Længe siden jeg er kommet med en opdatering, så det må vel være tid for det nu?

for der er sket en hel del vil jeg mene
I tirsdag slog jeg endelig kalkreaktoren til, så nu er det med at få den justeret

så håber på den kan stabilisere mine værdier, for de er ret dårlige nu....
Nedenstående er målt, først tirsdag aften, igår aftes (hvorefter jeg skruede lidt op for doseringsmaskinen til kalkreaktoren) også en måling fra nu
KH - 6,7 - 6,1 - 5,3
MG - 820 - 780 - 820
Ph - 8 - 8 - 8
ca - 420 - 420 - 400
KH bliver ved med at falde, nogle der ved om jeg kan få et medie der kan smides i kalkreaktoren for at stabilisere den? eller skal jeg bare blive ved med at tonse pulver i? jeg smider mere end en teske Salifert KH + PH buffer i om dagen (har jeg så ikke gjord de tre dage kalkreaktoren har kørt)
Men ellers går det frem ad med korallerne igen, eller det vil sige alle koraller pånær min grønne acropora, den er blevet mere grøn, men smider mere og mere væv
Jeg fik lidt med hjem fra Dejong, jeg købte 3 fisk i small, en cola kirug, en desjardinii og en foxface, cola kirugen døde efter et par dage, den var hårdt ramt af MHLLE

Træls den gik til, men måske godt for min belastning da jeg havde regnet med en størrelse small var 3-5 cm og dem her var slet ikke i nærheden af den størrelse. Men virkeligt trist at miste en fisk jeg så længe har ønsket mig, men har besluttet mig for der ikke skal andre store fisk i, ihvertfald ikke så længe jeg har den foxface og desjardinii jeg har nu, de skal jo nok byttes ud når de er blevet et par centimeter større
FTS
Søpindsvinet prøver at kravle ned i et tomt sneglehus.....
og denne hammerkoral er nu gået igang med at danne et nyt hovede
denne tricolor er også endelig blevet tricolor

og ikke bare brun
og farven på styloporaerne er stærkt på vej tilbage
og algerne på pladekorallen er også blevet mindre
der er ikke længere alger mellem hovederne på hammerkorallen
der slåses om at komme til foderklemmen
denne montipora forsvandt hurtigt inden den blev flyttet til dette akvarium og var helt hvid, nu er farverne kommet tilbage, og der er kommet vækstkant ned mod det ellers døde skelet
Som det ses på nogle af billederne er der en masse lort på bunden, bogstaveligt talt.... men så vidt jeg kan forstå skal det bare havde lov at blive liggende når jeg har DSB, så skal sandbunden selv nedbryde det, men da jeg nu har belastet den med to store (størrelse "small") fisk, så er den ikke helt med, og skal derfor havde tid til at opbygge bakterier og det liv der er dernede skal også formere sig