490Liter Akvarie
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Lille update.. 25kg ls ligger og bliver kørt ind i mit andet akvarie.. har pt ligget i en uge ca.... ellers har jeg fået fat i lidt skiver og sådan til mit akv... venter enlig bare på jeg kan få det gjort færdigt.. altså sat de sidste sten i.. købte 3 turbo snegle mere idag så er oppe på 6 turbo snegle i alt.. Har pt alt for mange alger over alt... ellers trives mine fisk godt
nå ja købte også lige 5kg døde ls mere idag.. så nu er der 15kg døde ls i + 78kg ls.... så med tiden vil jeg komme op på 118kg ca... burde da være nok
(en del af dem ligger i min sump også...)

- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
den ene mandarin er død.. well enlig har den vist været død siden jeg fik den.. dette er så nummer 2 der er død fra Planetorama.. aner ikke lige om det er deres fisk, men da jeg fik den allede med det samme røg den om bag alle mine sten og så så jeg den ikke mere..
hunnen den har det fint...
angående mad til mine mandarin fisk, så har jeg 40kg ls fra et gammelt akvarie, der er fyldt med liv, så der burde være ildt mad til dem der.. og som sagt hunnen har det fint
angående superlim skal det være loctite? eller burde alt virke?
hunnen den har det fint...
angående mad til mine mandarin fisk, så har jeg 40kg ls fra et gammelt akvarie, der er fyldt med liv, så der burde være ildt mad til dem der.. og som sagt hunnen har det fint

angående superlim skal det være loctite? eller burde alt virke?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
tror nu nok den anden skal overleve, mine sten er pænt fyldt med liv, desuden kommer der om en uges tid 25kg nye ls i.. der også vrimler med liv...
og at spørge her inde, tja.. men tit der er det jo reglion hvad man kan og ikke kan komme i, i starten... f.eks lever min pallet kirug jo fint og er blevet rigtig fed.. mens halvdelen her inde mente den ville dø i mit akv... men jeg skriver dit råd bag øret og venter med at købe en ny han, i de næste 4 mdr...
og at spørge her inde, tja.. men tit der er det jo reglion hvad man kan og ikke kan komme i, i starten... f.eks lever min pallet kirug jo fint og er blevet rigtig fed.. mens halvdelen her inde mente den ville dø i mit akv... men jeg skriver dit råd bag øret og venter med at købe en ny han, i de næste 4 mdr...
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
tag et tyndt glas, som de andre fisk ikke kan komme ned i og put artemia derned. Der kan Mandarinen spise i fred og du kan hive glasset op igen...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Her er lige nogle nye målinger:
No2 = 0,01
no3 = 5
nh4 = < 0,25
ph = 8,0 - 8,3
po4 = 0,25 Phosphate
ca = 350
kh/aik = 9,6
Hvordan rettes po4 til?
og så lige et dumt spørgsmål måske.. Men når man skal måle kh/aik og ca så er der sådan en plastik dims man skal sætte på. Der står man skal sætte den på og så trække væsken ind indtil man rammer 1ml med stemplet. Når man gør det er der jo luft fra 1ml ned til 0.7ml det kan da ikke passe det er meningen? der står jo bare i anvisning at der vil være lidt luft men der er jo meget det der? nogle der lige kan forklare det lidt idiot sikkert?
Der ud over er jeg hoppet på sukker kuren ( http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... sc&start=0 ), så har tilsat 1 spise ske til mit akv der køre. og så har jeg tilsat 1 spise ske, til de sten jeg er ved at køre ind i et andet akv, hvor no2 og no3 ligger så højt at det ikke kan måles.. farven er en MEGET mørk lilla.... bliver spændene at se hvad der sker
No2 = 0,01
no3 = 5
nh4 = < 0,25
ph = 8,0 - 8,3
po4 = 0,25 Phosphate
ca = 350
kh/aik = 9,6
Hvordan rettes po4 til?
og så lige et dumt spørgsmål måske.. Men når man skal måle kh/aik og ca så er der sådan en plastik dims man skal sætte på. Der står man skal sætte den på og så trække væsken ind indtil man rammer 1ml med stemplet. Når man gør det er der jo luft fra 1ml ned til 0.7ml det kan da ikke passe det er meningen? der står jo bare i anvisning at der vil være lidt luft men der er jo meget det der? nogle der lige kan forklare det lidt idiot sikkert?
Der ud over er jeg hoppet på sukker kuren ( http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... sc&start=0 ), så har tilsat 1 spise ske til mit akv der køre. og så har jeg tilsat 1 spise ske, til de sten jeg er ved at køre ind i et andet akv, hvor no2 og no3 ligger så højt at det ikke kan måles.. farven er en MEGET mørk lilla.... bliver spændene at se hvad der sker

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
efter et vandskifte, pga for høje no2 og no3 målinger så rodede jeg lidt i min sump efter nogle store sten til at bruge til at bygge lidt om med.. skal vist lige ud i styr på dyr efter 4 kg døde ls mere.. så min opsætning kan blive perfekt... men så ender vi også på 120kg ls
any way fandt dette her:
Det har overlevet 1½-2 måneder i min sump, hvor de sidste 3 uger har været med lys.....
any way fandt dette her:

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
opdatering..
fået lidt nye ting i, samt fandt den røde skive nede i min sump.. dukker efterhånden gode ting frem der nede i... gad vide om der dukker mere op

der ud over har jeg fået nitrat og fosfat filter.. det er dog ikke sat til endnu.. regner med at få smidt mine sidste levende sten over i akvariet sidste i næste uge.. hvor stenopsætningen så endelig kan blive færdig...
fået lidt nye ting i, samt fandt den røde skive nede i min sump.. dukker efterhånden gode ting frem der nede i... gad vide om der dukker mere op

der ud over har jeg fået nitrat og fosfat filter.. det er dog ikke sat til endnu.. regner med at få smidt mine sidste levende sten over i akvariet sidste i næste uge.. hvor stenopsætningen så endelig kan blive færdig...