du holder ikke i randers denne her gang, som du har gjort andre gange?
Skal man have cites når man henter koraller i tyskland? Er det ikke ligesom med kopimøblerne fra england, når tingene er godkendt og hentet i Tyskland (EU), så må tolderne m.v. ikke røre det?
Spør' fordi jeg ikke ved det, det lyder umiddelbart bare logisk.
Jeg vil tro, at alt de med cites er Mobys fætters problem, og ja jeg er ret sikker på at man godt må hente de koraller man vil i tyskland. det er vel det samme som at købe ved Mrutzek.
Så er Noby jo bare heldig med at han kan købe korallerne til fordelagtige priser og sælge i "Privat Salg" her hjemme. Hvor grænsen ligger ang "privatsalg" skal jeg ikke blande mig i
Min forhandler i Tyskland har de cites der skal til med citesnr og hele banditten. Jeg får en kvittering på det hele med cites nr. Så ligesom at du kan købe en vidunderkoral gennem Mrutzek eller andre tyske forhandlere som i flensburg og andet kan jeg ikke se at der er noget vejen med at jeg kører 1200 km for at købe koraller.jeg vil da også gerne ha en liste, men kun med cites numre på, for ellers er de ikke lovlige at indføre, med mindre den importør de kommer fra har en cites, ellers er det også Moby's problem.
Hej det kan jeg ikke svare dig endnu før julen er overstået. men jeg kan godt forstå at det kan være et problem for forhandlere. men private kan jo som sagt godt tage til flensburg og købe en euphyllia og trachyphyllia geoffry uden store problemer. for mit vedkommende er det samme tilfælde bare at jeg får en rabat når jeg køber stort ind.Ja, men er der nu også et cites på den konkrete art? Eller er de bare kommet idn som en Euphyllia eller ligende? Har selv lige måtte sige nej tak til en sådanne sending da cites ikke var rigtig, selv om forhandleren gav mig et cites nummer, men efter at have undersøgt det selv, så var de ikke lovlige. Men er de lovlige vil jeg da gerne ha enb liste.
du holder ikke i randers denne her gang, som du har gjort andre gange?
Hej jeg kommer til at blive fuldstændigt bombet efter 1200 km kørsel så du bliver nødt til at kører til en rasteplads ved fredricia for afhentning eller aftale noget internt med andre som skal have koraller.Det kunne ellers være dejligt så er der ikke så langt.
Med hensyn til listen. Hvordan sikre jeg míg at det er den korekte variant? Der er jo mange forskellige varianter.
Hvordan foregår betaling?
nej... det har han faktisk ikke ....karinapeter skrev:marty.................
det har han svare påKorallerne hentes fra tyskland hos min fætter der for 8 mrds tid siden gik fra forhandler til engros og min kilde har korallerne og giver mig mængderabat når jeg køber stort ind hos ham
hvis du mener du kan levere med cites vil jeg da gerne modtage en liste ,
der skal bare stå dit navn som sælger !! og at alle cites står du inde for !!
kan det lade sig gøre ?
ellers er det jo bare en smugler vare du levere.
og jo der er forskæld på om private henter "ulovlige"koraller til sig selv i tyskland om at du gør det ,,for du er vel moms reg,?? (du køre jo en del salg herinde)og så skal du jo følge regler som alle andre,
mvh
henrik
Ved i hvad. Jeg har respekt for jeres egen foretagen, og Thomas jeg har ikke ville lave noget af det her salg pga af respekt for at du holder fødselsdags tilbud i Jan. Og HLC. Det er utroligt hvor travl forhandlere nu er begyndt at rakke ned på mig. Hvis der er nogen der er i besiddelse af ulovlige koraller som 98% af alle saltvandsakvarister i Danmark har. Skal de også have en bøde for at besidde en? Hver gang eks nogen tager til flensburg og sverige for at købe en "ulovlig koral" og senere beslutter sig for at sælge den skal de også have en bøde? Hvor går grænsen? Til foreskel for jer skal jeg ikke tjene en kr på denne tur det eneste jeg skal tjene er at få nogle billige koraller til mig selv og til andre ved at købe stort ind for at få mængderabat. Så der er ikke foreskel på mig og en der beder mig om at tage 2 koraller med hjem til mig fra tyskland mod at jeg betaler dig prisen for dem når du er hjemme igen! Jeg har Firmavogn og fri diesel og fri overnatning så der er ingen udgifter.Uanset om du er privat eller butik er du stadig ansvarlig, så tager du noget ulovligt ind som privat får du også bøden, så det ændre ikke noget. Men igen lad os se cites så vi ved om vi skal handle.
Helt enig der...Herzberg skrev:Utroligt så nidkære de gode "forhandlere" er, når det kommer til "konkurrenter" salg. Og lad nu være med at sige, at nej nej det gør vi da ikke, for det er så tydeligt, at i indirekte prøver at hænge ham ud som en "cites-svindler". Og det kan jeg personligt kun se én årsag til....! Så den der med at i også gerne vil se en liste hvis han har cites den tror jeg sgu ikke på!
- HLC du havde jo også koraller på din medimport liste som du lod folk bestille og betale depositum for, som ikke kom - og hvorfor nævner du om Moby er moms-registreret, det kan du vel principelt set være totalt ligeglad med ikke?
- Saltvand, jeg ved ikke om du har koraller som normalt ikke findes i handlen, men du har da jævnligt andre koraller og fisk, som mere eller mindre er dømt til at dø i løbet af kort tid - f.eks. goniopora, gorgonier og af fisk f.eks. Zanclus cornutus.
- Marty du blev da vist også taget med fingrene i "Cites-kagedåsen" gjorde du ikke?
Der jeg vil hen er altså, at det jo ikke kan være af etiske årsager, at i siger som i gør?!
Mit indlæg skal mest ses som en perspektivering af jeres indlæg og ikke et decideret forsvar af Moby, som jeg ikke har nogen relation til udover at jeg har købt af ham nogle gange. Det kan godt være, at jeg bliver udsat for et sandt bombardement af jer 3 nu, men jeg synes bare, at man skal se lidt indad inden man begynder at hænge andre direkte eller indirekte ud.