Så kom baljen - så mangler der bare et cam :)

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

hvad jeg kan forstå så skulle det være copepods... har også en del i sumpen - regner med at når jeg får nogle Caulerpa så får de nogle bedre leve vilkår

på reefcentral læste jeg at man skulle prøve at bruge en lommelygte efter alt lyset var slukket - så ville man se at stene var levende af disse - så mon ikke de stadigvæk er der ?

hendrix - glæder mig sgu også til at vise mit vidunder :D

til alle andre - så mit indlæg om køb ( ;) ) af alger og en smule sand så jeg kan komme super godt igang :)
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Koiimport DK
Reactions:

Indlæg af Koiimport DK »

Blot til alles info...hos Koiimport DK har vi også en rigtig butik og flere meter lange reoler med fittings....i er velkomne også hvis i vil se fisk på mere en 10 cm :-))

Ring inden i kommer..hunden bider

/Klaus, Koiimport DK
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Stort tillykke herfra!

Det lyder som en fed akvariestørrelse - jeg vil også helt klart foretrække den i stedet for et akvarie på 20060x60 cm. :D

Med 720 liters akvarie og 350 liters sump er du jo langt over 1000 kg., så hvordan har lejlighedens gulv det? Har du en plade under og hvad med rystelser når man går forbi?
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af noooze »

joe gulvet holder stadigvæk :) men det har sat sig en lille bitte smule ... kan se at det ikke er 100 % i vatter mere ( akavriet ) men vil sige omkring 99% nu :)

Men jeg har både en 21 mm plade uder + 3 cm koldskum plade for vibrationer - og det virker som det skal

du har fuldstændig ret med hensyn til størrelsen - 200x60x60 er en dum størrelse hvis man skal ha så mange sten i :D

men ville nu gerne ha haft det større :P
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Ja alternativt skulle det så være 900 liter. En 3 cm koldskum plade. Er den lavet af flamingo og kan man så ikke se den under selve pladen der ligger på gulvet? - altså ser det pænt ud?, for ellers vil min bedre halvdel (kæresten) nok ikke synes om det ;-)
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af noooze »

ja 900 eller 2000 :) - kunne jo se super godt ud når jeg nu en dag bliver rig med et 2000 l haj akavarie i biblioteket :P

pladen er lavet af noget plast materiale - noget halv hårdt skum... købte den i jydsk skum lige rund om hjørnet fra mig - så det må jo være jægergårdsgade ved siden af tatoo gutten

den kan ikke rigtig ses - men har også en 2 mm krydsfiner plade ovenpå som er et par mm bredere
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Ja, du har ret - man kan jo blive ved og på et tidspunkt må man jo også sige stop. Hvis du som jeg har nogle gamle plankebrædder i lejligheden, så skal man jo også tage hensyn til deres bæreevne.

Det "halv hårde skum" lyder jo næsten som et liggeunderlag i tredobbelt tykkelse - men ja, jeg kender godt til skumbutikken på Jægergårdsgade - havde bare helt glemt den, så tak for det :-)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"