Planarier / Flatworms
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Re: Planarier / Flatworms
Carsten.. Også selv hvis der ligger planaria lige foran snuden af dem og smiler mens de dufter dejlig af sure sokker til sneglen....gg....? (mad lige foran næsen ) og ved du om den ellers er reef safe eller udgiver et eller andet når/hvis den dør....?
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Det ved jeg desværre, men jeg valgte at tage chancen.Carsten skrev:Sneglen er desværre en såkaldt "poor shipper". De har det med at dø hurtigt efter ankomsten.
Den kom ud til Thomas 1. oktober, og fes rundt i akvariet da jeg hentede den i går også + Den er forholdsvis aktiv her, hen ad aftenen indtil videre.. Så jeg krydser mine fingre for at den "virker"
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Jamen virker ser det jo bestemt ud til ..ihvertfald på videoen..
Har den ikke pløjet gennem dine planarier allerede....?
Men så lille som den vel er så kan den vel ikke gøre det store skade på ens vand andet end hvis den udgiver alt det gift den har fået i maven af at æde sure sokker.. ( planaria )
Men så lille som den vel er så kan den vel ikke gøre det store skade på ens vand andet end hvis den udgiver alt det gift den har fået i maven af at æde sure sokker.. ( planaria )
Mvh Troels
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg kan ikke se synlig forskel endnu, ved ikke om den lige skal falde til eller hvad.Valentin skrev:Jamen virker ser det jo bestemt ud til ..ihvertfald på videoen..
Man ved jo heller ikke rigtigt om den bare æder løs, eller om den spiser lidt af gangen. Yderligere har jeg lidt svært ved at spotte Planaria rundt omkring, men det er lige lykkedes mig at se en på forruden, og et par stykker på min nu afdøde Hystrix. Men de er godt nok bitte små dem jeg har. Noget mindre end andre jeg har set..
Men hvad jeg har kunnet støve op, lader det til at sneglen gør en forskel på problemet, men ingen har et konkret bud på hvor meget sådan en fyr æder, og hvor ofte. Men den lever endnu, den er lige ude at cruise på en sten

Ang død, og gift - Den jeg har, er vel en lille centimeters penge, så ved ikke hvor meget skade den vil gøre, hvis den smelter. Men udskiller den en form for gift, er det jo pludselig en anden snak
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Man skal passe på med at læse de her indlæg 
Efter jeg havde læst tråden gik jeg over og kiggede intenst på min balje, og opdagede til min rædsel at jeg også har fået det skidt. Mine planarier er svagt brune, og jeg kan se de sidder nede i bunden af akvariet på de stedder jeg ikke lige har fået renset med skraberen.
Hvad gør jeg så nu. Mit akvarie er på 784 liter, og jeg syntes at jeg kan se rigtig mange Pods i forskellig størrelse, både i mit akvarie og i mit refugium.
Skal jeg gå ud og finde en 6 stribet og/eller en Mandarin/LSD, eller skal jeg gå lige på og hårdt og finde noget Flatworm Exit.
Dræber det der Flatworm Exit og mine turbo'er ?
/Morten N

Efter jeg havde læst tråden gik jeg over og kiggede intenst på min balje, og opdagede til min rædsel at jeg også har fået det skidt. Mine planarier er svagt brune, og jeg kan se de sidder nede i bunden af akvariet på de stedder jeg ikke lige har fået renset med skraberen.
Hvad gør jeg så nu. Mit akvarie er på 784 liter, og jeg syntes at jeg kan se rigtig mange Pods i forskellig størrelse, både i mit akvarie og i mit refugium.
Skal jeg gå ud og finde en 6 stribet og/eller en Mandarin/LSD, eller skal jeg gå lige på og hårdt og finde noget Flatworm Exit.
/Morten N
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Start altid med at finde et dyr, der evt vil æde dem! Flatworm Exit er noget kradsbørstigt stads, og Planarierne udgiver en gift når de dør!Gzus.dk skrev:Man skal passe på med at læse de her indlæg
/Morten N
Jeg ville i dit tilfælde prøve en LSD - Ikke Mandarin. Evt. også en Seksstribet, hvis du synes den er pæn. Du har jo pladsen

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Helt enig med Hansen
Jeg har selv for 10 år siden brugt medicinen, og den virker, men alt måtte renses og skiftes(begraves) rip
Så tag det i opløbet, med LSD fisk, scooter blenny etc
Held og lykke
Peder
Jeg har selv for 10 år siden brugt medicinen, og den virker, men alt måtte renses og skiftes(begraves) rip

Så tag det i opløbet, med LSD fisk, scooter blenny etc

Held og lykke
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium