Trist at se dine fisk sådan.. Håber du får slået det ned.
Håber ikke Vodkaen er til Carsten inden han skal montere det uv filter..

Hej Kennethkenneth145 skrev:Hej Henning
Hej Kennethkenneth145 skrev:Hej Henning
kenneth145 skrev:Kirling skrev:Utrolig flot balje...
Ked af at høre med de hvide pletter! hvis jeg var dig så ville jeg købe noget easy life ffm, så HURTIGT som muligt, det har hjulpet mig flere gange når jeg har haft hvide pletter, det det gør er at den slår alle barkterierne ihjæl der er i baljen, dvs når de hvide pletter falder af fisken så burde de ikke komme tilbage med forstærket tilstand!! men der i mod burde de være svækket.. jeg har aldrig mistet en fisk til hvide pletter men har godt nok været ramt at det, jeg er sikker på at easy life har en posetiv efekt!!
Easylife ffm er godt for mange ting.... men kan ikke se hvordan det skulle kunne hjælpe imod parasitter som hvide pletter.
Det var ikke noget jeg ville bruge i det her tilfælde.
At der skulle være noget galt med Hennings vand fordi han har fået parasitter i kan jeg heller ikke se. de kan komme med nye fisk og kan formere sig ganske hurtigt selv i rent akvarie vand.
Helt enig i at det ikke skader noget.... Men det hjælper heller ikke imod de hvide pletter.... så hvorfor smide det i ??.Kirling skrev:kenneth145 skrev:Kirling skrev:Utrolig flot balje...
Ked af at høre med de hvide pletter! hvis jeg var dig så ville jeg købe noget easy life ffm, så HURTIGT som muligt, det har hjulpet mig flere gange når jeg har haft hvide pletter, det det gør er at den slår alle barkterierne ihjæl der er i baljen, dvs når de hvide pletter falder af fisken så burde de ikke komme tilbage med forstærket tilstand!! men der i mod burde de være svækket.. jeg har aldrig mistet en fisk til hvide pletter men har godt nok været ramt at det, jeg er sikker på at easy life har en posetiv efekt!!
Easylife ffm er godt for mange ting.... men kan ikke se hvordan det skulle kunne hjælpe imod parasitter som hvide pletter.
At der skulle være noget galt med Hennings vand fordi han har fået parasitter i kan jeg heller ikke se. de kan komme med nye fisk og kan formere sig ganske hurtigt selv i rent akvarie vand.
Nej ok jamen så må han jo bare lade være med at bruge dette VIDUNDERMIDDEL... jeg ville nu smide det i, med det samme.. skader intet...
pederrevnørd skrev:Hej folk med åbenlys modsat mening af mig !!!
det skal der oz være plads til, men var hennings vand i orden og er blevt smittet af syge fisk, så ville de være stærke nok til selv at bekæmpe det her.
Så nej, JEG NÆGTER AT TRO AT VANDET OG VÆRDIER ER ELLER HAR VÆRET STABILE.
få rettet årsag istedet for at bekæmpe symptomet.
Jeg støtter dog brug af medicin i mange afskygninger i dette tilfælde, men ikke i hovedakvariet.
Mange gode hilsener, også til dem der er uenig
Peder
kenneth145 skrev:Kirling skrev:kenneth145 skrev:Kirling skrev:Utrolig flot balje...
Nej ok jamen så må han jo bare lade være med at bruge dette VIDUNDERMIDDEL... jeg ville nu smide det i, med det samme.. skader intet...
Helt enig i at det ikke skader noget.... Men det hjælper heller ikke imod de hvide pletter.... så hvorfor smide det i ??.
Jeg bruger selv easylife efter vandskifte og er enig i at det er et godt middel.
Omvendt skader aktivt kul heller ikke, men det vil heller ikke hjælpe på pletterne. Men vil give klart vand...
Hehe, hmmmmm hvordan får et akvarie lige træk ????pederrevnørd skrev:hej Henning,
trist med mandarinenmen godt at de er begyndt at spise igen. Giver da håb.
Har akvariet fået kulde eller træk ?
Mg kan ikke give disse symptomer. Har du målt nitrit og ammoniak ?
held og lykke:-)
Hej PernilleVænge skrev:Hej Henning
Håber i får bugt med parasitterne i aften!
Der findes tre typer af parasitter, der medfører hvide pletter eller lignende, som man ofte ser i saltvandshobbyen.
Brooklynella (clownfish disease), Oodinium og Cryptocaryon - Henning du kan nok bedst selv sammenligne dine fisk med diverse billeder af de forskellige angreb.
Fandt en artikel om Cryptocaryon som jeg kan anbefale: http://reefkeeping.com/issues/2003-08/sp/index.php
De andre kan man google og læse om med et meget kritisk øje
Knus Pernille
Jeg tænkte mere på, om ikke den store fiskebestand kunne være én stor grund til forhøjet nitrat`?nesnej skrev:Smag og behag er jo forskellig. Mener ikke jeg har overfyldt baljen med fisk, men der skal ikke flere fisk i end det jeg har haft.
Den eneste kejser der en gang imellem smager på sps'erne er flammekejseren, men det er sjældent den gør det, og så længe den ikke grovæder af dem, er det ok for det er en virkelig smuk fisk at have gående i baljen.Gino skrev:Hej
Det er BARE gode billeder:-)
men tænkte på, er der igen af dine små dværg kejsere der napper lidt i dine koraller?
MVH