Tak for linket - det giver jeg videre

Haha. 25 kg, så er der da alligevel til et par dosseringer! Måske jeg bare skal satse på at bestille et sted med webshop.nbd skrev:Sidst jeg var i Bauhaus havde de kun en 25 kg spand, så jeg købte i stedet en 0,5 kg bøtte i Horsens.
Tak for linket - det giver jeg videre
Hehe. Ja, mon ikke sådan en hidsigprop nok skulle kunne få vendt magtbalancen i akvariet. Jeg ville dog nok være lidt nervøs for om ikke den kunne finde på også at værelidt hård imod akvariets andre beboerenbd skrev:Du kan altid tilsætte en damsel. Den skal nok sige fra overfor gylten, og den er SU-venlig
Mange tak Charlie. Jeg er beæretcharlie saltvand skrev:Det er et pisse flot setup Jonas!
Måske din cyano skyldes en lille ubalance ml. Nitrat og fosfat?
Smuk balje!!!!
GØR DET!!!DonZeusAlonso skrev:Super fedt akvarie . Kan især lide drop off stilen.
Så meget at jeg faktisk overvejer at skrotte min egen ide med den normale rumdeler og så lave en rumdeler med et drop off system istedet.
Du gav mig inspiration til dette og skulle hilse fra konen og sige "tak" haha .. For nu har hun hørt på det andet i flere uger/måneder og nu er jeg igang med at studere fordele/ulemper ved dette system istedet.
jonas _sandager skrev:GØR DET!!!DonZeusAlonso skrev:Super fedt akvarie . Kan især lide drop off stilen.
Så meget at jeg faktisk overvejer at skrotte min egen ide med den normale rumdeler og så lave en rumdeler med et drop off system istedet.
Du gav mig inspiration til dette og skulle hilse fra konen og sige "tak" haha .. For nu har hun hørt på det andet i flere uger/måneder og nu er jeg igang med at studere fordele/ulemper ved dette system istedet.
Et drop kommer først rigtigt til sin ret som en rumdeler, så det skal du da bare ha'!
Specielt når det bliver lidt større, er der da helt sikkert nogle udfordringer med rengøring og flow i den dybe ende. Men jeg mener nu helt sikkert det er det værd.
Jeg er meget glad for at kunne have inspireretDu må hilse din kone og sige undskyld.
Og hvis du lige mangler den sidste inspiration, så kig her (jaja, du har nok set det i forvejen, men det er altså et kig mere værd...
Men hvis du gemmer pumperne inde i kassen , hvordan kommer du så derind hvis pumpen går i stykker ?charlie saltvand skrev:Jeg var selv ude i at ville lave et drop akvarie da jeg var i planlægningsfasen med min nye balje. Jeg undersøgte om man kan få lavet et liggende "L" i et stykke glas. Det KAN man, men men men... Det skal laser skæres og der kan komme enormt mange spændninger i glasset og det KOSTER KASSEN!!!!!
Derfor overvejede jeg at få lavet 2 akvarier. Et "standard" og så sætte et i samme bredde men højere ude for enden..... Men nej... Det blir for bøvlet med teknik, rengøring af ruder osv. Osv....
Jeg tænker at Jonas løsning er den eneste rigtige. At lave en kasse inde i akvariet. Denne kan så evt. Gemme pumper osv.
Smuk balje Jonas.
Hvad med at få det lavet i 20 mm akryl? Det er sikkert også dyrt, men bestemt lettere at arbejde med. Få evt. inspiration i Fiskerimuseet i Esbjerg - de har adskillige alternative akvarie-designs, som de selv har fremstillet i akryl.charlie saltvand skrev:Jeg undersøgte om man kan få lavet et liggende "L" i et stykke glas. Det KAN man, men men men... Det skal laser skæres og der kan komme enormt mange spændninger i glasset og det KOSTER KASSEN!!!!!
Jeg har et akryl akvarie lige pt. og det skal jeg ikke have igen .. Så det er udelukket desværre ..nbd skrev:Hvad med at få det lavet i 20 mm akryl? Det er sikkert også dyrt, men bestemt lettere at arbejde med. Få evt. inspiration i Fiskerimuseet i Esbjerg - de har adskillige alternative akvarie-designs, som de selv har fremstillet i akryl.charlie saltvand skrev:Jeg undersøgte om man kan få lavet et liggende "L" i et stykke glas. Det KAN man, men men men... Det skal laser skæres og der kan komme enormt mange spændninger i glasset og det KOSTER KASSEN!!!!!
Lige præcis ridser faktisk, et glas akvarie er mere tilgivende end et akryl. Men de er ikke så synlige på et glas akvarie, har nemlig ejet et glas alvarie før og der skulle man studere for at finde ridserne, med det jeg har nu kan jeg se dem ligeså snart, lyset bliver tændt. Samt der sætter sig hurtigt alger i revnen. Kan til gengæld godt lide ideen med at akvariet er "helstøbt", når vi snakker akryl, som jo i realiteten gør det mere sikkert i længden, samt du kan tabe en sten inde i det uden at glasset revner .charlie saltvand skrev:Jeg har et akryl akvarie lige pt. og det skal jeg ikke have igen .. Så det er udelukket desværre ..
Hvorfor? Ridser? Eller..... Fortæl fortæl