Koral bestilling

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

liste tak :)

du holder ikke i randers denne her gang, som du har gjort andre gange?
Ludvigs
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Ludvigs »

Det kunne ellers være dejligt så er der ikke så langt.

Med hensyn til listen. Hvordan sikre jeg míg at det er den korekte variant? Der er jo mange forskellige varianter.

Hvordan foregår betaling?
Senest rettet af Ludvigs man 24. dec 2007 13:50, rettet i alt 3 gange.
yogibjorn
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
18
Geografisk sted: 8700

Indlæg af yogibjorn »

Det var en god julegave...... Liste til mig
Hvad jeg ikke når idag.......
Skal jeg ikke lave om imorgen
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Gambi »

du må også gerne sende en liste til mig :)
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

vil du ikke svare mht cites ??
det kan da ikke passe du som enste i dk kan få cites på de koraller !!!
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Lørdag 9-16 ( og efter aftale )
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
http://www.faunahorsens.dk
gå ind under saltvand og derefter fisk i butikken.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

selvom de hentes i tyskland eller alle andre lande skal der cites til ..
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af moby »

Skal man have cites når man henter koraller i tyskland? Er det ikke ligesom med kopimøblerne fra england, når tingene er godkendt og hentet i Tyskland (EU), så må tolderne m.v. ikke røre det?

Spør' fordi jeg ikke ved det, det lyder umiddelbart bare logisk.
Jeg vil tro, at alt de med cites er Mobys fætters problem, og ja jeg er ret sikker på at man godt må hente de koraller man vil i tyskland. det er vel det samme som at købe ved Mrutzek.
Så er Noby jo bare heldig med at han kan købe korallerne til fordelagtige priser og sælge i "Privat Salg" her hjemme. Hvor grænsen ligger ang "privatsalg" skal jeg ikke blande mig i
jeg vil da også gerne ha en liste, men kun med cites numre på, for ellers er de ikke lovlige at indføre, med mindre den importør de kommer fra har en cites, ellers er det også Moby's problem.
Min forhandler i Tyskland har de cites der skal til med citesnr og hele banditten. Jeg får en kvittering på det hele med cites nr. Så ligesom at du kan købe en vidunderkoral gennem Mrutzek eller andre tyske forhandlere som i flensburg og andet kan jeg ikke se at der er noget vejen med at jeg kører 1200 km for at købe koraller.
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

Ja, men er der nu også et cites på den konkrete art? Eller er de bare kommet idn som en Euphyllia eller ligende? Har selv lige måtte sige nej tak til en sådanne sending da cites ikke var rigtig, selv om forhandleren gav mig et cites nummer, men efter at have undersøgt det selv, så var de ikke lovlige. Men er de lovlige vil jeg da gerne ha enb liste.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Kim88
Reactions:

Indlæg af Kim88 »

ja jeg vil nu også gerne be om en liste :)
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

Ja, men er der nu også et cites på den konkrete art? Eller er de bare kommet idn som en Euphyllia eller ligende? Har selv lige måtte sige nej tak til en sådanne sending da cites ikke var rigtig, selv om forhandleren gav mig et cites nummer, men efter at have undersøgt det selv, så var de ikke lovlige. Men er de lovlige vil jeg da gerne ha enb liste.
Hej det kan jeg ikke svare dig endnu før julen er overstået. men jeg kan godt forstå at det kan være et problem for forhandlere. men private kan jo som sagt godt tage til flensburg og købe en euphyllia og trachyphyllia geoffry uden store problemer. for mit vedkommende er det samme tilfælde bare at jeg får en rabat når jeg køber stort ind.
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

du holder ikke i randers denne her gang, som du har gjort andre gange?
Det kunne ellers være dejligt så er der ikke så langt.

Med hensyn til listen. Hvordan sikre jeg míg at det er den korekte variant? Der er jo mange forskellige varianter.

Hvordan foregår betaling?
Hej jeg kommer til at blive fuldstændigt bombet efter 1200 km kørsel så du bliver nødt til at kører til en rasteplads ved fredricia for afhentning eller aftale noget internt med andre som skal have koraller.
angående betaling betaler du ved afhentning hos mig. men jeg er lidt overvæ ldet indtil videre da der er kommet mange henvendelser så muligvis vil det hjælpe mig at man betale halvdelen forud. skulle det ske at der er noget der mangler eller er dødt betaler man ikke for det.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

moby>>

ikke noget problem for mig at betale halvdelen for ud.. så smid en liste når du har den klar :) god jul
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af exzos »

Ja fin ting, men synes du sku ha ventet med at lave dette topic til du havde liste med priser mv.
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

priserne er lavet osv. vil bare sende dem alle på en gang efter julen pga af julestresset.
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

moby: jeg vil gerne have listen også tak...:)
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

ja samme her tror vist os jeg ryger med på den hvis der er mulighed for at hente dem i fredericia
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Jeg vil også gerne have en liste.
/martin
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

hvis du mener du kan levere med cites vil jeg da gerne modtage en liste ,
der skal bare stå dit navn som sælger !! og at alle cites står du inde for !!
kan det lade sig gøre ?
ellers er det jo bare en smugler vare du levere.
og jo der er forskæld på om private henter "ulovlige"koraller til sig selv i tyskland om at du gør det ,,for du er vel moms reg,?? (du køre jo en del salg herinde)og så skal du jo følge regler som alle andre,
mvh
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Brugeravatar
Breuner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Breuner »

Hej Moby, osse en liste til mig tak :P
Mvh. Breuner.

Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Aalborg :)

190 L Juwel hjørneakvarie - Nedlukning igang.
130 L Red Sea Max - Nedlukning igang.
126 L DIY projekt - Kører.
530 L Helglas - Under konstruktion.
marty
Reactions:

?

Indlæg af marty »

karinapeter skrev:marty.................
Korallerne hentes fra tyskland hos min fætter der for 8 mrds tid siden gik fra forhandler til engros og min kilde har korallerne og giver mig mængderabat når jeg køber stort ind hos ham
det har han svare på
nej... det har han faktisk ikke ....
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

Uanset om du er privat eller butik er du stadig ansvarlig, så tager du noget ulovligt ind som privat får du også bøden, så det ændre ikke noget. Men igen lad os se cites så vi ved om vi skal handle.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Utroligt så nidkære de gode "forhandlere" er, når det kommer til "konkurrenter" salg. Og lad nu være med at sige, at nej nej det gør vi da ikke, for det er så tydeligt, at i indirekte prøver at hænge ham ud som en "cites-svindler". Og det kan jeg personligt kun se én årsag til....! Så den der med at i også gerne vil se en liste hvis han har cites den tror jeg sgu ikke på!

- HLC du havde jo også koraller på din medimport liste som du lod folk bestille og betale depositum for, som ikke kom - og hvorfor nævner du om Moby er moms-registreret, det kan du vel principelt set være totalt ligeglad med ikke?

- Saltvand, jeg ved ikke om du har koraller som normalt ikke findes i handlen, men du har da jævnligt andre koraller og fisk, som mere eller mindre er dømt til at dø i løbet af kort tid - f.eks. goniopora, gorgonier og af fisk f.eks. Zanclus cornutus.

- Marty du blev da vist også taget med fingrene i "Cites-kagedåsen" gjorde du ikke?

Der jeg vil hen er altså, at det jo ikke kan være af etiske årsager, at i siger som i gør?!

Mit indlæg skal mest ses som en perspektivering af jeres indlæg og ikke et decideret forsvar af Moby, som jeg ikke har nogen relation til udover at jeg har købt af ham nogle gange. Det kan godt være, at jeg bliver udsat for et sandt bombardement af jer 3 nu, men jeg synes bare, at man skal se lidt indad inden man begynder at hænge andre direkte eller indirekte ud.
Senest rettet af herzberg tirs 25. dec 2007 11:05, rettet i alt 8 gange.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Har handlet med Moby før, og kan kun sige at det er top nice kval ...
Så thumbs up for det gode initiativ :D

Liste til mig !
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Bosse »

Send gerne liste til mig
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

hvis du mener du kan levere med cites vil jeg da gerne modtage en liste ,
der skal bare stå dit navn som sælger !! og at alle cites står du inde for !!
kan det lade sig gøre ?
ellers er det jo bare en smugler vare du levere.
og jo der er forskæld på om private henter "ulovlige"koraller til sig selv i tyskland om at du gør det ,,for du er vel moms reg,?? (du køre jo en del salg herinde)og så skal du jo følge regler som alle andre,
mvh
henrik
Uanset om du er privat eller butik er du stadig ansvarlig, så tager du noget ulovligt ind som privat får du også bøden, så det ændre ikke noget. Men igen lad os se cites så vi ved om vi skal handle.
Ved i hvad. Jeg har respekt for jeres egen foretagen, og Thomas jeg har ikke ville lave noget af det her salg pga af respekt for at du holder fødselsdags tilbud i Jan. Og HLC. Det er utroligt hvor travl forhandlere nu er begyndt at rakke ned på mig. Hvis der er nogen der er i besiddelse af ulovlige koraller som 98% af alle saltvandsakvarister i Danmark har. Skal de også have en bøde for at besidde en? Hver gang eks nogen tager til flensburg og sverige for at købe en "ulovlig koral" og senere beslutter sig for at sælge den skal de også have en bøde? Hvor går grænsen? Til foreskel for jer skal jeg ikke tjene en kr på denne tur det eneste jeg skal tjene er at få nogle billige koraller til mig selv og til andre ved at købe stort ind for at få mængderabat. Så der er ikke foreskel på mig og en der beder mig om at tage 2 koraller med hjem til mig fra tyskland mod at jeg betaler dig prisen for dem når du er hjemme igen! Jeg har Firmavogn og fri diesel og fri overnatning så der er ingen udgifter.
Personlig synes jeg at i ikke har lavet andet end at bringe dårlig karma over denne tråd så jeg synes at i bare skal blande jer uden om og holde jer til jeres egne kilder af grossister!

HERZBERG SKREV
Utroligt så nidkære de gode "forhandlere" er, når det kommer til "konkurrenter" salg. Og lad nu være med at sige, at nej nej det gør vi da ikke, for det er så tydeligt, at i indirekte prøver at hænge ham ud som en "cites-svindler". Og det kan jeg personligt kun se én årsag til....! Så den der med at i også gerne vil se en liste hvis han har cites den tror jeg sgu ikke på!

- HLC du havde jo også koraller på din medimport liste som du lod folk bestille og betale depositum for, som ikke kom - og hvorfor nævner du om Moby er moms-registreret, det kan du vel principelt set være totalt ligeglad med ikke?

- Saltvand, jeg ved ikke om du har koraller som normalt ikke findes i handlen, men du har da jævnligt andre koraller og fisk, som mere eller mindre er dømt til at dø i løbet af kort tid - f.eks. goniopora, gorgonier og af fisk f.eks. Zanclus cornutus.

- Marty du blev da vist også taget med fingrene i "Cites-kagedåsen" gjorde du ikke?

Der jeg vil hen er altså, at det jo ikke kan være af etiske årsager, at i siger som i gør?!

Mit indlæg skal mest ses som en perspektivering af jeres indlæg og ikke et decideret forsvar af Moby, som jeg ikke har nogen relation til udover at jeg har købt af ham nogle gange. Det kan godt være, at jeg bliver udsat for et sand bombardement af jer 3 nu, men jeg synes bare, at man skal se lidt indad inden man begynder at hænge andre direkte eller indirekte ud.

Tak for backuppen Herzberg. Og er fuldstændig enig!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Herzberg skrev:Utroligt så nidkære de gode "forhandlere" er, når det kommer til "konkurrenter" salg. Og lad nu være med at sige, at nej nej det gør vi da ikke, for det er så tydeligt, at i indirekte prøver at hænge ham ud som en "cites-svindler". Og det kan jeg personligt kun se én årsag til....! Så den der med at i også gerne vil se en liste hvis han har cites den tror jeg sgu ikke på!

Mit indlæg skal mest ses som en perspektivering af jeres indlæg og ikke et decideret forsvar af Moby, som jeg ikke har nogen relation til udover at jeg har købt af ham nogle gange. Det kan godt være, at jeg bliver udsat for et sandt bombardement af jer 3 nu, men jeg synes bare, at man skal se lidt indad inden man begynder at hænge andre direkte eller indirekte ud.
Helt enig der...
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

ja samme her tror vist os jeg ryger med på den hvis der er mulighed for at hente dem i fredericia
Jeg laver stop ved en rasteplads før broen til fyn ved fredericia , Odense ved nygårdsvej , og hos mig selv i Glostrup!
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

hold kæft hvor har i ondt i røven ! det var da satans .. :| Det er da ikke jeres problem at lege ordensmagt ?
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

moby
okay det sgu lækkert ang de steder du holder glæder mig til ats e en liste når du sender den ud.

nu har jeg selv læst en del emd på de seneste tråde ang cites osv må nok indrømme jeg bakker HERZBERG 100% op bag det han skrev sad i går og læsten mere i denne tråd og var selv ved at skrive at det er for dårligt i skal sprede så dårlig karma herinde over nogle ting som til tider i ikke er en skid bedre til.
HERZBERG synes det er kanon der er en som dig der gider åbne munden.
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

[quote="Herzberg"]
quote]

nej... jeg blev faktisk ikke taget med fingerne i "cites kagedåsen " som du kalder det , det der skete var at s&n faktisk havde givet cites på det ...da det så kom havde leverandøren sendt noget med som der ikke var cites på , og så knallede de mig på hele møllen ....jeg snakker af erfarring her - har du ikke dansk cites på det kan man få er rigtig kedelig regning i form af en STOR bøde hvilket er ret kedeligt efter min mening ..:(
grunden til at jeg skrev mht. cites på det er fordi det ville være ret ok fedt for mig at vide hvordan moby havde opnået cites på de koraller som jeg ikke kunne få cites på....hvorfor ? jo for så vidste jeg hvordan den skulle kringles næste gang der skulle søges cites på koraller ,for jeg fik at vide ved skov & natur ,at jeg skulle søge cites uanset om de kom fra indonesien sverige,tyskland eller pakkistan for den sags skyld (precis som han sagde det :) ) men vil MEGET GERNE porintere at jeg ikke ikke har ondt i røven,men gerne selv ville have nogle af de koraller i min egen private balje... andet er der ikke i det ..om moby er "momset " eller ej er jeg total ligeglad med , jeg vil som alle andre også bare have nogle fede billige koraller i min balje,og når jeg så ik selv kan få cites på dem spørger jeg selvfølgelig moby om en liste ...igen om der er cites eller ej, om de er "sorte " grønne,gule .... er et´fedt for mig...om jeg har ondt i røven ... ? - ik det mindste ..men at moby ikke tjener noget på dem - det tror jeg så ik på.... - igen ... kommer heller ikke mig ved og er også ret ligeglad,bare man kan få fat i et par fede koraller jeg ikke selv kan få ind ... thats´ all folks ...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"