Vejledningen anbefaler at ilte vandet godt under kuren, for at undgå et PH drop.
Jeg kører i forvejen med jævnlige vandskift, for at få kobber ned på plads- så efter kuren får den lige lidt ekstra gas

Vejledningen anbefaler at ilte vandet godt under kuren, for at undgå et PH drop.

Det kommer an på luftkvaliteten i rummet: udluftning- hvor mange opholder sig i rummet osv- men da jeg havde scrubber på mit sidste akvarie, skiftede jeg ca hver anden måned…Anders månsson skrev: tors 29. jun 2023 20:10 måske man skulle få en co2 scrubber:-) Det var da helt vildt
hvor tit skal du skifte mediet?

Nej, PH er steget væsenligt efter scrubberen blev koblet på… men i luften udefra er der jo også bilos og lidt cigaretrøg fra underboen

Jo den snakker godtnok lidt, da den, som du skriver, er forbundet direkte til luftindtaget… tænkte at det ville give et mere effektivt sug, igennem scrubberen og dermed mere luft- mit umiddelbare indtryk, er at den skummer bedre ved direkte tilslutning.Mikas skrev: søn 2. jul 2023 09:57 Jeg er nysgerrig . Hvor har du pillet lyddæmper fra på din skummer? Larmer den ikke når du kører den direkte på skrubberen?
Jeg kan tydeligt høre forskel om jeg piller min fra?
Det ændre vel ingen ting at sætte slangen på lyddæmperen i stedet for direkte på pumpen?

Jeg synes ikke at den siger voldsomt meget, så kan godt leve med detMikas skrev: søn 2. jul 2023 10:17 Okay jeg har ikke prøvet så jeg ved det ikke men jeg er nu også for støjfølsom til at give det et forsøg![]()

Anders månsson skrev: man 3. jul 2023 21:55 Holst: hvilken type medie bruger du?
Hvor tit tilsætter du medie?

Det er svært at sige om det betyder noget- men det hører i hvertfald ikke til i saltvand!nielsk skrev: tirs 11. jul 2023 14:37 Har du indtryk af det forhøjede aluminium betyder noget? Så en lille rotorrids ville jeg også bare køre med