hvor mange fisk i RSM130
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Re: hvor mange fisk i RSM130
Hvad er det helt præcis din biolog siger? Selvfølgelig kan man få en neon fisk op i fuld størrelse i et 600 liter akvarie (og også i mindre), men du vil da ikke bilde mig ind, at du mener at man kan få en torsk til fuld størrelse i et 54 liter akvarie. Det du siger i det andet indlæg er, som jeg læser det, at bare vandkvaliteten er i top kan man nå voksen størrelse på en fisk. Jeg er ret sikker på det ikke helt er det du mener, men så må du uddybe det lidt... Jeg læser selv biologi, og har min daglige gang på zoofysiologisk afd. i Århus lige i øjeblikket, dermed ikke sagt at jeg har 100% ret, men indtil nu kan jeg ikke se noget der beviser jeg ikke har ret...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Selvfølgelig skal der være plads til fisken i akvariet.
Og det som du ikke mener at jeg mener, er lige præcis det som jeg gør.
Hvis vandkvaliteten er iorden, og der selvfølgeligt er plads til fisken, kan den vokse til fuldstørrelse.
Og det som du ikke mener at jeg mener, er lige præcis det som jeg gør.
Hvis vandkvaliteten er iorden, og der selvfølgeligt er plads til fisken, kan den vokse til fuldstørrelse.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Jeg ved da i hvertfal at på malawi siden, der kunne du nemt skelne mellem fisk som var foreks. gået i stå med at vokse ( snakker yngel ) netop fordi disse fisk have meget større øjene end normalt og som ikke passede til deres "normale størrelse", så jeg giver dem ret i at i hvertfal øjen på fisk vokser, selvom fisken er gået i stå. men om en fisk'st organer vokser ved jeg nu ikkeCarsten skrev:Jeg har rodet med fisk siden jeg var 8 år, og det er nogle år siden.Brian C skrev:Carsten, det er der så nogle stykker der er uenige med dig i. men prøv at tage den med Carsten From og Tonni fra Akvarie West, de færdes på Akvariesiden, ellers er den en lille artikel om emnet på Zoozity's hjemmeside
En biolog som jeg havde besøg af engang fortalte at man sagens kan få en fisk op til fuldvoksen størrelse i
et akvarie uden problemer, blot man sørger for at vandet er iorden. Læs masser af rent vand.
Ham tror jeg mere på end et akvariehandlere.
Jeg kan også sagens skrive en artikel hvor jeg fortæller at månen er en grøn ost, på trods af at de astronauter der var der oppe har fortalt at det er klippe.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Så er vi også næsten enige Cartsten, spørgsmålet har hele tiden været, om der er plads til fisken. Det jeg mener er, at fisk i for små akvarier bliver begrænset i deres vækst af akvariets størrelse, og deraf får deformationer, bl.a. for store øjne. Det der så kan diskuteres er hvor meget plads fisk kræver for at kunne vokse optimalt...
Jeg sad det meste af aftenen i går og søgte efter originalt litteratur om emnet, men jeg kunne ikke se der er lavet noget særligt, ikke i de databaser jeg har adgang til. Det bliver nok svært at komme til en konklusion, hvor alle kan være enige, når ikke det kan baseres på en eller anden form for videnskabelig undersøgelse, eller andre konkrete beviser...
Jeg sad det meste af aftenen i går og søgte efter originalt litteratur om emnet, men jeg kunne ikke se der er lavet noget særligt, ikke i de databaser jeg har adgang til. Det bliver nok svært at komme til en konklusion, hvor alle kan være enige, når ikke det kan baseres på en eller anden form for videnskabelig undersøgelse, eller andre konkrete beviser...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef