decoration af akv.
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Re: decoration af akv.
#roneld
grunden til at mange har algemagnet til at sidde i ruden 24/7 , er fordi vi har noget kraftigt lys over tanken, og det giver en masse alger, så ruden skal renses 1 gang om dagen.
igen er lyset grunden til termometeret, da vandet let kan blive ret varmt, og derved er det godt at holde øje med varmen.
grunden til at mange har algemagnet til at sidde i ruden 24/7 , er fordi vi har noget kraftigt lys over tanken, og det giver en masse alger, så ruden skal renses 1 gang om dagen.
igen er lyset grunden til termometeret, da vandet let kan blive ret varmt, og derved er det godt at holde øje med varmen.
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Jeg kan faktisk godt se pointen i dit indlæg, og syntes det er en udemærket debat.
Selv har jeg deltaget på DM-plan med mine ferskvandsakvarier og kender 100% betydningen af "ingen synlig teknik" og ved at vandstrømning og lys kan manipulere fiskene til at stå / svømme hvor man vil have dem.
Jeg må tilstå at jeg heller ikke forstår at folk i den grad mangler planlægningen i deres akvarier så øjet ikke fanges af pumper osv.
Jeg vil dog sige at jeg har haft meget svære ved at skjule teknik i saltvandsakvairet end i ferskvandsakvariet og der vil gå mange år før mit saltvandsakvarie kommer op på konkurrance plan.
Måske skyldes det at jeg stadig er ny i saltvandet og at jeg bare bliver så utålmodig når det hele er nyt og spændende.
Med mit kommende akvarie har jeg dog planlagt en del mere, og der skal der ikke mangle noget
Selv har jeg deltaget på DM-plan med mine ferskvandsakvarier og kender 100% betydningen af "ingen synlig teknik" og ved at vandstrømning og lys kan manipulere fiskene til at stå / svømme hvor man vil have dem.
Jeg må tilstå at jeg heller ikke forstår at folk i den grad mangler planlægningen i deres akvarier så øjet ikke fanges af pumper osv.
Jeg vil dog sige at jeg har haft meget svære ved at skjule teknik i saltvandsakvairet end i ferskvandsakvariet og der vil gå mange år før mit saltvandsakvarie kommer op på konkurrance plan.
Måske skyldes det at jeg stadig er ny i saltvandet og at jeg bare bliver så utålmodig når det hele er nyt og spændende.
Med mit kommende akvarie har jeg dog planlagt en del mere, og der skal der ikke mangle noget

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Til Roneld: Du behøver ikke belære mig om at læse og skrive, mener faktisk ikke jeg på nogen måde ytrer mig på en måde så folk kan blive fornærmede, du mener her er en dårlig tone/talemåde, sjovt nok er den dukket op de sidste par uger, og hvor kommer den fra?
Hvis du læser hvad Celia skriver, så er det næsten det samme som du selv skriver, men ingen, absolut ingen, bliver irriteret over det! Det er faktisk lidt trættende at man efterhånden ikke kan læse noget herinde uden at der opstår et skænderi, ved 4-5 indlæg. Slut

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
enig!
med både cecillia & helena!
venligst-jan.
med både cecillia & helena!

venligst-jan.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Jeg har meget synlige pumper i mit akvarie. Jeg mener, at et akvarie, på måske max. 2 m3, proppet med koraller (hvilket mit ikke er) og fisk fra hele verden, ikke er særlig naturligt i sig selv, så der er ingen grund til bruge meget tid på at skjule sine pumper og andet teknik, der ikke kan flyttes til sumpen, man narer ingen til at tro det er et rigtigt rev alligevel. Når vi nu er ved det unaturlige, så er det heller ikke naturlig at ha´ 200-300 forskellige koraller i et 1000-1500 liter akvarie, i naturen ville der måske være 3-5 store koraller på den plads. Jeg synes også det ser meget godt ud med alle farverne og sådan noget i disse akvarier, det jeg mener er, at det er meget unaturligt i forvejen, så pumperne synes jeg ikke gør den store forskel...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
det er rart at se så mange forskellige meninger!
i har naturligvis ret alle sammen - man skal decorere efter egen overbevisning!!
men som jeg indlednings vis skrev er jeg nok 1. smule gammeldaws.
& dem som jeg blev lært op af gjore alt for at skjule pumper etc.
det har så hængt ved siden. så 1. synlig magnet eller lignende er i min verden 1. øje bæ
venligst-jan.
i har naturligvis ret alle sammen - man skal decorere efter egen overbevisning!!
men som jeg indlednings vis skrev er jeg nok 1. smule gammeldaws.
& dem som jeg blev lært op af gjore alt for at skjule pumper etc.
det har så hængt ved siden. så 1. synlig magnet eller lignende er i min verden 1. øje bæ

venligst-jan.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Enig de pynter ikke. men man kan altid håbe på en Mag Frag eller en Temp Fragroneld skrev:ok den kunne jeg også regne ud!
men de pynter ikke lige frem.
vi prøver jo alle sammen at efterligne 1. coral rev. så man burde nok gøre sig 1. smule umage med at skjule pumper - tage magneterne op når man ikke bruger dem & evt sætte sit termometer 1. sted hvor det ikke er synligt.
venligst-jan.
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Når der nu loades et billede op - hvem F... sidder så og kigger på pumperne!?
Man kan vel abstrabere for det!?
Man er da også nødt til at sætte pumperne de rigtige steder, så der bliver dannet et
ordenligt flow i baljen. Så alt kan altså ikke skjules! Men gemmer man tingene helt væk,
er de jo også sværere at få op og rengøre!
Og ja, jeg gør da min balje ren med magneten hver 2. dag, men jeg mener ikke det
er dovenskab at jeg IKKE fjerne den helt fra baljen, men blot kører den ned i et
afsides hjørne.
Men for mit eget vedkommende kan jeg da blære mig med, at jeg har én pumpe gemt
og mit termometer sidder i sumpen, hvor vandet kommer fra baljen.
Mærkelig diskussion...
Man kan vel abstrabere for det!?
Man er da også nødt til at sætte pumperne de rigtige steder, så der bliver dannet et
ordenligt flow i baljen. Så alt kan altså ikke skjules! Men gemmer man tingene helt væk,
er de jo også sværere at få op og rengøre!
Og ja, jeg gør da min balje ren med magneten hver 2. dag, men jeg mener ikke det
er dovenskab at jeg IKKE fjerne den helt fra baljen, men blot kører den ned i et
afsides hjørne.
Men for mit eget vedkommende kan jeg da blære mig med, at jeg har én pumpe gemt
og mit termometer sidder i sumpen, hvor vandet kommer fra baljen.
Mærkelig diskussion...
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
En diskussion der blev uddebatteret for to og et halv år siden- hvorfor skal der fyres op under den nu....? Manden bag tråden har ikke besøgt forumet siden 2008...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- dekoin
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9520 Skørping
- Geografisk sted: Rebild
Den var ellers så sjov, men må nok anse den for død (diskussionen)
VH dekoin alias Claus
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Ja, tak og helt død, ellers kommer jeg måske til at skrive noget der ikke er så pænt 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.