Genfyldning med almindelig postevand???
- kimtil
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Genfyldning med almindelig postevand???
Det skulle jeg mene, men vent lige til du får en anden bekræftigelse..
Bruger selv tunze overløb; du skal nok lige have en der har samme system som dig selv før du gør noget..
Bruger selv tunze overløb; du skal nok lige have en der har samme system som dig selv før du gør noget..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
ok så håber jeg at der er en med samme sytem der ved hva jeg skal gøre 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Et mixbed filter, er en anden form for at få vand som kun består af h2o. Det er nogle harpiksperler, som fjerner kalk og andre mineraler fra vandet.Helena skrev:Carsten hvad er et mixbed filter?
Man kan selv lave et mixbed filter. Det er nogle rør hvor man lader vandet løbe gennem de 2 forskellige harpiksperler.
Men alt har en begrænsing, og sådan nogle perler skal regeneres efter xx antal liter vand.
Det filter jeg har, er det lettere at have med at gøre. Det afleveres blot og et nyt udleveres.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
er der ikke nogen der kan hjælpe mig med om jeg bare skal gøre rørne i overløbet mindre???
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Bruger du selv dette system?Carsten skrev:Et mixbed filter, er en anden form for at få vand som kun består af h2o. Det er nogle harpiksperler, som fjerner kalk og andre mineraler fra vandet.Helena skrev:Carsten hvad er et mixbed filter?
Man kan selv lave et mixbed filter. Det er nogle rør hvor man lader vandet løbe gennem de 2 forskellige harpiksperler.
Men alt har en begrænsing, og sådan nogle perler skal regeneres efter xx antal liter vand.
Det filter jeg har, er det lettere at have med at gøre. Det afleveres blot og et nyt udleveres.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Helena skrev:Bruger du selv dette system?Carsten skrev:Et mixbed filter, er en anden form for at få vand som kun består af h2o. Det er nogle harpiksperler, som fjerner kalk og andre mineraler fra vandet.Helena skrev:Carsten hvad er et mixbed filter?

Jeg har brugt det i flere år, men synes det var lige lidt for besværligt for mig, da den eneste ledige vandhane er i bryggerset, og vandslangen skal føres uden om huset og gennem haven.
Det virker fint nok om sommeren, men er lidt besværligt om vinteren.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Hvorfor vandslange??
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Fordi det er det som passer på vandhanen og på mixbed filteret. filteret kan lave 0 vand lige så hurtigt som det kan komme ud af hanen.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Hvad koster de harpisk perler siden det ikke er mere brugt? Er det identisk med det der er bruges i silicatfiltre?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
De harpisk perler som er i et silicat filter, er en total afsalter. Med dem kan man lave saltvand om til ferskvand hvis man vil, men der skal enorme mængder til.
De perler som er i et mixbed filter er nogle andre, der er 2 forskellige slags, en som fjerner kalk og som tilsætter nogle andre ioner. Den anden slags perler fjerner så igen de ioner.
Prisen på perlerne som er i et silicatfilter, koster temmeligt meget. Mener ca 200 kroner for en liter, og de kan ikke regeneres, så vidt jeg har fået oplyst.
Mixbed filtere bruges temmeligt meget, alt efter kvaliteten af de pågældende ferskvand.
Der hvor jeg har mit filter fra, HOH, har de anlæg som kan lave mange 1000 liter i timen, og prisen svarer nogenlunde til en storebæltsbro.
De perler som er i et mixbed filter er nogle andre, der er 2 forskellige slags, en som fjerner kalk og som tilsætter nogle andre ioner. Den anden slags perler fjerner så igen de ioner.
Prisen på perlerne som er i et silicatfilter, koster temmeligt meget. Mener ca 200 kroner for en liter, og de kan ikke regeneres, så vidt jeg har fået oplyst.
Mixbed filtere bruges temmeligt meget, alt efter kvaliteten af de pågældende ferskvand.
Der hvor jeg har mit filter fra, HOH, har de anlæg som kan lave mange 1000 liter i timen, og prisen svarer nogenlunde til en storebæltsbro.