b2t skrev:Skal nok smide dem over noget vand så det også kan ses..

Er lidt spændt på at se farven, jeg tror måske de 16000K jeg har kigget på bliver for blå...
Mange tak for hjælpen indtil videre, der kommer sikkert flere spørgsmål senere

b2t skrev:Skal nok smide dem over noget vand så det også kan ses..
den kunne jeg osse være interesseret i at hoppe med påHan$en skrev:Send en PB - Det skulle vi nok kunne arrangerepeder skrev:Kunne godt bruge sådan en lampe over mit refugium!! eks. 4x10w kan bare overhovedet ikke finde ud af at lave sådan en fætter (elektronikledmongol) hvis der er nogle "nørder" der skal igang og gider lave en ekstra kunne jeg jo være med til at financerer projektet??. KOM GLAD!!
Bag i køen min dreng!! Hansen er ved at designe årets "miniledlampe" til Far her!!Brian C skrev:den kunne jeg osse være interesseret i at hoppe med påHan$en skrev:Send en PB - Det skulle vi nok kunne arrangerepeder skrev:Kunne godt bruge sådan en lampe over mit refugium!! eks. 4x10w kan bare overhovedet ikke finde ud af at lave sådan en fætter (elektronikledmongol) hvis der er nogle "nørder" der skal igang og gider lave en ekstra kunne jeg jo være med til at financerer projektet??. KOM GLAD!!
har nemlig osse en lille pyt der trænger til noget andet lys
Han$en du får lige en Pb, og så skal jeg nok se at få lagt MSN ind igen
ja ja, indtil du får snittet lidt i din devil eye acan, så jeg kan få et frag, så lytter jeg slet ikke efter hvad du sigerpeder skrev:Bag i køen min dreng!! Hansen er ved at designe årets "miniledlampe" til Far her!!Brian C skrev:den kunne jeg osse være interesseret i at hoppe med påHan$en skrev:Send en PB - Det skulle vi nok kunne arrangerepeder skrev:Kunne godt bruge sådan en lampe over mit refugium!! eks. 4x10w kan bare overhovedet ikke finde ud af at lave sådan en fætter (elektronikledmongol) hvis der er nogle "nørder" der skal igang og gider lave en ekstra kunne jeg jo være med til at financerer projektet??. KOM GLAD!!
Han$en du får lige en Pb, og så skal jeg nok se at få lagt MSN ind igen![]()
![]()
Orv, jeg hopper vidst også liiiiiige på et lille stykke af den Devil Eye derBrian C skrev:ja ja, indtil du får snittet lidt i din devil eye acan, så jeg kan få et frag, så lytter jeg slet ikke efter hvad du sigerpeder skrev:Bag i køen min dreng!! Hansen er ved at designe årets "miniledlampe" til Far her!!Brian C skrev:den kunne jeg osse være interesseret i at hoppe med påHan$en skrev:Send en PB - Det skulle vi nok kunne arrangerepeder skrev:Kunne godt bruge sådan en lampe over mit refugium!! eks. 4x10w kan bare overhovedet ikke finde ud af at lave sådan en fætter (elektronikledmongol) hvis der er nogle "nørder" der skal igang og gider lave en ekstra kunne jeg jo være med til at financerer projektet??. KOM GLAD!!
Han$en du får lige en Pb, og så skal jeg nok se at få lagt MSN ind igen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det er den famøse kinesiske 20.000K - Meget hvid, med et lilla/blåt skær over. Rigtig lækkert i mine øjne. Men skulle jeg lave til mit 54L, havde jeg nok valgt 14.000K udgaven, og så nogle blå i 50/50 setup. Men til så lille et projekt, med én LED synes jeg bestemt at farven sidder lige i skabet.Nolan skrev:Hvordan er "farven" på lyset ?
20.000K virker meget højt.
/Kim
Det lyder da cool nok - jeg prøver sgu at bestille et par stykkerHan$en skrev:Det vil Jeg absolut mene. Jeg havde den over mit 54L for lige at se, og lyset nåede hele de 60x30 med en afstand på ca 15cm fra overfladen.
Jeg har før set projekter hvor der på en skinne, har været monteret skiftevis blå og hvid, med ønsket blanding af farverne, grundet der ikke blev brugt optik. Så er spredningen så stor at farverne overlapper hinanden.
Den følelse kender jeg godtHan$en skrev: Jeg kunne godt tænke mig at måle PAR værdien på den, men jeg har desværre ikke udstyr, og heller ikke lysten til at købe.
Hm.... jeg havde 2 i tankerneHan$en skrev:Jeg vil lige tilføje: Til mit 54L ville jeg nok vælge 6 styk.
Til hvor stort et akvarie? Jeg synes med min ene, at jeg godt kunne se den langt fra var tilpas til min smag. Men omvendt, har jeg også 106w hen overNolan skrev:Hm.... jeg havde 2 i tankerne![]()
Eller 4, hvis jeg skulle blande hvid og blå.
/Kim
Det er jo brud på CopyrightSøren og Helena skrev:Det ser sgu fedt udkunne du ikke være så flink at linke til det nu har købt, vil gøre det lidt letter og efter abe, når man selv skal bygge og teste lidt selv
![]()
Mvh
Søren og Helena
Han$en skrev:Det er jo brud på CopyrightSøren og Helena skrev:Det ser sgu fedt udkunne du ikke være så flink at linke til det nu har købt, vil gøre det lidt letter og efter abe, når man selv skal bygge og teste lidt selv
![]()
Mvh
Søren og Helena![]()
Led:
http://cgi.ebay.co.uk/10W-20000K-High-P ... 3361a75b9c
Driver:
http://cgi.ebay.co.uk/AC-Power-Supply-1 ... 3359f3273f
Der medfølger en lille "muffe" til at samle 220v indgangen med et stykke ledning med stik på, og en lille samleguide, der siger hvor 220v skal ind, og 12v til LED'en ud. Det er faktisk lige til, uden at man skal tænke selv. Dog vil jeg mene at Driveren skal placeres, så denne også får en let brise hen over sig på en måde, så den bliver godt nok lidt lun. Jeg vælger at placere min Driver næsten ved siden af min LED's køleprofil, når lyskassen er strikket sammen i weekenden, så den også får noget airflow fra blæseren med hen over sig.
Til 54L - et 60x30x30 startersæt, som jeg har stående alligevel.Han$en skrev:Til hvor stort et akvarie? Jeg synes med min ene, at jeg godt kunne se den langt fra var tilpas til min smag. Men omvendt, har jeg også 106w hen overNolan skrev:Hm.... jeg havde 2 i tankerne![]()
Eller 4, hvis jeg skulle blande hvid og blå.
/Kim![]()
4 stk tror jeg nu uden ballade kan gøre det også!
SnildtSøren og Helena skrev:Hæ Hæ Hæ du kan vel bestikkes med en kop øl eller to
Vil nok sige mindst 4 LED's såNolan skrev:Til 54L - et 60x30x30 startersæt, som jeg har stående alligevel.
Tanken var, at jeg kunne lege lidt med det, i et setup, som ikke kostede en formue.
/Kim
Linserne kender jeg ikke, men linser er jo en Reflektor. Du kommer til at bruge flere LED's hvis du bruger Linser, for at få lyset med ud i bredden, men så kommer der tilgengæld også knald på!Brian C skrev:jeg har været inde og kigge på de LED's men kan ikke rigtig beslutte mig for hvor mange der er nødvendige
og jeg tænker på at bruge en blanding af 10.000K og 20.000K
de to akvarier jeg har tænkt mig at lege med er et 50*30*30 og et 120*25*25 (L*B*H)
er det en fordel med linser, bør man gå efter noget dimmbar, jeg burde måske have noget rødt med ind over for planterne/algernes skyld
BedårendeBrian C skrev:hansen, vi skal lige en tur på MSN imorgen
hmm...Han$en skrev:BedårendeBrian C skrev:hansen, vi skal lige en tur på MSN imorgen
Hahahaha!Brian C skrev:hmm...