jeg hentyder som ikke til noget specielt, har du dårlig samvittighed da ?StarF skrev:Næ det har jeg heller aldrig sagt? så hvis du forsøger at henvise til noget specielt så må du meget gerne sige hvad?henrikp skrev:StarF skrev:what ever, men denne her køb og smid væk kultur er forkert når det omhandler levende væsner. og jeg finder det ikke i orden, jeg mener 100% seriøst at når man anskaffer sig et levende dyr har man også et ansvar, for at have sat sig ind i det, samt at give den gode forhold. Fisken opførte sig, som man kunne forvente!
køb og smid væk kultur er vel ikke værre end køb og lad dø i flæng på grund af uvidenhed er den ?
odonus niger på killing spree
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
Re: odonus niger på killing spree
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Ikke specielthenrikp skrev:jeg hentyder som ikke til noget specielt, har du dårlig samvittighed da ?StarF skrev:Næ det har jeg heller aldrig sagt? så hvis du forsøger at henvise til noget specielt så må du meget gerne sige hvad?henrikp skrev:StarF skrev:what ever, men denne her køb og smid væk kultur er forkert når det omhandler levende væsner. og jeg finder det ikke i orden, jeg mener 100% seriøst at når man anskaffer sig et levende dyr har man også et ansvar, for at have sat sig ind i det, samt at give den gode forhold. Fisken opførte sig, som man kunne forvente!
køb og smid væk kultur er vel ikke værre end køb og lad dø i flæng på grund af uvidenhed er den ?

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det var der så heller ikke mange her inde der var klar over, på trods af jeg spurgte et utal af antal gange. Og jeg læste meget om emnet, og var først til sidst jeg fandt en lille artikel hvor der fremgik. så prøv igen!henrikp skrev:ok vis du syns det er værre så kig i din egentråd om dit akvarie inden du begynder at svine andre til.... du slog jeg ved ikke hvor mange fisk ihjel pågrund af du ikke viste at dinoflager kan slå fisk ihjel
der er UVIDENHED!, og så er der uvidenhed.
desuden vil jeg nu ikke påstå at jeg har svinet dig til ?
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Ahva ? snakker vi i 1980 eller 2007 og frem efter. ?
Der er da utallige tråde som omhandler hvad der sker, når man medicinere mod dino'er
Der er da utallige tråde som omhandler hvad der sker, når man medicinere mod dino'er
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
StarF skrev:tåbeligt at købe et dyr, hvor man er klar over dets natur, og så slå den ihjel på sådan en grusom måde. Man burde have lidt mere respekt for tingene end som så!
synes da du sviner mig til her... og igen er du uviden om hvordan jeg har slået den ihjel...
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Altså, hvis du seriøst mener jeg sviner dig til der, så beklager jeg meget. For det var ikke ment sådan! Jeg gik ud fra den bare kom levende i toilettet og så blev der rykket ud, når det mere eller mindre stod sådan.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
til info røg den på spæk brættet og fik en i nakken som man også gør når man fanger en fisk med stang.... så hvis det ikke er humant nok for dig må du hellere gå ind på et lystfisker forum og begynde at brokke dig derinde
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Fiskene døde ikke af medicinen imod dinoér, de døde af dinoflagerne.. Så har igen meget svært ved at se hvad jeg gjorde forkert her, andet end jeg måske burde ha fundet ud af før at dinoér kunne være giftige for fisk, men igen den viden var meget sværd at finde frem, faktisk fandt jeg kun en artikel ud af en masse hvor det fremgik.ronny.w skrev:Ahva ? snakker vi i 1980 eller 2007 og frem efter. ?
Så har svært ved at se hvordan den sag kan bruges imod mig, hvis det skulle udvide min uvidenhed

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jamen det er jo fint, og jo det er det jeg vil kalde en human måde at gøre det på.henrikp skrev:til info røg den på spæk brættet og fik en i nakken som man også gør når man fanger en fisk med stang.... så hvis det ikke er humant nok for dig må du hellere gå ind på et lystfisker forum og begynde at brokke dig derinde

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det skal den skam heller ikke Starf. men nogen gange må man altså først kigge ind ad, inden man begynder at pege finger af andre.StarF skrev: Så har svært ved at se hvordan den sag kan bruges imod mig, hvis det skulle udvide min uvidenhed
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg pegede sku ikke finger af nogle, men skrev bare jeg generalt mente det var forkert! Især hvis den var kommet levende i et toilet. Hvilke den heldigvis ikke var.ronny.w skrev:Det skal den skam heller ikke Starf. men nogen gange må man altså først kigge ind ad, inden man begynder at pege finger af andre.StarF skrev: Så har svært ved at se hvordan den sag kan bruges imod mig, hvis det skulle udvide min uvidenhed

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
kan ikke se problemmet i det her en fisk har ladet livet det kan i fandme ikke blive sure over eller kalde uansvarligt tåbeligt nu må i godt nok tag jer lidt sammen!!!!
den eneste der har lidt er min pung og det kommer fandme ikke jer ved!!!
den eneste der har lidt er min pung og det kommer fandme ikke jer ved!!!
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det er også lige meget StarF. men det er i hvert fald ikke det dine første 2 indlæg i tråden siger.StarF skrev:Jeg pegede sku ikke finger af nogle, men skrev bare jeg generalt mente det var forkert! Især hvis den var kommet levende i et toilet. Hvilke den heldigvis ikke var.ronny.w skrev:Det skal den skam heller ikke Starf. men nogen gange må man altså først kigge ind ad, inden man begynder at pege finger af andre.StarF skrev: Så har svært ved at se hvordan den sag kan bruges imod mig, hvis det skulle udvide min uvidenhed
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Så har jeg udtrykt mig forkert
og så beklager jeg da, men generalt mener jeg bare man har et ansvar.

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
So wath den kom i tønden og så er den væk..
I andre ville sgu da også blive træls hvis i havde en fisk der lavede ged i jeres balje. Eller hvad det nu er for en ting der lige er blevet skyllet ud. For kender ikke det dyr der.
Men prøv da lige at spild hellig.
Der findes ikke en der er plet fri heller ikke her inde.. på den ene eller anden måde
Men der med ikke sagt at man ikke udviser respekt over for dyr og andet levende.. For det gør man.. Men klap lige geden ik
I andre ville sgu da også blive træls hvis i havde en fisk der lavede ged i jeres balje. Eller hvad det nu er for en ting der lige er blevet skyllet ud. For kender ikke det dyr der.
Men prøv da lige at spild hellig.
Der findes ikke en der er plet fri heller ikke her inde.. på den ene eller anden måde
Men der med ikke sagt at man ikke udviser respekt over for dyr og andet levende.. For det gør man.. Men klap lige geden ik
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Nu ved jeg ikke, hvor mange af jer, der har hørt om Snorkle Bob ?
Det kan være i kender ham som kaptajnen på Sea Sheppard i Discovery-serien Whale-wars ?
Det kan være i har læst om fyren i Coral Magazine ?
Anyway - denne "econut" er kommet med en del MEGET kraftige udfald mod os, som saltvandakvarister på det seneste.
... det behøver, som sådan, ikke være et problem men når sådan en fyr råber, så er der mange der lytter og på den måde får et skævt syn på hobbyen.
Det er sgu alles ansvar, at være ambassadører for hobbyen og det er vi ikke ved, at slå de dyr ihjel, som vi har hentet fra koralrevene rundt omkring i verden, bare fordi vi syntes de opfører sig forkert.
Anskaffer man sig en aftrækker, er man klar over - eller det bør man være - at risikoen er til stede for, at den pludselig går amok, når den når en vis størrelse.
Så er det ikke rimeligt, at man, i vrede, klipper hovedet af fisken... Det havde været en noget mere ansvarsfuld løsning, at den var kommet i tænkeboks i sumpen og evt. bortgivet til en anden akvarist, som kendte risikoen.
Dette skal ikke tages, som et angreb eller oplæg til en diskussion men mere som lidt at tænke over....
/Kim
Det kan være i kender ham som kaptajnen på Sea Sheppard i Discovery-serien Whale-wars ?
Anyway - denne "econut" er kommet med en del MEGET kraftige udfald mod os, som saltvandakvarister på det seneste.
... det behøver, som sådan, ikke være et problem men når sådan en fyr råber, så er der mange der lytter og på den måde får et skævt syn på hobbyen.
Det er sgu alles ansvar, at være ambassadører for hobbyen og det er vi ikke ved, at slå de dyr ihjel, som vi har hentet fra koralrevene rundt omkring i verden, bare fordi vi syntes de opfører sig forkert.
Anskaffer man sig en aftrækker, er man klar over - eller det bør man være - at risikoen er til stede for, at den pludselig går amok, når den når en vis størrelse.
Så er det ikke rimeligt, at man, i vrede, klipper hovedet af fisken... Det havde været en noget mere ansvarsfuld løsning, at den var kommet i tænkeboks i sumpen og evt. bortgivet til en anden akvarist, som kendte risikoen.
Dette skal ikke tages, som et angreb eller oplæg til en diskussion men mere som lidt at tænke over....
/Kim
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Nolan skrev:Nu ved jeg ikke, hvor mange af jer, der har hørt om Snorkle Bob ?
/Kim

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Det var godt nok en grim oplevelse. Øv!henrikp skrev:min ononus niger valgte lige at vise sin grimme side på 5 minuter slagtede den lige en blå palet og en sommerfulgfisk og en reje plus den tog en god bid af en musling... pis fisk

Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
Aaaa det er sådan en bandit..
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
jeg ved godt af jeg bare kan lade værre med af læse disse tråde men helt erligt er der rimelig pres af nogle personer pisker en stemning op gang på gang uden grund det er ikke en retssal eller polti kontor ej heller nogen gabe stok! det her! han har nakked fisken men han tog chansen og det er hans 1000.--2500.- der blev tabt muligt det kunne være undgået og sånden er der så meget!! tænk jer om og styr jer med af bide hoved af folk der laver en fejl det er selvf ioden af sige til folk man syntes de har kvjarret sig men i odenlig og rolig tone!!!! for et år siden var jeg meget nermest online på saltvands forum 24/7 og fornyligt kommed tilbage og fik et chok over hvordan tonen har ændret sig tideligere var der ikke al det ja undskyld mig verbale svinderi noget jo men ikke så vedholdent dette forum blev faktist laved af brian (til den der ikke ved det) pga der på nordic reef forum var nogle der heller kunne fatte hvad hvad god tone er!! jeg gider ikke kommentere på denne tråd ellers da den er nået ud over al fornuft med al det personlige hakkeri jeg har også set flere gange der er bleved advaret i tråde hvor de derefter er bleved lukked pga nogle folks evigt dårlige humør tag dov disse volsomme udbrud i pb eller på chatten (hvis den stadig iksiskerer) eller slå på et eller andet og fri og andre for det evige personlige hakkeri jeg ville sku ønske af brian modestrator eller lin ville irettesætte og i sidste ende smide folk på porten der ikke kan fatte dette er et hyggeligt forum jeg har ingen i tankerne for folk er ofte ligegoe om det MEN TÆNK EN EKSTRE GANG FØR DU SKRIVER HVIS DU KUN HAR GALDE I SKABET TAK
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Jeg er meget enig med Kim, vi skal opføre os ordentligt, både mod naturen og mod hinanden ! Så husk den ordentlige tone ! 

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
gider sgu ikke det her forum mere *Haugaard vil du være venlig at slette min bruger...
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2005
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Hvor stor var aftrækkeren?henrikp skrev:min ononus niger valgte lige at vise sin grimme side på 5 minuter slagtede den lige en blå palet og en sommerfulgfisk og en reje plus den tog en god bid af en musling... pis fisk
................................................
Kan i øvrigt sagtens forstå at den kom en tur på spækbrættet..... Hvem er det lige, der gerne vil overtage en aftrækker som man ved, allerede har gået amok?
100 *100 * 50 cm cube
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
den var vel ca 15 cm måske større.. den voksede helt vildt de sidste 3 måndedere
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
+ 2!Han$en skrev:+1StarF skrev:tåbeligt at købe et dyr, hvor man er klar over dets natur, og så slå den ihjel på sådan en grusom måde. Man burde have lidt mere respekt for tingene end som så!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
/Kim

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Geografisk sted: Aabenraa
/Kim

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: FREDERICIA
Hvis man er færdig med al mudderkasteri kunne jeg tænke mig at stille et faglig spørgsmål
Hvor længe havde du den i akvariet? Og havde den vist tegn på agrresivitet før eller kom det pludselig?
Jeg har nemlig også en Odonus niger i baljen, og er godt klar over at den engang bliver for stor til min balje. Den er kun ca 4 cm nu og er ganske fredlig.
Har lidt planer om at smide den i en "banditbalje" når tiden kommer eller sælge/give den vider hvis jeg ikke har mulighed for det. Men er godt nok chokeret over at din kunne finde på at volde så meget skade pldselig på halv time!

Hvor længe havde du den i akvariet? Og havde den vist tegn på agrresivitet før eller kom det pludselig?
Jeg har nemlig også en Odonus niger i baljen, og er godt klar over at den engang bliver for stor til min balje. Den er kun ca 4 cm nu og er ganske fredlig.
Har lidt planer om at smide den i en "banditbalje" når tiden kommer eller sælge/give den vider hvis jeg ikke har mulighed for det. Men er godt nok chokeret over at din kunne finde på at volde så meget skade pldselig på halv time!