Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Ja en algemagnet til det daglige og så lige en modificeret en til de kalkalgerne :
Hehe
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
jeg tækte bare på hvor svært det kan blive at nå. De indbygget akv. jeg har set bla. Jens Jørgens i frederecia er lavet sådan at det stikker lidt ud i stuen så man kan komme ned i det for fra.
Er ved at samle udstyr til at starte igen . vil have et 250-300 liters med sump
Jeg bruger aldrig en magnet! Jeg bruger blade til en hobbykniv.
Saltvandet æder det hurtigt, men processen kan sløves noget ned ved at skylle det efter brug.
Jeg syntes også at jeg får en ny ridse i akvariet hver gang jeg bruger min alge magnet, selv om jeg tjekker om der skulle sidde noget iden. Vil prøve carstens måde med et barberblad
Brian! - Kunne vi ikke få en tegning/beskrivelse på hvordan du har sat magnet og kniv sammen? Hvad er det for en kniv du har og sat på? kan kan købes eller er den også 'home made'?
Malawifisk: - Glæder mig til at se dig akvarium i helhed med ramme omkring, og sten, koraler og fisk i. Ser 'squ' godt ud!
Champ - Det er desværre ikke min ide/billede det med kniven. Men mon ikke det skulle være muligt at finde noget tilsvarende i en hobby forretning, skære den til og så lime den oven på en magfloat selv ?
Det skal nok blive flot efterhånden som det vokser til! Må ikke forståes som om det er grimt nu
De to huller i pladen under akvariet hvad er det til?? Basrefleks??
De to huller er fra det gamle akvarie, de skal lappes
Ps. tak for rosen, det skal jo som du siger lige vokse til og have en del mere koraller i. Det er jo noget mere plads jeg har fået.
Jeg syntes at den er total iorden din stenopbygning - Masser af svømmeplads og masser af koral plads. Endnu et tydeligt bevis på at den lange stenvæg simpelt hen er alt alt for kedelig at kigge på Og tænk bare på alt den plads du har til fede LPS koraller på bunden !
Men hvad med et par shots fra teknik siden ?
PS. Det må være noget godt osmose vand der er heldt i den balje kan jeg se
Brian.: ja det er super godt vand, tak for lån. Det tog en krig med mit lille anlæg alene.
Henrik.: Det er en plexiglas plade der er brugt som baggrund, skal lige finde en måde at hænge den op på så den bliver den flotte blå farve som den har.
Der skal nok komme billeder fra teknikken når jeg lige får lavet lidt orden på det. lige nu ligner det et bombet loku....
Nej så galt er det ikke men der skal styr på ledninger og sådan.
Martin
Martin
Saltvand gør sindet roligt og pungen tynd. _____________________________________________________________ 740l + 150l sump,
Læste i en tråd at der var en der havde brugt to gardinstænger. Limet dem på akvariet med silikone en for oven og en for neden. Pladen glider så bare i renden på de to stænger. En god løsning synes jeg.
Klap lige hesten!!
Det er helt normalt at der kommer en ordenlig ladning brunalger, og senere lige så mange grøn alger, men efter hånden som det hele falder til ro, forsvinder de igen.
Det er jo gamle sten og vand fra mit andet akvarie, der er "kun" lavet ca 450 L nyt vand. Derfor kommer de brune alger. Det er ikke grundet stenene det er grundet Silikat i mit osmose vand.
Hilsen
Martin
Martin
Saltvand gør sindet roligt og pungen tynd. _____________________________________________________________ 740l + 150l sump,
Jeg kunne jo godt forestille mig at du har fyldt lidt koraller deri
Hvad og hvormeget har du brugt til bundlag?
Jeg skulle få mit nye akvarie med fragtmanden i dag, næsten samme mål som dit 160*75*60. Mit skal osse indbygges i væggen, så jeg ved godt hvad jeg skal lave de kommende juledage!
Ronny skrev:Jeg skulle få mit nye akvarie med fragtmanden i dag, næsten samme mål som dit 160*75*60. Mit skal osse indbygges i væggen, så jeg ved godt hvad jeg skal lave de kommende juledage!
Det ser vi frem til at høre og se mere om Ronny
Ja Brian det er kommet, men desværre er bagruden flækket! Det skete undervejs ind med det så det er kun en til at betale..... mig selv.
Sender nogle billeder når jeg kommer så vidt.
Ronny skrev:Ja Brian det er kommet, men desværre er bagruden flækket! Det skete undervejs ind med det så det er kun en til at betale..... mig selv.
Det var dælme da godt nok også det sorteste uheld
Tja, det gled stille men sikkert ud af hånden, men det er kun en lille revne i det ene hjørne, så jeg lapper det! Regner med at det kommer op i løbet af næste uge! Men hold kæft hvor er det surt!!!!! øv æv og øv igen.......