Erfaringer med Boyu 58 liter?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Re: Erfaringer med Boyu 58 liter?

Indlæg af dekoin »

:K Wow det ser sgu godt ud...det må jeg prøve, jeg tror bare jeg skære noget plexiglas til og sætter det indvendigt ved indløbene for mine sidder løse og jeg kan ikke holde dem lukket.. Hvad er det der er i venstre side lige over de zoanthus eller hvad det er
Tænkte om vi ikke skulle ha startet en tråd med boyu akvarierne, bare for at se hvordan folk har fået dem sat op.
VH dekoin alias Claus
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Vænge »

Det oppe til venstre var lidt en Georg Gearløs løsning med frysepose og elastik, da jeg ikke havde nogen prop til at lukke for vandgennemstrømningen tilbage i kammeret...
Har dog lavet lidt om i løbet af dagen og synes ikke jeg er helt tilfreds endnu, så det bliver helt sikkert lavet om igen i morgen :D
Jeg har faktisk lige fjernet filtervattet i det venstre kammer, og der kommer ikke bobler ud i akvariet...ikke dårligt! (kan endnu ikke helt gennemskue hvad der trigger hvad, men det finder man nok ud af efterhånden :))

Det er da en god ide at starte en tråd om akvariet...så kan vi trække på hinandens erfaringer - det er jo åbenbart ikke verdens nemmeste akvarie at få til at fungere optimalt :D
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Nonko
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Nordkøbenhavn

Indlæg af Nonko »

Det lyder godt :D Jeg vil gerne byde ind med mit akvarie efter sommerferien, hvor jeg køber det (ellers skal det stå i 4 uger uden mig :P)
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Vænge »

NU er jeg endelig ved at være tilfreds med det hele (måske lige på trods af skummeren, men det bliver nok ikke bedre)

Har fået nye pumper: en New NJ 800 som returpumpe - her kan jeg justere hvor meget vand den sender afsted 300-800 L/t og en Hydor Koralia 1 (ville egentlig gerne have haft en Tunze, men er positivt overrasket over Koralia'en)

Returpumpen er blevet sat til en gang rør, der bliver ført ned og til højre - ind bag ved stenene. Her har jeg så fastsat den lange sorte dyse, der spreder vandet ud mellem stenene.
Koralia'en er blevet sat ude i venstre side, med magneten i det venstre kammer (optager derved ingen plads på ruden ;)) Den sørger så for cirkulation foran og får sat lidt gang i overfladen.

Ingen problemer med bobler fra skummer...den må være kørt til nu el.l. :D
Vedhæftede filer
Akvarie 29.04.08.JPG
Akvarie 29.04.08.JPG (61.57 KiB) Vist 1370 gange
Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Det ser vildt godt ud Vænge, er der cirkulation nok med de 2 pumper? Jeg skal have købt filtervat mm idag, håber jeg kan få det til at hvirke
VH dekoin alias Claus
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Vænge »

Jeg ved ikke helt om det er nok.... Det fungerer meget godt med returvandet ind under stenene, men det kan godt være der skal tilføjes lidt ekstra cirkulation sammen med Koralia'en...nogen forslag?
Håber vattet "does the trick" :)
Venlig hilsen
Vænge

Fick
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Fick »

Nonko. du kan godt have en gramma Loreto i din balje. Den er en fredelig fisk, til gængæld ville jeg holde mig fra pseudochromis familien specielt fordi din balje er så lille. De kan være enormt stride og stresse mig andre fisk ihjel måske lige bortset fra fridmanien som er den fredligeste af dem. men Gramaen er en forholdsvis fredelig fisk, har aldrig haft problemer med den. Ville nok ikke have mere end 3 måske 4 små fisk i din balje. Gramaen er fra Caribien, mens pseudochrommis familien stammer fra Indo Pacific regionen og det Røde Hav.
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

:R :HE Du er sgu go Vænge...vattet hjalp og der er ikke flere bobler i akvariet, så tussind tak for rådet. Nu er jeg ved at være klar til tråden om Bouy 58 liter :froggy: Problemet er bare at det program jeg havde til at komprimere billeder åbenbart var på prøve og nu er prøvetiden slut :wink: nogen forslag til noget der kan hentes gratis :sneaky2:
VH dekoin alias Claus
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"