VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Rsm, led og ATS

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Rsm igen igen

Indlæg af Anders månsson »

jamen dog det virkede i anden omgang dog. man skal passe på med loddekolben, for dioderne kan ike tåle direkte kontakt med varmen fra sådan en :smart: ja hvem skulle have troet det???
Nu mangler jeg at få det hele fikseret på kølepladen og derefter fikseret i lysarmeturet...
dertil skal jeg have sat én stor pabst blæser til at lufte omkring dioderne, det skal jeg have gang i de næste aftener...
Vedhæftede filer
HPIM5254.JPG
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

lige et billede af vores lille datter... Ja det kan jo ikke starte for tidligt med at præge dem i den RIGTIGE retning
Vedhæftede filer
HPIM5174.JPG
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

tilsidst et natte billede af den store søstjerne. Den måler ca 20cm i diameter. Vi fatter ikke helt den kan leve i sådan et lille akvarie... Dertil er der et hav af mindre langarmede søstjerne ca 4cm i diameter.
vi har også en masse børsteorme som er ca 15cm lange... derudover er der et hav af nogle mindre orme og kryp i det hele taget!
Det må være nogle ekstrem velindkørte sten vi har fået med akvariet :beer:
Vedhæftede filer
HPIM5262.JPG
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

en lille update: Jeg fik et godt tilbud af petsupply og har nu fået købt og installeret en Vortech 10... Så nu skal jeg lege lidt med de forskellige modes, der er godt gang i den lille pumpe... min lille sarcophyton elegans har allerede ændret facon og ser ud som om den retter sig mere ud...
Da jeg købte akvariet, havde sælger vidst givet lidt op og det meste var døden nær... men bare lidt øget cirk. kan gøre lidt!
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Den er godt nok kræs den pumpe... en anden god detalje er at varmedelen er udenfor akvariet!
Den giver en utrolig god bølgeeffekt også på neddroslet styrke...
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

men hvis man skal ha ordentlig bølgegang skal man vel stadig ha en tunze bølgebox ik???
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Det ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til... Jeg ville priortere vortech, da jeg finde utrolig mange fordele ved den pumpe kontra tunzes... jeg har aldrig haft en bølgebox da jeg syntes de er utrolig larmende og fylder voldsomt i akvariet! Men det er nok en smagssag som så meget andet!
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

okay ja jeg spørger fordi jeg ikke har fulgt med de sidste 2 år. jeg var dog glad for min tunze bølgebox og regner med at købe en nano bølgebox til det nye,

når du mener du har sat pumpen korrekt og indstillet den så den laver fine bølger, kan du så ikke smide en film op så jeg kan se om jeg må eje sådan en????
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

EN FILM??? Det var store ambitioner, men det skal jeg prøve, men ellers så er youtube din ven!
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

haha ja jeg tror på du kan, det er da et ordentligt skulderklap ;-)

hedder den bare vortech
BOYU L200 KØLER
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg har lige rettet ryggen ud for første gang i årevis pga min nytilkommende stolthed!

Pumpen hedder vortech mp10...
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

haha

tak

den ser sgu fed ud og ja den kan lave bølger

BOYU L200 KØLER
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

hmm en skam den er dobbelt så dyr som en wavebox
BOYU L200 KØLER
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

tjaaaa men den er bare det bedre!
Fordele:
-minumem udstyr i akvariet!
-mange forskellige indstillinger.
-varmen udenfor akvairet.
ulemper:
summer lidt, dog har konen ikke sagt noget endnu og hun plejer ikke at være bleg for at komme med sin mening!

...."and now for something completly different!"
Idag starter jeg op med VSV ½ml kommer i her til aften, når sukkeret i blandingen er opløst helt!
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

nu seks dage efter jeg er startet med vsv 1x½ml hver dag, har jeg haft en lettere algeopvækst, som stadig virker som om den er fremvoksende...
Dog er mine polypper på forskellige skiver og koraller ved at komme mere frem...
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg har de sidste par dage haft lysarmeturet af akvariet og fået det skilt ad, så jeg kunne se hvordan jeg kan få sat mine LED op derinde!
Nu tror jeg løsningen er fundet med velcro bånd og en 10x10cm papst blæser til nedkøling... Jeg vil se om jeg kan finde tid til at få taget billeder af det hele, når jeg alligevel er igang!
Det bliver godt at få LED lyset op her til varmen...
Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Indlæg af Rean »

Husk endelig og tage rigeligt med billeder af dit LED projekt. Det lyder meget interesseant, og bliver spændende og følge :)
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg har fået sat mine 28 op nu, men er ikke helt tilfreds og vil ydermere tilføre 2x hvid ledbånd og 2x blå ledbånd...
Jeg har fået taget billeder, men vores kabel er væk... men billederne skal nok komme!
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 2750 Ballerup
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DanielXavier »

Billeder!!... Jeg vil se jeg vil se :T
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg er susper glad for mit LED lys! Jeg kommer hjem fra arbejde og temp. i akvariet ligger på 27,2!
Det jo meget men, tænk hvis det havde været med de orginale lys rør...

Er der nogen der kan svare på hvormeget varme de org. cirk. pumper udgiver?
Måske skulle jeg prøve at tage dem fra... Jeg har bare ikke lige nogen pumper i reserve og den ene pumpe der er tilbage i akvariet holder gang i "filter rummet" bagi.
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 2750 Ballerup
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DanielXavier »

Anders månsson skrev:jeg er susper glad for mit LED lys! Jeg kommer hjem fra arbejde og temp. i akvariet ligger på 27,2!
Det jo meget men, tænk hvis det havde været med de orginale lys rør...

Er der nogen der kan svare på hvormeget varme de org. cirk. pumper udgiver?
Måske skulle jeg prøve at tage dem fra... Jeg har bare ikke lige nogen pumper i reserve og den ene pumpe der er tilbage i akvariet holder gang i "filter rummet" bagi.

Jeg er satme også glad for mit LED.. jeg holder ca. 25.5 til 26.5 gr lige nu.. DEJLIGT!
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg har nogle kamera probs. da vi har mistet kablet til at overføre billederne, og min billige bærbare ikke har en slot til kort, men snart kommer der lidt billeder...

Sidste Weekend havde vi gæster og de havde en lille seks stribet gylte med som værtinde gave. det siger man jo ikke nej til... Den har måske, måske ikke taget lidt af mine "kære" planariaer... Jeg tager og suger dem, når jeg alligevel skifter vand ca hver weekend!
Det er nu en livlig sjov fisk, som specielt børnene elsker! :GO

Jeg har nu kørt VSV nogle uger (fra d. 20 juni) og er oppe på 0,8ml hver dag, Det virker indtil videre... pt har jeg én af de org. cirk pumper rettet mod vandspejlet, jeg er hele tiden lidt nervøs for iltningen i akvariet. da det ligesom er den eneste iltning der er, så OBS OBS OBS :beer:
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg sidder hjemme og familien er taget på stranden for jeg skulle i haven... yeah right :y Det ville være sygt at bevæge sig derud lige nu. Jeg ville blive forvandlet til støv 8)

Jeg kom lige i tanke om, at jeg har fjenet overløbs kassen, da jeg installerede spandpumpen med overløb i bagved i akvariet... Jeg syntes, den fyldte alt formeget i det i forvejen lille bitte rsm... så pt er der kun den ene cirk. pumpe af det orginale grej tilbage :beer:
alt andet er sat i garagen.

Foreløbige justeringer:
-lys er blevet til lavet til LED (28x3W dioder) og der kommer yderligere 2x½m. hvide og 2x½m. blå ledbånd op.
-cirkulation er blevet til en Vortech 10+spandpume(800 L/t)som har indløb bagved i akvariet og udløb, der hvor den ene org. cirk. pumpe sad+ den sidste org. cirk pumpe (kan ikke huske hvad den har af L/t).
-ikke noget varmelegeme (skal have købt et til vinter).
-afmonteret overløb indvendtigt i akvariet og monteret "overløb" på spandpumpen.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Anders månsson skrev:jeg sidder hjemme og familien er taget på stranden for jeg skulle i haven... yeah right :y Det ville være sygt at bevæge sig derud lige nu. Jeg ville blive forvandlet til støv 8)

Jeg kom lige i tanke om, at jeg har fjenet overløbs kassen, da jeg installerede spandpumpen med overløb i bagved i akvariet... Jeg syntes, den fyldte alt formeget i det i forvejen lille bitte rsm... så pt er der kun den ene cirk. pumpe af det orginale grej tilbage :beer:
alt andet er sat i garagen.

Foreløbige justeringer:
-lys er blevet til lavet til LED (28x3W dioder) og der kommer yderligere 2x½m. hvide og 2x½m. blå ledbånd op.
-cirkulation er blevet til en Vortech 10+spandpume(800 L/t)som har indløb bagved i akvariet og udløb, der hvor den ene org. cirk. pumpe sad+ den sidste org. cirk pumpe (kan ikke huske hvad den har af L/t).
-ikke noget varmelegeme (skal have købt et til vinter).
-afmonteret overløb indvendtigt i akvariet og monteret "overløb" på spandpumpen.
Hvad med nogle billeder af alle der disse modifiseringer. Det kan være andre med RSM, kunne få lidt inspiration :)
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

her sidder jeg og har skilt armeturet fra hinanden... Det er meget simpelt, hvis man vender det rundt, så er der seks plastik låg, man lige presser fra med en skruetrækker og derunder gemmer sig skuerne til at kunne skille top og bund i armeturet. Min tanke var at jeg ville gemme det org. nat lys, Men jeg blev lidt presset på tiden fra familien og tog alt det org. "kram" ud...

10x10pabst blæser, Køle plade med alle dioderne samt optikker er blevet monteret med velcrobånd, så det er nemt at afmontere, når og hvis det engang bliver aktuelt.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

manglede jo billedet :beer:
Vedhæftede filer
IMG_0157.JPG
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

så blev det hele sat sammen igen... jeg var ellers lige ved at miste overblikket da jeg skulle finde ud af at sætte det sammen :K

JEg har ikke boret huller i toppen så luften kunne komme ud den vej. jeghåber lidt at det er nok med de orginale udluftnings huller i siden på armeturet, nu må vi se om det hele brænder af i løbet af nogle dage :crybaby:
Vedhæftede filer
IMG_0156.JPG
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

sådan ser det så ud med de 20 hvide og 8 blå didoer tændt :wink: Jeg er som jeg har skrevet ikke helt tilfreds og der kommer yderligere nogle ledbånd op for at der ikke skal være skygge fortil og bagved i akvariet :beer:

Stensætningen er også et kommende projekt... Jeg smed bare dem i efter bedste evner, da vi landede akvariet i odense d. 2. maj og det hele skulle i med det sammen... ikke med min gode vilje, men man må jo gøre som man har tid til :be:
min plan er at bore huller til lidt pvc så man kan stable stenene lidt mere "tyngdelov-ophævende" :beer:
Vedhæftede filer
IMG_0162.JPG
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

nu er jeg oppe på 0,9ml vsv.
min sarcophyton elegans er ved at rette sig op... Det er godt nok fornemt som det virker den vsv tilsætning. opskriften er fra wiki´en.
Jeg overvejer at anskaffe mig en doseringspumpe, for som det funker, så tror jeg ikke det er noget jeg slipper igen...
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Har du set muligheden for at sætte en Aquabeam 12w LED strip op inde i din foderlåge? Det ser temmeligt let ud og vil nok give dig en del ekstra...
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"