Re: God forhandler etik?
: tors 7. aug 2008 22:37
Tjaa, vi kan kun gøre som de mere eller mindre indirekte beder os om: Bliv væk............
For folk med saltvand i blodet....
https://www.saltvandsforum.dk:443/
Du er sgu den første ud af rigtig mange jeg har talt med, der har haft gode oplevelser med denne butik, man skulle næsten tro du havde aktier i butikkenengelquist skrev:Hvis der tales om den forhandler jeg tror der gør, har jeg indtil videre haft gode erfaringer med dem: jeg fik uden problemer byttet en brænder der ikke lyste tilfredsstillende- de sendte omgående et nyt osmoseanlæg da det andet forsvandt med posten- de har kontaktet hver gang en bestilt varer ikke var på lager...
Og ja jeg løber nok også ind i en dårlig oplevelse derude en dag- ligesom jeg iøvrigt også har haft med de andre forhandlere...
hehe- næ du.. jeg har rigeligt med at holde styr på min egen biks...Lord Mike skrev:Du er sgu den første ud af rigtig mange jeg har talt med, der har haft gode oplevelser med denne butik, man skulle næsten tro du havde aktier i butikkenengelquist skrev:Hvis der tales om den forhandler jeg tror der gør, har jeg indtil videre haft gode erfaringer med dem: jeg fik uden problemer byttet en brænder der ikke lyste tilfredsstillende- de sendte omgående et nyt osmoseanlæg da det andet forsvandt med posten- de har kontaktet hver gang en bestilt varer ikke var på lager...
Og ja jeg løber nok også ind i en dårlig oplevelse derude en dag- ligesom jeg iøvrigt også har haft med de andre forhandlere...
Det er ikke kun vildt, det er sindsygt. Mon ikke det skyldes at de ikke gider rode med det.Mikkel E skrev:Når vi nu taler om denne butik, nogle der kan fortælle mig hvorfor det koster 385 kr. at få sendt 5 kg. levende sten? Bare mig der synes det lyder lidt vildt?
UrbanSage skrev:Undskyldsnogen skrev:og jeg fatter ikke ,at de samme forhandlere gider ,blive ved med at finde snyde kassen frem .
de bliver ved med, at røvrende deres kunder.
og de ved udemærket godt, at de bliver hængt ud her på nettet bagefter .Men med dine kommaer osv kunne jeg ikke lade vaere med at taenke paa Poul Nyrup Rasmussen holde tale
Lord Mike skrev:hanxa skrev:Forhandlere lever jo af at sælge ting til den kunde de står overfor.Det er nemt at anbefale et eller andet bare for at få solgt noget.Dette gælder i saltvandsverdenen, byggemarkeder og alle andre steder. Bl.a derfor man ikke spørger en ansat Silvan om vedkommende kan hjælpe![]()
Selvfølgelig forventer man at de ved nogen i forretningen, jeg siger bare at sådan er det ikke i virkeligheden. Ihvertfald ikke alle steder. Forventninger er en ting, virkeligheden er en andenDirekte uenig![]()
Hvis man går ind i en speciel-butik som kunde skal man kunne forvente at den man bliver ekspederet af ved hvad han/hun snakker om, hvis dette ikke er tilfældet kan man vel forvente at få et ærligt svar omkring den manglene viden om produkterne mm. Hvorfor skulle det da ellers være en speciel-butik?? Denne holdning med at man som kunde ikke kan forvente at den handlede ved noget omkring div. produkter mm. kan man kun forvente i et supermarked eller ligende ikke i en speciel-butik som handler med saltvandsudstyr![]()
Nej jeg har ikke spurgt dem og det er da ikke fordi jeg hader dem, det vil jeg sige er en lidt overdimensioneret tolkning af mit indlægJager skrev: men nu har det altid været sådan at man elsker at hade tosserne. en fordi det koster 385 at sende 5 kilo sten, har du spurgt hvorfor lige denne fragt er så høj? kan det være indpakningen og at det måske sendes med vand eller hvad ved jeg, for selvfølgelig er der en årsag til den dyre fragt.
jager
Så kan jeg da bedre forstå at akvarieudstyr gerne vil af med en masse pumper hvis de har en fortjeneste på 300 kr. for en pumpe der koster 269,75Bruno skrev:Og igen, det koster måske forretningen 300 kr, men så kommer jeg igen og køber mere.
Kloge ordHelena skrev:Nu vil jeg slet ikke kommentere på hvem der er gode eller dårlige, men har nu kun gode errfaringer med Akvarieudstyr, har kun handlet der pr. telefonn, eller webshop, får altid en god vejledning, og varerne sendt med det samme.
Og en kommentar til godt købmandsskab, som jeg lærte det i "gamle dage": Sælg aldrig noget kunden ikke har brug for! Sælg aldrig kunden for meget! Kan du ikke svare på kundens spørgsmål, så find en der kan! Tal aldrig i telefon når der er kunder i butikken! Har kunden alligevel fået et problem så afhjælpes det bedst muligt! Kan du ikke være venlig, smilende, og imødekommende har du måske det forkerte job! Kunden har ikke altid ret! Det behøves kunden ikke at opdage! Og så en jeg selv har tilføjet: Kunden skal ikke råbe af personalet! De er der for at hjælpe, ikke for at blive svinet til, kan kunden ikke acceptere dette, må vedkommende forlade forretningen, komme tilbage når de kan tale pænt, eller blive væk. Det virker faktisk, i min lille biks
For det første kan du ikke bare sige at butikken har vejledet forkert- det er et spørgsmål om hvor meget flow man MENER der skal være gennem en sump, og her er langsom gennemstrømning det bedste efter min mening- den omtalte pumpe ville køre akvariets indhold gennem sumpen 2 gange i timen når man fratrækker den nedsatte ydeevne pga af løftehøjde- hvilket ville kunne køre ganske fint...Boris skrev:Og i DETTE tilfælde er det butikken der har vejledet forkert, fordi de ikke kender de produkter de forhandler.
Der kan man som butik så vælge at lave en garanti på at det man vejleder kunden til at købe faktisk virker - gør det ikke, jamen så får de pengene retur el. et større anlæg til samme pris.
Det er ikke trådens sag jeg omtaler, men havedams casen - tak.engelquist skrev:For det første kan du ikke bare sige at butikken har vejledet forkert- det er et spørgsmål om hvor meget flow man MENER der skal være gennem en sump, og her er langsom gennemstrømning det bedste efter min mening- den omtalte pumpe ville køre akvariets indhold gennem sumpen 2 gange i timen når man fratrækker den nedsatte ydeevne pga af løftehøjde- hvilket ville kunne køre ganske fint...Boris skrev:Og i DETTE tilfælde er det butikken der har vejledet forkert, fordi de ikke kender de produkter de forhandler.
Der kan man som butik så vælge at lave en garanti på at det man vejleder kunden til at købe faktisk virker - gør det ikke, jamen så får de pengene retur el. et større anlæg til samme pris.
For det andet: det er sgu da noget af en påstand du kommer med når du skriver de ikke kender de produkter de forhandler...
Vi lever i et frit land og det er tilladt at se sig for og tænke sig om... også for kunder der bevæger sig ind på et nyt område- såsom saltvandshoppyen- det er fint at spørge til råds i butikkerne- men man kan også selv undersøge tingene, så man er helt sikker på hvad det er præcis man vil have...
Du godeste altså- tråden igennem har andre henvist til den lov- jeg har blot henvist hvad den egenlig siger....McQuaade skrev:engelquist--- Forstår du bare ikke at denne sag ikke handler om købeloven? Du henviser gang på gang til loven, men nu er det sådan at jeg udemærket er klar over at butikken ikke SKAL tage varen retur, men jeg mener bare at de burte, det er det man kalder service!!