vel som at fodre det er der ikke meget krummer i men det er en unaturlig og kompleks måde at komme til et ende resultat på og derfor siger jeg at det kan virke
Ole: Brugte du REN vodka (altså uden sukker og eddike) i det eksempel med blegning?
Vil du mene at ren vodka kan virke fint og man IKKE behøver både vodka, sukker og eddike?
hej,jeg er ikke tilhænger af det men går med til at kulkilden kan producere bakterier der konsumeres af svampe..
men om "kun" vodkaen var skyld i blegnigen skal jeg ikke kunne sige det skete ændringer på det tidspunkt
jeg mener det var almindelig vodka jeg brugte som sagt alkoholden fordampet og efterlod måske lidt korn rester eller kartoffler?
vodka, sukker og edikke vil ALLE virke fint alene. Grunden til man blander 3 ting, er for at have 3 forskellige kulstoffe, til at fodre bakterierne med. Så der er mindre chance for at der opstår monokultur i bakterierne. Det er også derfor at nogle tilsætter bakterier (f.eks zeobak).
vodka, sukker og edikke vil ALLE virke fint alene. Grunden til man blander 3 ting, er for at have 3 forskellige kulstoffe, til at fodre bakterierne med. Så der er mindre chance for at der opstår monokultur i bakterierne. Det er også derfor at nogle tilsætter bakterier (f.eks zeobak).
Men hvor "mindre" er mindre chance?
Hvis de alle virker fint alene, så er der vel ingen grund til at blande dem. Ved godt jeg måske er lidt for meget i detaljen her, men vil bare gerne være sikker på at det virker fint alene..
Hvis de alle virker fint alene, så er der vel ingen grund til at blande dem. Ved godt jeg måske er lidt for meget i detaljen her, men vil bare gerne være sikker på at det virker fint alene..
Kan du så forklare mig hvad de 3 ting gør individuelt ?
Det er forskelige kul stoff forbindelser, så derfor får man en blandning med meget forskeligt mad. Hvis du er så nervøs for bare at bruge vodka, eller sukker, hvorfor laver du så ikke bare vsv? Jeg har før vsv blev kendt, brugt sukker og det virker super fint!
det er bakterie mad i bund og grund, med 3 forskellige kulstoff typer/forbindelser/what ever, som forskellige bakterie kulturer kan leve af.. og man bruger 3 forskellige mad typer, for som sagt at undgå monokultur.
det er bakterie mad i bund og grund, med 3 forskellige kulstoff typer/forbindelser/what ever, som forskellige bakterie kulturer kan leve af.. og man bruger 3 forskellige mad typer, for som sagt at undgå monokultur.
Nu spurgte jeg jo ikke dig
Det er meget vigtig at folk ved hvad de forskellige ting gør førend at de begynder at sortere div. ting fra i vores hobby
Der er mange folk som " jeg gør det fordi han gør det" uden at vide hvad de gør og hvorfor de gør det.