det bedste salt
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: det bedste salt
Tilsætningstoffer kan ikke give kalk i vandet, da det ikke er i stofferne. Men i princippet kan da andre ting gøre det, men det skulle være underligt at flere menneesker oplever det i vidt forskelige akvarier med forskellig opsætning.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Men der er vel også noget godt ved at der dannes så meget kalk af Tropic Marine saltet (hvis det nu er det der forårsager kalken), for fx. så vil kalkalger vel stortrives i det, vil de ikke?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jo i princippet, men kalken forsvinder jo med tiden, den skulle jo gerne opbruges af korallerne.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Men så kan det vel anbefales at blande salt og vand i fx. tønde og så pumpe det op i akvariet for på den måde at undgå salt/kalkudfældninger? Eller vil det ikke være nok?
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Tropic Marine skulle være den bedste Ifl. test, derefter Red Sea
Forskellen på de forskellige salte, er hvor mange nærringsstoffer og sporestoffer de indeholder, Tropic Marine skulle have det laveste indhold af bl.a. Fosfat (0% mener jeg)
Derudover er der nogen der mener at nogle salte klumper og ikke er til at opløse, deriblandt Aqua Medic.
Jeg har brugt Aqua Medic, Red Sea og Tropic Marine og har ikke følt den store forskel i konsistens og opløselighed.
Aqua Medic er lidt mere "fedtet" end fx Red Sea.
Da jeg brugte Aqua Medic, havde jeg store problemer med Nitrat, nu hvor jeg bruger Red Sea, har jeg ikke noget Nitrat, dette har jeg oplevet med mere end ét akvarium!
Jeg har hørt en lille fugl synge om, at der snart kommer nogle gevaldige gode tilbud på Tropic Marine salt (25kg)
Forskellen på de forskellige salte, er hvor mange nærringsstoffer og sporestoffer de indeholder, Tropic Marine skulle have det laveste indhold af bl.a. Fosfat (0% mener jeg)
Derudover er der nogen der mener at nogle salte klumper og ikke er til at opløse, deriblandt Aqua Medic.
Jeg har brugt Aqua Medic, Red Sea og Tropic Marine og har ikke følt den store forskel i konsistens og opløselighed.
Aqua Medic er lidt mere "fedtet" end fx Red Sea.
Da jeg brugte Aqua Medic, havde jeg store problemer med Nitrat, nu hvor jeg bruger Red Sea, har jeg ikke noget Nitrat, dette har jeg oplevet med mere end ét akvarium!
Jeg har hørt en lille fugl synge om, at der snart kommer nogle gevaldige gode tilbud på Tropic Marine salt (25kg)
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Hvor kommer de tilbud henne?? 
Og er det Tropic Marine Pro salten eller den "simple" Tropic Marine der er blevet testvinder??

Og er det Tropic Marine Pro salten eller den "simple" Tropic Marine der er blevet testvinder??
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg er blevet anbefalet at købe Tropic Marine Pro frem for Tropic Marine. Har det pt. blandet op i en tønde med alm. postevand og 50 kg. levende sten og cirkulation. Synes det virker godt for mig.