Hjælp til sump design

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg hiver lige op i denne tråd...
Bruger i silikone til at sætte de "indre" glasplader fast med??
Og hvor mange kamre ud over skummerkammer, refugium og returkammer kan man have?? Osmosevand har jeg tænkt mig at have i et kammer ved siden af.

Og så vil jeg lige høre om der er et topic om sump design et sted?? Kan huske at der var en der smed et billede af en helt ny sump som bare så mega lækker ud, nogle der kan huske hvem det var??
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Silikone ja, der er vist ikke meget andet der virker. Med mindre du limer plexiglas.

Du kan ha lige så mange kamre som du har lyst, og ikke mindst, plads til. Jeg har f.eks. osmosekammer langs bagsiden af min sump i hele dens længde og højde.

Prøv at checke melevsreef.com der er nogle forskellige designs. De er dog amerikanske, så de er ind i mellem lidt mere fancy end dem vi laver herhjemme - plus han laver dem i plexiglas, hvilket giver en større designmæssig frihed.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Lækker side, tak for linket herzberg :)

Den sump der er her, den er da mega smart lavet:
http://www.melevsreef.com/280g/280g_sump.html
Der løber kun en lille smule ned i refugiummet, så vandet ikke bare løber hurtigt forbi algerne.
Er det ikke bedre at lave, i stedet for at vandet bare spæner igennem hele sumpen??
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"