Det tror jeg er fint.. men jeg vil nok gå efter de 2 cm.. så der ikke kun er en tynd tynd lys kant under... vi har 2 cm de andre steder i huset.. og det ser godt ud. Har lige taget et hurtigt billede med min mobil... Billedet er ikke så godt, og i virkeligheden kan man ikke se de små "huller" i lyset. Men under de skabe er der 2 cm luft under.Moente skrev:Jeg skal nemlig lave mit bord her i løbet af weekenden, og spørgsmålet er hvor meget plads under pladerne der skal være. Tænker måske at de kan svæve 1-2 cm over gulvet, og så kan LED-båndet sidde på indersiden af pladen og lyse direkte indad mod væggen. Hvad tænker du om den afstand?kenneth olsen skrev:Ja, ham kan man godt stjæle lidt ideer fra....Moente skrev:Haha, jeg har også planer om at lave LED under skabet, som jeg også har forklaret Mark! Netop også inspireret af Chingchai.
Hvordan har du tænkt dig at lave det?
Jeg synes det ser vildt fedt ud med LED under. Vi har det faktisk andre steder i lejligheden også.. Så det kommer til at matche meget godt med resten.
Det er super nemt at lave... Vi køber de LED i IKEA - man kan købe dem i en slags bånd ( som man endda kan klippe i, hvis de er for lange) og med tape strimle under. Dem montere vi bare på undertiden af skabet. Man skal bare vende dem rigtigt, så de ikke lyser direkte ned i gulvet... For så kan man se prikkerne hele vejen hen, men man skal pege dem lidt ind ad, så det er indirekte lys der rammer gulvet.
Koralrev på Istedgade...
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: KBH V
Re: Koralrev på Istedgade - nu med akvarie!
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er hvide Epoxy gulve i hvid højglans. Synes ikke det er så slemt med slid.. men selvfølgelig kan man godt se det lidt under spisebordet, hvor stolene bliver trukket ind og ud, men der kan man bare sætte de små " filt dutter" på. Det eneste er at man kan se alt støv på gulvet og i hjørnerne.Carsten skrev:Må man spørge hvad er det I har på gulvet?. Og vil en så blank hvid flade ikke blive slidt ret hurtigt?
Når vi har fest eller gæster.. så beholde de ofte skoene på... og enkelte gange giver det de der sorte streger.. men dem kan man bare vaske af med en gulv-vask.

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
Perfekt, Kenneth, lige det jeg ville høre. Så kan jeg trygt gå i gang med bordet, og selvfølgelig også finde en blå LED-skinne. Evt. en RGB-skinne?kenneth olsen skrev:Det tror jeg er fint.. men jeg vil nok gå efter de 2 cm.. så der ikke kun er en tynd tynd lys kant under... vi har 2 cm de andre steder i huset.. og det ser godt ud. Har lige taget et hurtigt billede med min mobil... Billedet er ikke så godt, og i virkeligheden kan man ikke se de små "huller" i lyset. Men under de skabe er der 2 cm luft under.Moente skrev:Jeg skal nemlig lave mit bord her i løbet af weekenden, og spørgsmålet er hvor meget plads under pladerne der skal være. Tænker måske at de kan svæve 1-2 cm over gulvet, og så kan LED-båndet sidde på indersiden af pladen og lyse direkte indad mod væggen. Hvad tænker du om den afstand?kenneth olsen skrev:Ja, ham kan man godt stjæle lidt ideer fra....Moente skrev:Haha, jeg har også planer om at lave LED under skabet, som jeg også har forklaret Mark! Netop også inspireret af Chingchai.
Jeg synes det ser vildt fedt ud med LED under. Vi har det faktisk andre steder i lejligheden også.. Så det kommer til at matche meget godt med resten.
Det er super nemt at lave... Vi køber de LED i IKEA - man kan købe dem i en slags bånd ( som man endda kan klippe i, hvis de er for lange) og med tape strimle under. Dem montere vi bare på undertiden af skabet. Man skal bare vende dem rigtigt, så de ikke lyser direkte ned i gulvet... For så kan man se prikkerne hele vejen hen, men man skal pege dem lidt ind ad, så det er indirekte lys der rammer gulvet.

Mvh Tobias
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
En RGB skinne? det ved jeg sku ik hvad er?Moente skrev:Perfekt, Kenneth, lige det jeg ville høre. Så kan jeg trygt gå i gang med bordet, og selvfølgelig også finde en blå LED-skinne. Evt. en RGB-skinne?kenneth olsen skrev:Det tror jeg er fint.. men jeg vil nok gå efter de 2 cm.. så der ikke kun er en tynd tynd lys kant under... vi har 2 cm de andre steder i huset.. og det ser godt ud. Har lige taget et hurtigt billede med min mobil... Billedet er ikke så godt, og i virkeligheden kan man ikke se de små "huller" i lyset. Men under de skabe er der 2 cm luft under.Moente skrev:Jeg skal nemlig lave mit bord her i løbet af weekenden, og spørgsmålet er hvor meget plads under pladerne der skal være. Tænker måske at de kan svæve 1-2 cm over gulvet, og så kan LED-båndet sidde på indersiden af pladen og lyse direkte indad mod væggen. Hvad tænker du om den afstand?kenneth olsen skrev:Ja, ham kan man godt stjæle lidt ideer fra....Moente skrev:Haha, jeg har også planer om at lave LED under skabet, som jeg også har forklaret Mark! Netop også inspireret af Chingchai.
Hvis det var, så måtte du gerne komme forbi og se hvordan vi har gjort det ( har det selvfølgelig ik på akvariet endnu ) men på de andre møbler.. men det er herre nemt at sætte på. De LED strimler fra IKEA kan dog ikke styres i lys styrken.. men alle de farver du har lyst til.. så er det bare at gå amok med disko-lyset!

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Re: Koralrev på Istedgade - nu med skummer!
Så fik jeg lige forhørt mig med prisen. Den koster 2.707 kr - for den model der hedder SM201kenneth olsen skrev:Uh.. jeg må være svar skyldig.. som jeg skriver længere oppe i tråden.. så kan jeg sku ikke huske prisen...men mente det var der omkring...men kan godt være jeg tager meget fejl.... skal forhøre mig prisen fra Decocean på tirsdag.. så skal jeg nok lige skrive den ind herSchwensen skrev:Det ligner godt nok meget denne skummet:
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/skum ... e-200.html
Bare i en hel anden prisklasse! Hvis du husker rigtigt med de 2.500 kr. Men lækker ser den ud
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
En RGB skinne er en skinne med røde, grønne og blå dioder; ligesom din Radion. Så kan man selv bestemme hvilken farve man vil glo på 
Men nu har jeg købt fem meter blå skinne på eBay til små 9 dollars. Der er dobbeltklæbende tape på, så den bliver klistret på indersiden af pladerne og vupti!
Du siger bare en dag, så kigger jeg gerne forbi til en kold fra køleren

Men nu har jeg købt fem meter blå skinne på eBay til små 9 dollars. Der er dobbeltklæbende tape på, så den bliver klistret på indersiden af pladerne og vupti!
Du siger bare en dag, så kigger jeg gerne forbi til en kold fra køleren

Mvh Tobias
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Saltvand siden?: 2010
Im in!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så var Carsten forbi med træplader og fik limet fittings i overløbskassen.
På tirsdag kommer sump etc.
På tirsdag kommer sump etc.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Re: Koralrev på Istedgade - Lille Update 18 Oktober

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Ser så fedt ud det hele - glæder mig til forløbet
Men risikerer i ikke at få besøg at ret så specielle mennesker, når der kommer blåt og rødtblus på balje....

Men risikerer i ikke at få besøg at ret så specielle mennesker, når der kommer blåt og rødtblus på balje....

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
Ser godt ud, glæder mig til at se når der kommer sider på, og det blå lys under neden ;0)
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
andersboerglum skrev:Det bliver godt! - Og pisse fedt gulv i har jer!
Tak skal du have

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu snakker lige går på gulvet. Hvad er det som I har lagt på gulvet? Og vil det ikke blive mega ridset med tiden og derfor mat? Men flot ser det ud
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
pederrevnørd skrev:Ser så fedt ud det hele - glæder mig til forløbet![]()
hahahah.. jo, kan godt være der kommer nogle sjove typer forbi... men heldigvis bor vi ikke i stue etagen... hahaha.
Jeg går og tænker lidt på om stuen bliver lyst for meget op, når der kommer gang i akvariet med alle 3 lamper, nu når både vægge og gulve er hvide, men mon ikke det sorte glas på bagruden sluger lidt af lystet. I min gamle lejlighed havde jeg mørkegråt gulv.. så det var ikke rigtig noget problem.. men tænkte at det ku blive en udfordring nu - ellers må vi jo bare tage solcreme og solbriller på!
Men det løser vi nu nok hvis det bliver et problem.

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Carsten skrev:Nu snakker lige går på gulvet. Hvad er det som I har lagt på gulvet? Og vil det ikke blive mega ridset med tiden og derfor mat? Men flot ser det ud
Har svaret på dit tidligere spørgsmål om gulvet længere oppe i tråden

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det var smuttet lige iøjeblikket. Må jeg så spørge hvad koster sådan noget og hvor har i købt det?kenneth olsen skrev:Carsten skrev:Nu snakker lige går på gulvet. Hvad er det som I har lagt på gulvet? Og vil det ikke blive mega ridset med tiden og derfor mat? Men flot ser det ud
Har svaret på dit tidligere spørgsmål om gulvet længere oppe i tråden(side 7)
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Uh.. det ved jeg faktisk ikke... det var i lejligheden da vi flyttede ind. Men helt billigt tror jeg ikke at det er.Carsten skrev:Det var smuttet lige iøjeblikket. Må jeg så spørge hvad koster sådan noget og hvor har i købt det?kenneth olsen skrev:Carsten skrev:Nu snakker lige går på gulvet. Hvad er det som I har lagt på gulvet? Og vil det ikke blive mega ridset med tiden og derfor mat? Men flot ser det ud
Har svaret på dit tidligere spørgsmål om gulvet længere oppe i tråden(side 7)
Synes alt hvad der er højglans er dyrt! Vores underskab og lyskasse i hvid højglans/piano lak - koster sku mere end selve akvariet og det er bare for malingen!

KORALREV PÅ ISTEDGADE
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Kenneth,
Vil først lige sige tillykke med det flotte akvarie
Glæder mig meget til at følge det, og kan se, at vi har samme smag angående indretning og det minimalistiske
Jeg har bare hængt et lidt kraftigere stof op bagpå min lyskasse (grunden til dette er fordi, at jeg har indvendig sump, og så der er plads til ledninger), og det tager alt lys, så det kun er lyset fra akvariet, der lyser op. Altså i lig med intet lys på jeres væg.
Med den store lyskasse, så kan I sagtens lukke den helt til. Det ville jeg helt sikkert gøre. Håber, at du kan følge mig?
Som skrevet, glæder jeg mig til at se næste update
Iøvrigt hvordan går det med jeres DIY-søjler? 
Vil først lige sige tillykke med det flotte akvarie

Glæder mig meget til at følge det, og kan se, at vi har samme smag angående indretning og det minimalistiske

I har nok tænkt på det, men hvis I har en helt lukket lyskasse, så er det intet problemkenneth olsen skrev:Jeg går og tænker lidt på om stuen bliver lyst for meget op, når der kommer gang i akvariet med alle 3 lamper, nu når både vægge og gulve er hvide, men mon ikke det sorte glas på bagruden sluger lidt af lystet. I min gamle lejlighed havde jeg mørkegråt gulv.. så det var ikke rigtig noget problem.. men tænkte at det ku blive en udfordring nu - ellers må vi jo bare tage solcreme og solbriller på!
Men det løser vi nu nok hvis det bliver et problem.

Med den store lyskasse, så kan I sagtens lukke den helt til. Det ville jeg helt sikkert gøre. Håber, at du kan følge mig?

Som skrevet, glæder jeg mig til at se næste update

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hejsa MarcoMarco R skrev:Hej Kenneth,
Vil først lige sige tillykke med det flotte akvarie![]()
Glæder mig meget til at følge det, og kan se, at vi har samme smag angående indretning og det minimalistiske![]()
I har nok tænkt på det, men hvis I har en helt lukket lyskasse, så er det intet problemkenneth olsen skrev:Jeg går og tænker lidt på om stuen bliver lyst for meget op, når der kommer gang i akvariet med alle 3 lamper, nu når både vægge og gulve er hvide, men mon ikke det sorte glas på bagruden sluger lidt af lystet. I min gamle lejlighed havde jeg mørkegråt gulv.. så det var ikke rigtig noget problem.. men tænkte at det ku blive en udfordring nu - ellers må vi jo bare tage solcreme og solbriller på!
Men det løser vi nu nok hvis det bliver et problem.Jeg har bare hængt et lidt kraftigere stof op bagpå min lyskasse (grunden til dette er fordi, at jeg har indvendig sump, og så der er plads til ledninger), og det tager alt lys, så det kun er lyset fra akvariet, der lyser op. Altså i lig med intet lys på jeres væg.
Med den store lyskasse, så kan I sagtens lukke den helt til. Det ville jeg helt sikkert gøre. Håber, at du kan følge mig?![]()
Som skrevet, glæder jeg mig til at se næste updateIøvrigt hvordan går det med jeres DIY-søjler?
Jo, vi kommer til at have en helt lukket lyskasse hen over akvariet, da vi ikke ønsker der bliver kastet lys op på væggen ( kun det der kommer ud igennem side-ruderne ) men idet der kommer mere smæk på de nye lamper og det blanke gulv, tænker jeg på om lyset bliver kastet for meget rundt i rummet, men hvis det bliver slemt, kan jeg måske ligge et tæppe på gulvet foran - nu må vi se

KORALREV PÅ ISTEDGADE
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Hej igen Kenneth,kenneth olsen skrev:Hejsa MarcoMarco R skrev:Hej Kenneth,
Vil først lige sige tillykke med det flotte akvarie![]()
Glæder mig meget til at følge det, og kan se, at vi har samme smag angående indretning og det minimalistiske![]()
Men det løser vi nu nok hvis det bliver et problem.Jeg har bare hængt et lidt kraftigere stof op bagpå min lyskasse (grunden til dette er fordi, at jeg har indvendig sump, og så der er plads til ledninger), og det tager alt lys, så det kun er lyset fra akvariet, der lyser op. Altså i lig med intet lys på jeres væg.
Med den store lyskasse, så kan I sagtens lukke den helt til. Det ville jeg helt sikkert gøre. Håber, at du kan følge mig?![]()
Som skrevet, glæder jeg mig til at se næste updateIøvrigt hvordan går det med jeres DIY-søjler?
Jo, vi kommer til at have en helt lukket lyskasse hen over akvariet, da vi ikke ønsker der bliver kastet lys op på væggen ( kun det der kommer ud igennem side-ruderne ) men idet der kommer mere smæk på de nye lamper og det blanke gulv, tænker jeg på om lyset bliver kastet for meget rundt i rummet, men hvis det bliver slemt, kan jeg måske ligge et tæppe på gulvet foran - nu må vi se
Super for der får i stoppet meget af lyset. Ja det er rigtig nok, at jeres gulv måske kan gøre lidt, men som du siger, så kan I lægge et tæppe, men jeg er helt 100 på, at I finder en super løsning, hvis det bliver nødvendig

Er I fuld igang med søjlerne?
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Søjlerne er vi ikke kommet så langt med endnu.. de står stadig hos Carsten.. men bliver jo en kombi af levende sten og rev keramik som beskrevet tidligere... men skal nok poste nogle billeder når de er kommet i akvariet 

KORALREV PÅ ISTEDGADE
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Super glæder mig til at se, hvordan det bliverkenneth olsen skrev:Søjlerne er vi ikke kommet så langt med endnu.. de står stadig hos Carsten.. men bliver jo en kombi af levende sten og rev keramik som beskrevet tidligere... men skal nok poste nogle billeder når de er kommet i akvariet

Held og lykke med søjlerne

Marco R[/center]
Marco R[/center]
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så er der lidt opdateret billeder af arbejdet med akvariet her i aften...
Sumpen er ankommet, sammen med skummer, Ocean motion og tank til semi automatisk vandskifte.
Udstyrslisten er opdateret.
Sumpen er ankommet, sammen med skummer, Ocean motion og tank til semi automatisk vandskifte.
Udstyrslisten er opdateret.
Senest rettet af kenneth olsen tors 25. okt 2012 08:56, rettet i alt 2 gange.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Re: Koralrev på Istedgade - Update 24 Oktober med billeder
Hej Kenneth,
Det ser jo bare lækkert ud
Glæder mig til at se mere til jeres semiautomatisk vandskifte-system
Det ser jo bare lækkert ud

Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Super spændende! Husk at vende dine billeder inden du smider dem op 

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Glæder mig sgu til at se det ocean mocean!
Mvh:
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Tak tak... det bliver SÅ dejligt at få det gjort færdigt... og det vandskiftesystem er helt kanon! Det nye saltvand bliver så blandet langsomt i akvariet - i stedet for som nu så hælder vi jo direkte det ny-blandet i hovet på dyrerne.Marco R skrev:Hej Kenneth,
Det ser jo bare lækkert ud![]()
![]()
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Min Mac viser godt nok billederne vendt på computeren, men når jeg oploader dem gør den i det i det originale format... men har styr på det nuBingocaller skrev:Super spændende! Husk at vende dine billeder inden du smider dem op

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Skal nok lige tage nogle billeder af det og forklare hvordan den bliver koblet på vores systemandersboerglum skrev:Glæder mig sgu til at se det ocean mocean!

KORALREV PÅ ISTEDGADE